A Ferrari a körülötte kialakult nimbuszt többféle eszközzel tartja fenn, a merchandising termékekkel hétköznapi embereket és rajongókat szólít meg, míg a potenciális vevőknek exkluzív lehetőségeket biztosít. Ilyenek voltak az FXX és az 599XX programok, ahol a méregdrága, utcára nem vihető autókkal a gazdag úrvezetőkből lettek kvázi gyári tesztpilóták.

A Clienti az értékesített Formula 1-es gépeket tárolja, szakszerűen karbantartja és üzemképessé teszi, amikor csak a tulajdonos óhajtja – persze nem éppen fillérekért. Azonban a legérdekesebb talán a One-Off, amikor az ügyfél egyedi Ferrarit rendel magának. Az egyedi alatt nem más fényezést, bőrkárpitot vagy lecserélt felnit kell érteni, itt bizony beindul a komplett gépezet.

A rejtélyes tulajdonos legnagyobb örömére, az elkészült Ferrari 458 MM Speciale -t maga a tesztfőnök hajtotta meg próbaútján.

A rejtélyes tulajdonos legnagyobb örömére, az elkészült Ferrari 458 MM Speciale -t maga a tesztfőnök hajtotta meg próbaútján.

A Ferrari Styling Centre megtervezi a karosszériát, az utasteret, igény szerint módosítanak a hajtásláncon, a felfüggesztésen, és a végén teljesen egyedi autót kap a megrendelő, amiből csak az adott példány létezik. Az árakat diszkrét homály fedi, de euróban is több milliós a számla, hiszen a tervezést, a gyártást, a tesztelést, a rendszám miatti engedélyeztetést mind-mind meg kell fizetni.

A tuninghoz a donor általában valamelyik aktuális típus, a fantáziának pedig csak a technikai korlátok szabnak határt. A közelmúltban például Eric Clapton varratott új lemezruhát egy 458 Italia vázára, ahol az SP-12 névre keresztelt változat, a Ferrari-rajongó zenész egyik kedvencének, az 512 BB-nek a jegyeit viselte magán.

A Ferrari 458 MM Speciale esetében a hátsó rész a LED-es lámpákkal leginkább a 488 GTB-re hasonlít.

A Ferrari 458 MM Speciale esetében a hátsó rész a LED-es lámpákkal leginkább a 488 GTB-re hasonlít.

Most újra élt valaki a One-Off program adta lehetőséggel, ráadásul nem is akárhogy, mert egy már leváltott modell alapján kért egyedi külsőt és belsőt. Mivel a Ferrari 458-ast csak nemrég nyugdíjazta a turbós 488 GTB, az anyacég nem látta akadályát, hogy visszalépjen az ügyfél kedvéért. Főleg, hogy a megrendelő esetében brit személyről van szó, mi több, sokak szerint a rádiós, újabban a Top Gear autós tévéműsorban önmagát égető Chris Evansről, aki nemcsak hogy közismert Ferrari-gyűjtő, de nagyon gazdag és így természetesen a Ferrari számára is szimpatikus.

Tehát az alap a változatlanul 2650 mm tengelytávú Ferrari 458 Speciale kivitele. A hajtásláncot nem módosították, a 4,5 literes, 90 fokos hengerszögű, közvetlen befecskendezéses, atmoszférikus V8-as teljesítménye 605 lóerő 9000/percnél, a nyomaték 540 Nm 6000/percnél. A váltást hétsebességes, duplakuplungos, a kormányoszlopról pöccinthető robotváltó végzi, akár 0,06 másodperc alatt kapcsolva egy fokozatot.

A menetteljesítmények az eredeti autóéval egyenértékűek, azaz 0-100 km/h-ra 3,0, 0-200-ra 9,1 másodperc a gyorsulás, a végsebesség 330 km/h feletti. A tervezőstúdió új frontrészt rajzolt, amit az összes elemmel együtt könnyű és erős szénszálas műanyagból sütöttek. A Ferrari 458 MM Speciale tuning esetében teljesen megváltozott az oldalnézet, más a küszöb, látványosabb az ajtó mögötti hűtőnyílás, míg a hátsó rész a LED-es lámpákkal leginkább a 488 GTB-re hasonlít. A Bianco Italia fényezés egyedileg kikevert árnyalat, és az olasz trikolór is felkerült a karosszériára.

A rejtélyes megrendelő kívánságára az A-oszlopok feketék, ilyet az 1984-es Ferrari 288 GTO-n láthattunk: a szélvédő optikailag egységet alkot az oldalüvegekkel, olyan hatást keltve, mintha repülőgép pilótafülke lenne. A 20 colos felnik szintén egyéni ízlést tükröznek, de a gumik hagyományosak, ám a legjobbak közül valók – az utcai Michelin Pilot Sport Cup2 abroncsok versenypályán sem vallanak szégyent. Az utastérben barna bőrkárpit feszül fehér cérnás varrásokkal, és a vevő speciális audio rendszert kért – ami szintén Evans személyét valószínűsíti –, a dekorációk pedig ugyancsak fehérek.

A rejtélyes tulajdonos legnagyobb örömére az elkészült Ferrari 458 MM Speciale -t maga a tesztfőnök, Dario Benuzzi hajtotta meg próbaútján Fioranóban.