Volkswagen Polo 1.0 TSI Comfortline

Bármennyire is tombol az SUV-láz, a VW Polo még mindig a wolfsburgiak egyik legfontosabb modellje, eddig 14 millió kelt el világszerte, s a harmadik helyet foglalja el a márka eladásaiban. Az idei első féléves globális értékesítési adatok szerint a Golfból vették a legtöbbet (431 836 db), majd a Passat következett (356 566 db), a Polo pedig a harmadik (312 677 db).

A VW Polo hatodik generációja külsőre majdnem olyan lett, mint az ötödik, de összességében mégis több mint egy egyszerű ráncfelvarrás.

A VW Polo hatodik generációja külsőre majdnem olyan lett, mint az ötödik, de összességében mégis több mint egy egyszerű ráncfelvarrás.

Az előző generáció elnyerte Európában az Év autója díjat. Az anyacégnél persze büszkék voltak a sikerre, az eladásokkal sem volt gond, és hát az új Volkswagen Polo teszt alanyát elnézve a formatervezők is nagyon elégedettek lehettek a munkájukkal, hiszen a hatodik generáció majdnem olyan lett, mint az ötödik. Az első és hátsó lámpái laposabbak, az oldalán van egy kis dupla él az övvonal alatt, a VW Polo méretek is tovább nőttek valamelyest, de azért a hasonlóság tagadhatatlan.

Olyannyira hajaz a kifutó modellre, hogy akár még modellfrissítésnek is nézhetnénk az úja. Persze több ez annál, és belül már szembetűnőbb a különbség, jobban látszik a fejlődés. A műszerfal szebb és divatosabb, a márka klasszikus építőelemeiből áll, s közeledett nagyobb testvéréhez, a Golféhoz. Minőségibb lett az enteriőr is, a műszerfal teteje puha habosított anyagból van, az ajtók tompa puffanással csukódnak, jól összerakták, menet közben sem zörög semmi.

Persze az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy továbbra is maradt benne kemény műanyag gazdagon, és ezt a szintet már a Nissan Micra, a Peugeot 208, vagy éppen a Ford Fiesta is tudja jó ideje. További fájó pont itt is az olcsó hatású nylon üléshuzat. Nyáron borzalmasan bele lehet sülni, s úgy száll ki belőle az ember, mintha hátba öntötték volna egy kancsó vízzel. Persze mondhatnánk a Volkswagen Polo teszt során próbált 1.0 TSI Comfortline változatról, hogy ez mégiscsak a legolcsóbb alapverzió, de ez akkor is bántó, zavaró. A németektől már többet várunk, pláne egy olyan gondos és precíz márkától, mint a Volkswagen.

A VW Polo utastér továbbra is megmaradt németes puritán hangulatában, bár ez leginkább csak a kipróbált alapváltozat esetében szélsőséges ennyire.

A VW Polo utastér továbbra is megmaradt németes puritán hangulatában, bár ez leginkább csak a kipróbált alapváltozat esetében szélsőséges ennyire.

Az igazán nagy dobása ugyanakkor a TFT-paneles műszeregység és a virtuális műszerfal, ami a mi tesztautónkban sajnos nem volt, így mi csak a hagyományos kör műszereket próbálhattuk. A magasabb Volkswagen felszereltségi szintek esetében elérhető újdonság a gyártó nagyobb modelljeiből már ismerős lehet, de ebben a kategóriában most debütált.

Az infotainment-menürendszerben például van beépített Wi-Fi hotspot, ami a tulajdonos által elhelyezett SIM-kártyáról tudja osztani a mobilnetet. A 26 centiméteres, azaz 10.25 colos képátlójú színes középkonzoli kijelzőn csak két fizikai tekerő van, a többi funkciót pedig érintéssel tudjuk vezérelni. Az egész olyan, mint egy táblagép, s bár minden ujjérintés zsírja meglátszik rajta, mégis nagyon hasznos, jól működő, és jól kihasználható szerkezet.

Az 1.0 TSI motor a kategóriáján belül kiemelkedően jóra sikerült. Csendes, induláskor jól húz, és nagyon kellemes a Polo fogyasztása is vele.

Az 1.0 TSI motor a kategóriáján belül kiemelkedően jóra sikerült. Csendes, induláskor jól húz, és nagyon kellemes a Polo fogyasztása is vele.

