A Warner Bros 1968-ban készítette el a Bullitt című akciófilmet, melyben egy magányos nyomozó, Frank Bullitt története elevenedik meg. Nem közismert, de a Steve McQueen játszotta főszereplő karakterét igazi zsaruról mintázták, és Dave Toschi felügyelő később saját jogon is ismert lett a hírhedt zodiákus gyilkosságok felderítésénél. A filmben a kemény hekus mellé vagány autó is dukált, így került képbe a Ford Mustang GT Fastback 1968-as kiadása.
A típusból a Ford két példányt szállított a forgatáshoz, melyek közül a gyártás az egyiket a kockázatos kaszkadőrjelenetekhez, a másikat az általános felvételekhez használta. Mindkét autó egyformán Highland Green fényezést kapott, motorjuk 390 köbhüvelykes, azaz kb. 6,4 literes, négy Holley karburátorral szerelt, 330 lóerős V8-as volt, négyfokozatú kézi sebességváltóval.
A mozi kulcsjelenete a perceken át tartó üldözés, mikor McQueen egy fekete Dodge Charger R/T 440-est kerget San Francisco utcáin. Hogy a filmszerepet kapott Mustangok bírják a kiképzést, a hollywoodi autóépítő és versenyző, Max Balchowsky elvégzett rajtuk néhány módosítást.
Az ugratások miatt nagyobb teherbírásúakra cserélte az első rugókat, Koni lengéscsillapítókat szerelt be és alaposan megerősítette a rugótornyokat is. A karburátorok és a gyújtás új beállításaival a motort szintén felpiszkálta, pedig az autó már gyári állapotában sem volt lassú, álló helyzetből 170 km/órára 13 másodperc alatt gyorsult fel. A műszaki tartalom mellett a Ford Mustang GT Fastback 1968-as változata megjelenésre is vagányabb lett, Balchowsky eltüntette a hűtőrácsról a póni figurát és a szélekre ködfényszórókat épített be, míg a felniket American Racing Torq Thrust darabokra cserélte. – Érdekesség, de ilyen keréktárcsa még most, 50 évvel később is vásárolható újonnan.
Ahogy az sejthető volt, a kaszkadőr vezette Mustang a forgatás végére olyan elgyalázott állapotba került, hogy nem érte meg a felújítása, és nemrég Mexikóban találtak rá a több helyen is átalakított roncsra. A kocsikat a Warner Bros a forgatás után egyszerűen eladta, de mivel McQueen-t akkor nem érdekelte a dolog, így a Ford Mustang GT Fastback 1968 óta több kézen is átment, míg 1974-ben Bob Kiernan lett a tulajdonosa.
McQueen évekkel később próbálta megvásárolni tőle, de hiába tett több – vélhetően anyagilag nagyvonalú – ajánlatot a Mustang megvételére, Kiernan nem adta el a kupét. Bullitt nyomozó járgánya már nem üldözött senkit, civil szerepet játszott, s a bivalyerős gépet a családfő felesége használta a nyolcvanas évek elejéig. Miután a kuplung meghibásodott, a GT húsz éven át szendergett a garázsban, de eredeti állapotából semmit nem veszített. A lemezeken a mai napig ott vannak a forgatási sérülések nyomai, láthatók a kamerák rögzítési pontjai, sőt, a műszerfalon megvan a ragasztója annak az öntapadós cetlinek is, ami McQueen-t figyelmeztette az egyik jelenetnél – ugyanis a kaszkadőr ellenére a színész sok rázósabb snittet maga vállalt. Az egyik kanyarban például megpördült, és ez olyan látványosra sikeredett, hogy a rendező végül megtartotta a filmben.
Bob Kiernan 2014-ben elhunyt, így dédelgetett tervének megvalósítását fia, Sean vállalta fel. Apja szerette volna, hogy a Bullitt mozifilm 50. évfordulója alkalmából a lehető legtöbb ember újra, illetve a valóságban láthassa a Ford Mustang GT Fastback 1968-as eredeti változatát. Ehhez a legjobb megoldás a Detroiti Autószalon volt, így Sean Kiernan felvette a kapcsolatot a Forddal, ahol vállalták, hogy a standjukon kiállítják a kupét. Sőt a Ford ennél sokkal messzebbre ment, Bullitt néven egyedi szériát dobott piacra az aktuális Mustang GT-ből, a régi Highland Green – vagy külön kérésre fekete – fényezéssel, apró külső-belső díszítésekkel, egyedi felnikkel és 5,0 literes, 475 lóerős V8-as motorral. A veterán autók gyűjtői a filmben szereplő 68-as eredeti Mustang Bullit árát ma olyan 4 millió dollár körülire becsülik.