Peugeot 508 SW GT 1.6 PureTech 225
Ha a Peugeot 508 GT formájára azt mondjuk, hogy ötös, akkor a kombi változaté csillagos ötös. Ennyire jól eltalált, vagány kombit ritkán sikerül alkotni. Talán csak a Mazda6-nál jött ez össze mostanában ennyire jól, bár az inkább elegáns, míg ez sportosan szép. Olyan, mint egy szőke bombázó, mindenki megfordul utána, és ahogy évekkel ezelőtt a Mazda, úgy látszik most a Peugeot talált rá a saját, mással össze nem téveszthető egyedi stílusára.
De dicséret illeti a PSA-konszernt azért is, hogy a nagy divatterepjáró-láz közepette nem hanyagolta el vagy adta fel a klasszikus középkategóriát – mint tették azt sokan mások –, hanem hisz benne. Persze az is igaz, hogy a sikerhez az SUV-cunami alatt valami olyat kellett alkotni, amire odafigyelnek, ami nagyot szól, mint ahogyan ez a szépséges Peugeot 508 GT kombi is.
Bár néhány szakember szerint ez a karosszériaforma lehet a következő veszélyeztetett kategória, azért átnézve az európai eladásokat (a kontinensen jelenleg minden harmadik D kategóriás autó kombi), a kombik nincsenek akkora bajban, mint az egyterűek, amelyeknek valóban nagyon lecsökkent az eladásuk. Hova tovább, ennek az osztálynak most az egyik legkülönlegesebb tagja vitathatatlanul az új Peugeot 508 GT SW, amely gyökeres változásokat hozott. Szakított a kombi kategória hagyományos stílusjegyeivel és már sokkal inkább a sportkombik (shooting brake) világához tartozik.
Ráadásul 1.2 méteres magasságával osztálya leglaposabb autója. Ez majdnem 6 cm-rel kevesebb, mint az előző generációé, és ami a szegmensben elvárt hátsó fejtér megőrzése mellett még jobb aerodinamikai jellemzőket eredményezett. A Peugeot 508 GT kombi 4.78 méteres feszesen ívelő, áramvonalas profilját hosszan elnyújtott alacsony tetővonal koronázza meg. Természetesen elölről ugyanúgy néz ki ez az autó, mint az alap 508-as limuzin és csupán hátsó túlnyúlásában és kialakításában tér el az ötajtóstól. És bár vitathatatlanul formás feneke van, mégis a teljes összkép az, ami elcsavarja a járókelők fejét. Az oroszlános márka megmutatta, hogyan lehet igazán kívánatossá tenni egy kombit.
A különlegességet érezhetjük a beszállásnál is. A tömeggyártásra szakosodott cégeknél nem jellemző, hogy ennél a karosszériaformánál keret nélküli ajtókat alkalmazzanak, a Peugeot 508 GT kombi teszt során próbált modell azonban ilyen. A belső szintén ugyanaz, mint a szedánban, első osztályú, már-már prémiumminőség fogadja az utazót. Többféle műszerfalstílus közül választhatunk, van klasszikus körműszeres, retrós, navigáció-térképes vagy akár minimalista.
A jobban felszerelt modellek, mint ez a GT is, tele van kényelmi extrákkal, amik tovább erősítik a komfortérzetet. A Mistral fekete nappabőr ülések hívogatóan ízlésesek, kellemesek, és persze kényelmesek is. De a szép vonalak mellett a praktikumról sem kell lemondani, hátul is jól el lehet férni, a fejnek külön búbot alakítottak ki. Egyedül a hátra történő beszállás körülményesebb kicsit, az alacsonyabb tető miatt jobban kell görnyedni, ám ennyi még simán belefér a stílus oltárán.
A poggyásztér a kalaptartóig alapból 530 literes, ami majdnem 50 literrel több, mint a limuzin 508-ban. Ez nem kevés, ám ha megvizsgáljuk, hogy mit tudott az előző 508 SW vagy a kistestvér, a Peugeot 308 SW, akkor már nem olyan kiemelkedő, hiszen mindkettőnek 560 literes a csomagtartója. Tulajdonképpen ez is a bombadizájn mellékhatása. Amúgy előrehajtott hátsó ülésekkel már 1780 liternyi hely áll rendelkezésre. Minden kombi 508-ban széria a négy króm rögzítőfül a csomagtérben, de a GT-hez még csomagrendező készlet is jár. A kalaptartóroló nemcsak a megszokott módon, vízszintesen, hanem felemelt állapotban is rögzíthető. Jó kis hasznos apróságok ezek.
Ami a haladást illeti, benzinmotorból a Peugeot 508 GT kombi esetében egy 1.6 literes, négyhengeres turbóst kínál a gyár 180 vagy 225 lóerővel. Nálunk az utóbbival járt autó, és elmondható, hogy a vezetése roppant egyszerű, kellemes, és persze kényelmes a nyolcfokozatú automatával. A motor ereje sok élvezetet adhat a sofőrnek, nagyon jól húz, jól harap ha odalépünk neki, igaz, az 508 SW fogyasztása is arányos a teljesítménnyel. Városban még eco-módban is 10 liter körül alakul az átlag, város/országút használatban le lehet vinni 8 liter alá.
A sok rendelhető extra közül a leghasznosabb a Night Vision nevű újdonság, amely az elmúlt húsz-harminc év, talán az ABS óta a legjobb és legpraktikusabb biztonsági berendezése. Az infrás éjjellátó rendszer este a műszerfalon figyelmeztet és jelzi az út melletti gyalogost, állatot vagy kerékpárost. És mint tudjuk, az egymillió alkoholista és részeg biciklista országában ez egy roppant hasznos szerkezet lehet. Személy szerint épp úgy kötelezővé tenném minden autóban, mint a légzsákot. A 460 ezer forintos befektetés életet menthet, vagy akár már egy kisebb baleset elkerülésekor megtérülhet.
A szépség ára ezen a szinten 10 millió forint alatt indul a Peugeot-nál kombi változatban. Elsőre talán sokan azt mondják, hogy – húúú! De valójában a konkurensek sem olcsóbbak, a Volkswagen Passat Variant vagy a Volvo V60 is innen kezdődik. A Peugeot 508 GT kombi azonban még az újdonság erejével is hat, igazi jelenség, karcsúbb, szebb, laposabb, sportosabb a középkategóriás ellenfeleinél. Szóval, jók az esélyei. Ritkán fordul elő, hogy egy modell kombija jobban sikerüljön, mint a limuzin, de a franciánál most ez a helyzet.
Peugeot 508 GT 1.6 kombi műszaki adatok
Motor: 1599 cm3
Teljesítmény: 225 LE, 300 Nm
Végsebesség: 248 km/h
Gyorsulás 0-100 km/óra: 7,4 s
Peugeot 508 GT 1.6 kombi fogyasztás: 7,8 l/100 km
Peugeot 508 GT alapár: 9 630 000 Ft
Peugeot 508 SW GT 1.6 PureTech 225 tesztautó ára: 16 130 000 Ft
Peugeot 508 GT 1.6 kombi vélemények
Külső: 5
Belső: 5
Ár/érték: 4
Előny/hátrány
+ Bomba forma, jó futómű, minőségi belső, erős motor, méretes csomagtartó
– Kapaszkodók hiánya, nagy étvágy