Az új generációból már csak ötajtós kivitelt csinálnak, és érdekes, hogy mennyit változtak a kis kompakt VW Polo méretek az évtizedek során. Az 1974-ben bemutatott első Golf hossza alig volt több mint 3,5 méter. A hatodik generációs Polo meg már 4,05 méter hosszú, ami azt jelenti, hogy az elődjéhez képest is 8 centiméternyit nőtt. És bármily hihetetlenül hangzik, de már a harmadik generációs Golfnál is hosszabb.

A VW Polo méretek folyamatos növekedése persze azt is sejteti, hogy nagy odabent a tér. – És a helyzet valóban az, hogy remekül el lehet benne férni. Talán csak a hátul ülők lábfejének szűkös kicsit a hely. A kocsi tengelytávja már 2,56 méter, és ez 5 centivel több a IV-es Golfénál. Az új széria ráadásul 7 centivel szélesebb is, mint az elődje. Mindez egyben azt is jelenti, hogy az új Polo a kiskategória egyik legtágasabbja. És ez a dupla padlójú csomagtartóra is igaz, hiszen a mérete az előd 280 literével szemben már 351 literes. Szóval a VW Polo méretek nőnek rendesen, pedig nem is locsolják.

Az új VW Polo méretek ismét tovább nőttek, és ma már a kiscsaládosoknak is egy ideális választás lehet az autó.

Az új VW Polo méretek ismét tovább nőttek, és ma már a kiscsaládosoknak is egy ideális választás lehet az autó.

A legtöbb háromhengeres motor általában kerreg, mint a kávéfőző, az új Polo esetében azonban ez nem kellemetlen hangú, vagy legalábbis remekül hangszigetelték a motorteret. A lényeg mindenesetre az, hogy az utastérben alig hallani, ha nem pörgetjük fel túlzottan. Az ereje is egész jó kezdetben, már 2000-es fordulatszámtól jól húz, s a maximális, 200 Nm-es nyomatékát is ekkor adja le. Feljebb azonban már elfogy a szufla az 1.0 TSI-ből. A vezethetősége kellemes és kényelmes, a futóműve jó, roppant stabilan tartja az autót. A hatfokozatú váltó nagyon precíz szerkezet, finoman, szinte észrevétlenül kapcsolható. Azonban az hamar feltűnik vezetés közben, hogy míg a VW Polo méretei nőttek, addig a külső tükrei igencsak kicsik maradtak.

Más márkák hasonló méretű motorjainak bántóan nagy az étvágyuk, ám a német mérnökök ezt jól lefogyasztották, még városban sem eszik sokkal többet 6 liternél, vegyes használatnál pedig a Volkswagen Polo fogyasztás 5 és fél liter körül alakult. Ahogy azt a márka esetében már megszokhattuk, a Volkswagen Polo ára sem kevés, ugyanakkor alapáron benne van például a fáradtságfigyelő szenzor, a gyalogos-felismerésre is képes vészfékasszisztens, az emelkedőn elindulást segítő rendszer, a LED-es nappali fény, a start-stop rendszer, a két elektromos ablakemelő, vagy éppen a manuális klíma. Nos, ennek fényében meglepő és fájó, hogy olyanon spóroltak, mint a belső kapaszkodó.

Az borítékolható, hogy a Polo-eladásokkal továbbra sem lesz gondja a németeknek. A legújabb modell is hozza azt a szintet, amiért a vevők korábban is szerették. Eddig sem volt olcsó kocsi, és a jövőben sem lesz az, de jól is tartja az árát. És bizony a presztízst szintén meg kell fizetni még ebben a kategóriában is.

Volkswagen Polo műszaki adatok
Motor: 999 cm3
Teljesítmény: 115 LE, 200 Nm
Végsebesség: 200 km/h
Gyorsulás 0-100 km/óra: 9,5 s

Volkswagen Polo fogyasztás: 5,7 l/100 km
Volkswagen Polo ár: 4 677 960 Ft

Volkswagen Polo 1.0 TSI Comfortline tesztautó ára: 6 163 860 Ft

Volkswagen Polo vélemények
Külső: 3
Belső: 4
Ár/érték: 3

Előny/hátrány
+ Nagyon tágas belső tér, agilis motor, csendes utastér
– Fogantyúk hiánya a plafonon, kicsi külső tükrök, szűkös hely a lábfejnek hátul, helyenként olcsó részletmegoldások