Az Alfa Romeo Giulia 2016-os modellcsaládja három felszereltségi szintből, a Giulia, Super és Quadrifoglio változatokból, valamint hatféle hajtáslánc-kombinációból áll. A 2,2 literes dízelmotor 136, 150 vagy 180 lóerős teljesítménnyel, hatfokozatú kézi vagy nyolcfokozatú automata váltóval, valamint a Quadrifoglio esetében egy 510 lóerős, 2,9 literes V6 Biturbo benzinmotorral érhető el számunkra.

Az Alfa Romeo Giulia 2016-os változatának esetében a gyártó visszanyúlt egy kicsit önmaga történelmében és az autó ismét hátsókerék-hajtást kapott. A legendás Alfa Romeo hamisítatlan hagyományai előtt tisztelgő megoldás kiemelkedő menetdinamikai képességekkel, valamint élvezetes vezethetőséggel ruházta fel az új modellt.

A cég formatervezői mindig érezték mi kell az embernek, és nincs ez másként az Alfa Romeo Giulia 2016-os belső kialakításával sem.

A cég formatervezői mindig érezték mi kell az embernek, és nincs ez másként az Alfa Romeo Giulia 2016-os belső kialakításával sem.

Bár szubjektív, de hogy az Alfa modellek szépek, azt mindig is tudtuk, és hogy a szépség mellett sokszor jók is, azt szintén. Az Alfa Romeo Giulia 2016-ban viszont a biztonság terén is nagyot lépett előre, és az Euro NCAP nagy presztízsű ütközésbiztonsági vizsgálatán szintén kiválóan szerepelt.

A modell 98 százalékos teljesítményt nyújtott a felnőtt utasvédelem terén, és ilyen magas pontszámot soha egyetlen autó sem hozott még el a 2015-ös szigorúbb értékelési rendszert figyelembe véve. Az Alfa Romeo új sportszedánja két pillérre támaszkodva érte el kiemelkedő eredményét. Egyrészt az innovatív biztonsági rendszerek széles körének alkalmazása révén, másrészt az ultra kis tömegű anyagokat, szénszálas kompozitokat, alumíniumot és alumínium ötvözeteket alkalmazó, ezáltal könnyű, mégis merev vázszerkezetnek köszönhetően.

Bár számos eszköz segíti az Alfa Romeo Giulia 2016-os kiadásának biztonságos közlekedését, a legkifinomultabb biztonságtechnikai funkciók között mégis külön említést érdemel az IBS integrált fékrendszer, amely számottevően lerövidíti a féktávolságot 100-0 km/óra sebességre fékezve 38 méterre a Giulia, és 32 méterre a Quadrifoglio változat esetében.

Az exkluzív AlfaLink technológiát alkalmazó fejlett futóműbeállítás, valamint a kategória legközvetlenebb kormányműve együttesen kiemelkedő úttartást és könnyed, ösztönös irányíthatóságot eredményeznek, függetlenül az aktuális forgalmi helyzetektől.

A 2.2 dízel Alfa Romeo Giulia ár közel 9 millióról indul, míg a modell csúcsát képviselő 2.9 T-V6-os benzines Quadrifoglio változat ára 510 lóerővel, 8 sebességes automatával közel bruttó 24 millió fortintot kóstál a regadóval együtt. Nem olcsó, de ezért a pénzért már egy gyönyörű ruhába öltöztetett, igazi vadállatot vihetünk haza.