Lumma CLR X7

Akinek a méret a lényeg, az a BMW kínálatában az X7-től bőven kap élvezetet. Hosszúságban, tengelytávban, belső térben, vagy éppen a csomagtérben is csak kevés ellenfele van, – még hét üléssel is több mint 320 literes poggyásztérbe lehet pakolni.

Akinek elegendő hat fotel, az 2+2+2 üléssel rendelheti az autót, amiben a második sor is fejedelmi, minden villanymotorokkal állítható, és a légkondi természetesen ötzónás. A légrugós, panorámatetős, összkerékhajtású BMW X7 gyűjteményes kiadása a márka tudásának, és bár Európában óriásinak számít, addig potenciális hazájában, Észak-Amerikában ez csak a középkategória.

A komoly méretekhez komoly teljesítmény is járul az X7-es tuning megrendelőinek.

A komoly méretekhez komoly teljesítmény is járul az X7-es tuning megrendelőinek.

A három évtizede a tuning piacon tevékenykedő Lumma Design BMW-kkel kezdte a szakmát, és bár a portfólió időközben bővült, a bajor márka mindig is prioritást élvezett, így nem véletlen, hogy az X7-hez az elsők között kínáltak relatíve komplett átalakító munkát.

A Lumma CLR X7 névre keresztelt csomag részleteit kezdjük a karosszériával, ahol a hatalmas vesékhez még a sokat látott tunerek sem mertek hozzányúlni, hiszen a legtöbben már a gyári megoldást is túlzónak tartják, – ám máshol komoly beavatkozások történtek. A BMW X7 tuning során a lökhárítókat, a küszöböket egyedi darabokra cserélték, és elöl arra törekedtek, hogy minél több levegő hűtse a fékeket, illetve több jusson a gépházba is.

Az oldalsó vágatokkal a légellenálláson próbáltak javítani, de a látvány érdekében 5-5 centivel szélesebbre vették a kasztnit is a kerékíveknél, és ehhez a pluszhoz igazították a küszöböket. A gépháztető karbon, akárcsak a legtöbb új alkatrész, amiket lehet akár nyersen lakkozva, akár festve is kérni.

A legnagyobb gyári 22 colos felniket 24-es Lumma RS gurigákra cserélték, elöl 10, hátul 13 col szélességgel, s ezekre 295, valamint 355 mm széles abroncsokat húztak. Döbbenetes számok ezek, azonban bármilyen furcsának tűnik is, a BMW X7 tuning után az összkép megkívánta, mert valóban olyan nagy az autó, hogy a kisebb kerekek egyszerűen elvesznek a karosszéria alatt. Persze akinek még sincs ínyére a 24 colos garnitúra, kérheti az egy méretszámmal kisebb Lumma LR alufelniket, természetesen távtartó pogácsákkal, hogy a kasztniszélesítés ezekkel a kerekekkel is hozza a látványt.

Lumma CLR X7

Az X3-tól X6-ig most már minden terepeséből kínál rendes M változatot a BMW, az X7 viszont csak M Sport csomaggal rendelhető, ami gyakorlatilag optika és néhány drágán adott csecsebecse. Aki viszont többre vágyik, az jó helyen jár a Lummánál, mert bár a benzines X7-es xDrive50i eleve 530 lóerős, a 4.4 literes, duplaturbós V8-asban bőven van tartalék. Új motorvezérléssel, néhány alkatrész cseréjével, beállítási finomításokkal és sportkipufogóval a technikusok 680 lóerőre növelték a teljesítményt, ami így a legtöbb M-es BMW-nek rögtön fityiszt mutat.

Azt, hogy az átalakítás után pontosan mit lép a Lumma CLR X7 sajnos a műhely nem árulta el, csak annyit, hogy a gázok négy, egyenként 100 mm átmérőjű kipufogócsövön át távoznak, mégpedig igen jó hangzással. Mi arra tippelünk, valahol a G 63 AMG környékén lehet menetteljesítmények vonatkozásában, mert hiába a ménes, a saját tömeg bizony 2.7 tonna, amit még egy ekkora és ilyen erős motornak sem egyszerű lendületbe hozni.

A Lumma Design a belső térrel kapcsolatban mindössze annyit hangsúlyozott, hogy amit a technikai korlátok megengednek a BMW X7 tuning során, azt az ügyféllel egyeztetve, az ő igényei szerint meg is valósítják. Nem gond, ha lila cérnával kell varrni a kormány bőrborítását, ahogy az sem, ha egyedi VIP Lounge kialakítása a cél. Az anyagok és a színek választéka gyakorlatilag végtelen kombinációt szül. Hogy aztán az összkép tetszik-e vagy sem, az már szubjektív, kizárólag ízlés kérdése…