Toyota Corolla Hybrid 2.0 Dynamic Force e-CVT 

Valami zavar támadhatott a fejekben a Toyotánál, mert elkezdtek izgalmas, érdekes kocsikat alkotni. Előbb a Toyota C-HR, most meg ez a Corolla sikerült igencsak formásra, és hát lássuk be, mostanság nem ehhez voltunk szokva. Az Auris nevet két sorozat után nyugdíjazták Európában, és már ismét Corollának hívják nálunk is a világ egyik legnépszerűbb modelljét, amelyből 1966 óta negyvenhatmillió példány kelt el a tizenkét generáció alatt.

Az új Toyota Corolla jól befogadható formás külsőt kapott, bármely irányból is nézzük.

Az új Toyota Corolla jól befogadható formás külsőt kapott, bármely irányból is nézzük.

Az utóbbi sorozatok inkább voltak furcsák mintsem szépek, de az aktuális kiadásra ez már nem igaz, ezt tényleg jól eltalálták. A Toyota Corolla 2.0 Hybrid teszt során próbált modell széles körben aratott tetszést, bár ez az egyik legjobban felszerelt változat volt. Ugyanakkor ettől függetlenül is tény, hogy sokkal sportosabb, karakteresebb a megjelenése, mint az Aurisoké volt. Akik enyhén Renault-s beütést is felfedeznek az ötajtós kivitelen, azoknak nem csal a szeme, mivel valóban hasonló a sziluettje mint a Mégane-é, de ez nem baj, mint ahogy azt is elnézhetjük a tervezőknek, hogy a szélesre vett és krómozott kipufogóvégről ordít a kamuság.

Ami a Corolla Hybridjének utasterét illeti, kettős érzése van az embernek. Egyrészt van pár kemény műanyag a műszerfalon meg itt-ott, de összességében mégsem rontja a komfortérzetünket, jól megkonstruált, kellemes a belső. A második felszereltségi szinttől már jár a részben digitális műszerfal, ami többféle grafikát is meg tud jeleníteni, a fordulatszámmérőnek, valamint a benzin- és vízhőfokmérőnek azonban még klasszikus a mutatója. A központi kijelző két oldalára tett gombok úgy néznek ki mintha a Casio 80-as évekbeli játékkonzoljából vették volna át, nem szépek, de cserében legalább a funkciójuknak maximálisan megfelelnek.

Az elől ülőknek nem emiatt lehet okuk panaszra, kulturált környezetben utazhatnak, jól összerakott autó az új Corolla Hybrid. Ami érthetetlen viszont, hogy az ember kifizet 10 millió forintot egy kocsiért és még külön kell hozzá rendelnie a navigációt. Ennyiért talán bele kellett volna férnie ennek is.

Az ötajtós kompakt másik sarkalatos pontja a hátsó sor. A kocsi tengelytávja 2,6-ról 2,64 méterre nőtt, ám ezt a bent ülők nem érzékelik, főleg, akik hátra kényszerülnek. Beszállni sem egyszerű, de ami nagyobb baj, hogy szűkös a lábtér. Egy átlagos méretű felnőtt térde már nyomja az első ülés háttámláját. A magasság 2,5 centivel csökkent, ami persze sportos, de ugyanúgy nem előnyös, a Corolla hybrid szűkös csomagtartója pedig szintén nem a családi autó jelleget erősíti.

A Toyota Corolla 2.0 Hybrid teszt során próbált modell utastere rendesen össze van rakva, de sajnos a hátsó sorban kissé szűkös a helykínálat.

A Toyota Corolla 2.0 Hybrid teszt során próbált modell utastere rendesen össze van rakva, de sajnos a hátsó sorban kissé szűkös a helykínálat.

