Mi is sokszor megénekeltük már, hogy az általában feltűnő szakállt előszeretettel viselő Kourosh Mansory tuningautói – enyhén szólva is – giccsesek. A németországi műhely tulajdonosa hiába nyúlt a világ legdrágább modelljeihez, a túlzásba vitt aranyozásokkal, az irritáló színkombinációkkal a legnemesebb luxus- és sportgépeket is garantáltan sikerült elbaltáznia. Persze, az arab olajországok dollárokban úszkáló gazdagjai kettesével vásárolták a szörnyűbbnél szörnyűbb kreációkat, így Mansory mester bőven megtalálta anyagi számítását. Ennek ellenére most végre úgy tűnik, talán új szelek fújnak a tuning cég körül.

Az Aston Martin DB11-et már új platform, új design, és köszönhetően a Mercedes-AMG-vel kötött szerződésnek, vadonatúj hajtáslánc jellemzi.

Az Aston Martin DB11-et már új platform, új design, és köszönhetően a Mercedes-AMG-vel kötött szerződésnek, vadonatúj hajtáslánc jellemzi.

Az ikonikus Aston Martin DB5 leváltását próbáló DB10 már csak egyedi filmes kellékautó a James Bond mozihoz, így a nemes márka XXI. századi időszámítása gyakorlatilag az Aston Martin DB11-essel kezdődik. Új platform, új design és – köszönhetően a Mercedes-AMG-vel kötött szerződésnek -, vadonatúj hajtáslánc jellemzi a patinás gépet. Azt tudjuk, hogy a többek között az AMG GT-t is mozgató 4,0 literes, biturbó V8-asban rengeteg a tartalék, csakhogy a brit márka presztízséhez mégiscsak hozzátartozik a V12-es, ami így kérésre szintén bekerülhet az Aston Martin DB11 orrába. Annál pedig mi sem természetesebb, hogy Kourosh Mansory ez utóbbit vette kezelésbe…

Vissza az időbe. Ez is lehetne a mottója az újrarajzolt frontrésznek, hiszen amíg az Aston Martin elfelejtette a korábbi telepofás, a Ford által előszeretettel koppintott hűtőmaszkot, addig a Mansory tervezői visszacsempészték azt a Cyrus nevet viselő Aston Martin DB11-re – a rács kontúrjának ezüstszürke színe pedig feltűnik az A-oszlopokon és a tetőn is.

Maga az autó a Jaguar egykori Racing metálzöld árnyalatára hasonlító színben pompázik, sok az új, aerodinamikailag tökéletesített elem, mint az első szplitter, oldalt a küszöbtoldat, valamint hátul a díffúzoros betét és a csomagtartó élére tett kis szárny. Érdekesség, hogy ezeknek a drága, szénszálas műanyagból készült alkatrészeknek olyan hatást sikerült adni, mintha átlátszók lennének – legalábbis a hivatalos magyarázat szerint, – de valójában inkább márványnak tűnnek.

Az Aston Martin DB11-re pakolt drága, szénszálas műanyagból készült alkatrészeknek, a hivatalos verzió szerint olyan hatást sikerült kelteniük mintha átlátszók lennének, de valójában inkább márványnak hatnak.

Az Aston Martin DB11-re pakolt drága, szénszálas műanyagból készült alkatrészeknek, a hivatalos verzió szerint olyan hatást sikerült kelteniük mintha átlátszók lennének, de valójában inkább márványnak hatnak.

Az utastérben kicsit angolosan hűvös a hangulat, hiszen az átalakított Aston Martin DB11-ben minden felületet ezüstszürke bőr, vagy Alcantara borít, még a padlószőnyegek is bőrözöttek, a dekoráció pedig a külső fényezéshez illő sötétzöld karbon. Szóval, sáros cipőben az autóba beülni, már-már valóságos szentségtörés.

Az 5,2 literes, közvetlen befecskendezéses V12-es égéstereibe hengersoronként egy-egy turbó nyomja az extra levegőt, de a Mansory hozzányúlt a hűtéshez, a szívósorhoz, na és persze egy vad hangzású, nemesacél sportkipufogót is felszerelt, hátul négy végződéssel. A 2+2 üléses Aston Martin DB11 kupét 700 lóerő mozgatja, de nem meglepetés, hogy nyomatékból is akad bőven, ráadásul a csúcs 850 newtonméter meglepően széles, 1500-5000/min fordulton végig jelen van.

Az állórajtos százas gyorsulás 3,6 másodperc, a végsebesség 330 km/h, ezekhez a képességhez pedig nem szükséges különösebb kommentár, ahogy ahhoz sem, hogy a Mansory ehhez a szupersportautós szinthez igazította a fékrendszert és a felfüggesztést is. Az új, speciálisan tekercselt rugókkal, mintegy 35 milliméterrel került lejjebb a karosszéria s ezzel együtt a súlypont is, ami nagysebességű kanyarban már pozitívan befolyásolja a stabilitást is. Hogy az Aston Martin DB11-es a tapadásával ugyancsak minden rendben legyen, az egyrészes és hatalmas, a 22 colos méret ellenére is ultra könnyű, Y-küllős Yavin alufelnikre elöl 265/30, hátul 315/25 méretű Pirelli PZero Nero abroncsokat húztak. Az Aston Martin DB11 Cyrus-szal a Mansory végre bebizonyította, hogy ha odafigyel, akár még az igényes autótuning területén is megállja a helyét…