A 1929-et írtunk mikor az oroszlánosok piacra dobták a Peugeot 201-est, mellyel egy teljesen új korszak kezdődött a vállalat életében.
Ez volt az első nagy sorozatban gyártott modell, és bár a hamarosan beköszöntő gazdasági válság okozta sokk miatt nehéz lett volna rosszabb időpontot találni, mégis sikeressé tudott válni. Míg a húszas évek divatjának megfelelően a legtöbb gyártó nyolc vagy tizenkét hengeres automobilokat kínált, a Peugeot 201-es négyhengeres erőforrással lépett piacra.
Kezdetben egy 1122 köbcentis 23 lóerős kiadása volt elérhető, majd nem sokkal később érkezett az 1307, illetve hamarosan egy 1465 köbcentis 35 lóerős változat. A gyár megtalálta az arany középutat és egy relatíve gazdaságos és sokak számára elérhető modellt alkotott. A gyártás 1937-es befejezéséig 142.309 darabot sikerült értékesíteni, ami akkor hatalmas eredménynek számított az öreg kontinensen.
A Peugeot 201 ugyanakkor nem csak a márka hírnevét alapozta meg, hanem a mai napig tartó három számjegyből álló típusmegjelölést is útnak indította. A rejtélyes három számjegy egyébként nagyon is gyakorlatias tulajdonságokat takar. Az első a családon belüli méretosztályra utaló szám, majd egy jelentés nélküli, ámde a sorban annál jobban mutató nulla, és végül az utolsó, a gyártási generációra utaló szám.
A hagyományteremtőt így nem meglepő módon Peugeot 202 követte, és bár napjainkra további kombinációk és jelölések is helyet kaptak, a 201-es továbbra is márka történelmének egyik legsikeresebb modelljének számít.