 

Négytagú famíliának nyaraláskor már kicsi, mert a több helyet foglaló erősebb hybrid hajtáslánc miatt csak 313 liternyi hely jut a csomagoknak. – Ha még a nagyit is vinnék, akkor bizony az nem fog sikerülni. Pedig még pótkerék sincs benne, ahogy dízelmotort sem találunk a kínálatban, de ez már nem újdonság a japánoknál. Hybridből viszont kettő is van, az 1.8-as alap 122 lovas teljesítménnyel, és az új fejlesztésű Corolla hybrid 2.0 literes benzinese az erősebb villanymotorral és már 184 lóerővel. A nagyobb akku miatt itt a fékenergia-visszatöltés is hatékonyabb. Mi is ezzel próbáltuk ki a típust.

A 6.3 literes átlagfogyasztás normál esetben nem túl jó a hybridek között, viszont az is igaz, hogy ez egy nagy benzinmotort kapott, ami városon kívül falánkabb, így tehát annyira nem is rossz. A modell végsebessége változatlanul 180 km/h, ami nálunk abszolút elegendő, de a fritzeknél már hamar levilloghatnak a belső sávban.

A Corolla hybrid szűkös csomagtartója szintén nem a családi autó jelleget erősíti, de hát az akkumulátornak kell a hely.

A Corolla hybrid szűkös csomagtartója szintén nem a családi autó jelleget erősíti, de hát az akkumulátornak kell a hely.

– És pont a német autópályán tűnt fel, hogy milyen erőteljes a hangja, ha odalépünk a gáznak. Olyan, mintha egy NDK-s turmixgép lenne. A fokozatmentes CVT-váltó ugyanis nagy tempónál visszaváltva, igencsak bégeti a motort. Ugyanakkor városban igazán selymes hangon dolgozik, és ezt a kettősséget leszámítva precízen is végzi a dolgát. A Toyota Corolla 2.0 hybrid 0-100-as gyorsulása 7.9 másodperc, ám valahogy érzésre mégsem tűnik olyan fürgének, mint ahogy a számok mutatják.

Az utastér viszonylagos szűkösségtől eltekintve egyébként kényelmes az új Corolla, ami komoly mértékben a többlengőkaros, független felfüggesztésű hátsó futóműnek az érdeme. A pocsék minőségű, eltérő szintkülönbségű aknafedelekkel tarkított magyar utakon sok tulaj fogja nagyra értékelni ezt a megoldást. Ahogy azt is, hogy a kanyarokban alig dől meg és könnyen irányítható, valamint a kormányzása is jóval közvetlenebb, mint az elődjéé volt.

Az alap Toyota Corolla hybrid ára 8,25 millió forint, ennyiért már hazavihető, ami korrekt is. A teszt során próbált erősebb, 2.0 literes változat 10 millió feletti számlája azonban húzós. Ez jó sok pénz, s ezért nehéz megbocsátani az olyan hibáiért, mint a szűkös hátsó hely, a kis csomagtartó, vagy a navigáció hiánya. Ennyiért már akár VW Golf GTI-t, vagy ami még vadabb, Renault Mégane R.S.-t is vehetünk. Igaz, azok viszont nem alternatív meghajtásúak. Ha az összképet nézzük, az új Corolla hybrid sokkal jobb lett mint az elődei voltak, a formájával pedig nagyon úgy tűnik, hogy igencsak elkapták az európai közízlést.

Toyota Corolla 2.0 Hybrid e-CVT műszaki adatok
Motor: 1987 cm3
Teljesítmény: 184 LE, 190 Nm
Végsebesség: 180 km/h
Gyorsulás 0-100 km/óra: 7,9 s

Toyota Corolla 2.0 Hybrid e-CVT fogyasztás: 6,3 l/100 km
Toyota Corolla ár: 6 930 000 Ft

Toyota Corolla Hybrid 2.0 Dynamic Force e-CVT tesztautó ára: 10 290 000 Ft

Toyota Corolla 2.0 Hybrid e-CVT vélemények
Külső: 4
Belső: 3
Ár/érték: 3

Előny/hátrány
+ Jó forma, kényelmes első sor, kiváló futómű
– Szerény helykínálat hátul, elavult fedélzeti elektronika, dízel nincs, kicsi csomagtartó