A történelmi emlékek miatt még mindig elég jó pedigrével rendelkezik a Lada Magyarországon, de az is igaz, a vevőkör ma már leginkább az idősödő korosztályból kerül ki, a fiatalok között nem ez a legdivatosabb márka, nem ez a trendi. Pedig a nálunk járt Lada Vesta Sedan még egész jól is néz ki, pofás darab, a maga módján még sportosnak is nevezhető.
Szóval könnyű vele megbarátkozni, de hát a limuzinforma napjainkban már nem annyira vonzó, mint volt az régen. Az utastér megszokásához ugyanakkor már kicsit több idő kell, mint a külső befogadásához. A formákkal és a helykínálattal nincs is baj, csak az a fránya anyagminőség ne lenne ennyire szegényes.
Ahogy azt már korábban a Lada Vesta SW Cross változatánál is tapasztaltuk, a műanyagok ennél a modellnél is kemények, mint a koporsószög, és a barátságtalan matérián sajnos nagyon érezni, hogy a most próbált Lada Vesta Sedan mitől is olcsóbb a többieknél. Az utóbbi évtizedekben el lettünk kényeztetve a kellemes belsőkkel, és ennél már kicsit többet várunk, persze komoly hibát, hiányosságot, ennek ellenére nem igazán látni benne elsőre.
A régi orosz ismerős a Renault belépésével, a New Lada Concept keretén belül az utóbbi években rengeteget fejlődött. A nálunk járt Lada Vesta Sedan Lux modellt például már teletömték extrákkal, volt benne digitklíma, tolatókamera, tempomat, fedélzeti számítógép, légkondi, elektromosan fűthető ülések-, szélvédő-, tükör, visszagurulás-gátló rendszer, navigáció, sok-sok légzsák.
A 7 colos érintőképernyős kijelzővel ellátott multimédia rendszer (bluetooth csatlakozással és hands-free modullal) ugyan még kissé dadogósan működik, de hát ezt nézzük el, hiszen ez az első ilyen szerkezet a Ladában. Akár csak a robotizált váltó, mert eddig ilyen sem volt kapható az orosz modellekhez. Ennek az AMT névre hallgató szerkezetnek a szoftverében több mint 20 féle algoritmus vezérli a sebességváltás módját, aminek köszönhetően szinte bármilyen vezetési stílushoz alkalmazkodik.
Igazából se nem jobb, se nem rosszabb ez a kapcsoló, mint bármelyik másik hasonló. Kell hozzá egy kis idő ameddig megszokjuk, de tényleg nincs vele baj, ha nem hajszoljuk agyon. Leginkább a kényelmes tempóhoz partner, ilyenkor jó ritmusban vált, és alig érezni a kapcsolási szünetet. A dinamikusabb haladáshoz manuális módban van lehetősége a gyorsabb váltásokra, és emelkedőkre baktatva is érdemesebb kézi vezérlésre kapcsolni a szerkezetet. Persze szerelhették volna hagyományos automatával is a Lada Vesta Sedanját, de ez az 5 fokozatú robotizált berendezés sokkal olcsóbb, és az is jól jöhet, hogy az ilyen autókat lehet vontatni.
A dinamizmusért egy továbbfejlesztett 1,6 literes, 16 szelepes, 105 lóerős orosz motor felelt, a Lada Vesta Sedan fogyasztás pedig 8 liter körül alakult, ami azért már a márka szocialista múltjára emlékeztetett. A limuzin egyébként 14,1 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, a végsebessége pedig 178 km/óra. A számok nem ígértek vad élményeket, és nem is adtak. Ötödik sebességben, 75 km/órás tempónál például már 2000-es volt a fordulatszáma. A kipróbált Lada Vesta ára 4 399 000 forint, ami olcsónak nem mondható, s bár ennyiért még nem kapjuk meg a roppant népszerű Suzuki Vitarát, ám a Techroad kivitelű csúcs Dacia Dustert 4,35 millióért már igen.