Biztosan mindenki hallott már a Ford T Modellről, ami világszerte sikertörténetet írt. De mi a helyzet a Ford TT Modell esetében? Bár ez az autó kevésbé ismert, mégis hatalmas hatással volt az autók világára, hiszen ez az elődje napjaink szinte minden pickupjának és kisáruszállítójának.

A Ford TT modell vásárlói egyéni igényeikhez igazíthatták a platós felépítményt, így a postai küldeményektől a rabokig bármit szállíthattak az autóval.

A Ford TT modell vásárlói egyéni igényeikhez igazíthatták a platós felépítményt, így a postai küldeményektől a rabokig bármit szállíthattak az autóval.

Az 1 tonnás Ford TT modell már kifejezetten áruszállításra tervezett jármű volt, bár az 1917-es 600 dolláros első példányok gyakorlatilag még csak vázszerkezetek voltak. A vásárlók egyéni igényeikhez igazíthatták a platós felépítményt, így a postai küldeményektől az üzemanyagig vagy éppen a rabokig bármit szállíthattak az autóval. A Ford TT természetesen először az USA-ban mutatkozott be, de később az angliai Manchasterben is sokat gyártottak belőle.

A Ford TT hosszabb és erősebb volt a T-Modellnél, és utasterében a vezető mellett egy utasnak is jutott hely. A motort kurblival lehetett beindítani, amit még hagyományosan az autó hűtőrácsa előtt kellett megtekerni. Azok a vásárlók, akik kényelmesebb rugózásra vágytak, a tömör gumiabroncsok helyett hátra már modern, felfújható gumikat is rendelhettek. A Ford TT kifejezetten tartós modellnek számított, ugyanakkor meglehetősen lassúcska volt még. Az ajánlott sebessége mindössze 24 km/óra volt, de még speciális hajtóművel sem nagyon haladta meg a 35 km/órát.