Ez két eléggé szélsőséges felhasználási körülmény, de az olajnak meg kell felelnie mindkét esetben, és hogy mindez rendben legyen, az előbbi esetben a hidegoldali, a sztrádás példában pedig a melegoldali olaj viszkozitás van segítségünkre. Még jobban leegyszerűsítve, az adott aggregátban az előírt motorolaj olyan tulajdonságokkal kell, hogy rendelkezzen, hogy a fagyban, a pályaszállás előtti egész éjszakás állás után is szivattyúzható maradjon, ne dermedjen meg, és ne legyen túl sűrű.

A hőségben történő sztrádamenet után pedig a szivattyúzási veszteséggel együtt is kell, hogy biztosítsa a szükséges nyomást (ne villanjon fel az olajnyomást jelző lámpa alapjáratra visszatérve), mindenhová eljusson a motorban, a hengerfejtől a főtengely nyugvócsapágyáig, tehát ne legyen hígabb a kelleténél.

Az olaj viszkozitás mérése nemzetközi szabványba foglaltatott, hogy az egyszeri autóhasználó is eligazodjon bennük.

Szerencsére ezek a tulajdonságok, illetve az olaj viszkozitás mérése nemzetközi szabványba foglaltatott, hogy az egyszeri autóhasználó is eligazodjon bennük. Ez a SAE (Society of Automotive Engineers) által alkotott rendszer. A motorolaj jelölés egyértelmű: leírják, hogy SAE, és utána jön két számcsoport. Az első után W betű (a Winter szóból alkotva). Valahogy úgy, hogy SAE 5W40, vagy 10W40.

Az olaj viszkozitás tekintetében az előbbi szám azt mondja, hogy az adott kenőanyagnál a hidegoldali viszkozitás 5, a melegoldali 40, a második példában pedig 10, és 40. Ebből az látszik, hogy az első olaj hidegben hígabb a másodiknál, tehát hidegindításnál jobban, hamarabb ken. A választásról nem nekünk kell dönteni, hanem világosan és érthetően benne van az autó használati utasításában. A tévhitek ellenére, felesleges a jobbnak mondott, magasabb tudású olaj használata, mert a motort nem arra tervezték. Mind az ajánlott olajra, mind a csereperiódus hosszára vonatkozóan informál bennünket a gyártó.

Ha pedig mégsem vagyunk biztosak a dolgunkban, az Olajwebshop.hu telefonos vagy Facebookos ügyfélszolgálata segít nekünk eligazodni a W-k és a különféle adalékolási szabványok között. Keresse a szakmailag felkészült munkatársakat, kérdezzen, és biztosan meglesz a pénztárcabarát megoldás.