A koronavírus miatti kijárási korlátozások megszüntetésével a járműforgalom is kezd visszaállni a régi szintre. Ám mielőtt visszatérnék az autónkkal az utakra, a kocsi állapotát a biztonságos közlekedés érdekében mindenképpen vizsgáltassuk meg. Autónkban ugyanis a hosszabb állástól karbon-lerakódások is kialakulhattak, hiszen az elmúlt időszakban jellemzően senki nem tett meg hosszabb utakat, amikor kitisztulhatott volna a hajtómű.
Bajban lehetnek azok is, akik hetek, hónapok után most először indítják be az autójukat, mert az elején olaj nélkül, szárazon forognak a fémalkatrészek, így a jármű jobban is kormol az átlagosnál. Szintén árthat az is, hogy sokan az olcsóbb üzemanyagon próbálnak spórolni, pedig később erre rá is fizethetnek a tulajdonosok. Nem véletlen, hogy ilyen esetekben a motorok karbantartása az egyik legfontosabb teendőnk.
A belső motortisztítás elsődleges feladata a prevenció, valamint az autók időszerű és rendszeres karbantartása, de akkor is szükséges lehet rá, ha a jármű teljesítménye érezhetően visszaesik, lomhává válik, vagy megnő a fogyasztása. Ilyenkor a motorban túl sok karbon-lerakódás keletkezett, így működés közben szinte megfullad a szennyeződésektől. Komoly gond, ha dugó van a rendszerben, azaz eltömődött a részecskeszűrő, vagyis a DPF szűrő az autóban. A bajra többféle tünet is utalhat. Általánosan jellemző a rángató, egyenetlen motorüzem, leálló motor, hibakódok és az autó önvédelmi rendszere miatt a tiltás, azaz szerviz üzemmód amikor a gépjármű csak vész üzemben használható, az is csak limitált ideig.
Erre a gondra ad megoldást a TerraClean leszerelés nélküli DPF tisztítás. A technológia az egyik leghatékonyabb eljárás, melyet különösebb megbontás, leszerelés nélkül csak rá kell csatlakoztatni a szűrőre akár közvetlenül vagy a nyomás különbség szenzor vezetékét használva. A tisztítás során egy speciális, fő összetevőit illetően alifás üzemanyagot, terjedő hab formájában juttatnak be a DPF szűrőbe. Ez kémiai úton eltávolítja a lerakódott karbon szennyeződéseket, amelyek a folyamat végén gáz-halmazállapotban, a kipufogó rendszeren keresztül távoznak. Maga a tisztítás négy szakaszból áll, egy liter tisztító folyadék elhasználásával a teljes részecskeszűrő megtisztul.
A TerraClean DPF tisztítási módszer hatékonysága az alábbi videón is végig követhető. Ezzel a professzionális technológiával az autósok egy órán belül visszanyerhetik a motor és a DPF szűrő tiszta állapotát, és nem kell azt drága, új alkatrészre cserélni.
A tesztalanyként használt Skoda Octavia esetében a tisztítás előtt jelentős volt az eltömődés, azaz a nyomáskülönbség a szűrőben és már korlátozott, szerviz üzemmódban volt, míg a TerraClean technológia alkalmazása után már hibakód-mentesen távozott a szervizből, így újra probléma nélkül közlekedhetett. A gépjármű teljesítménye is a régi lett, hiszen a dugulás már nem akadályozta a kipufogógázok távozását, nem volt fojtás a rendszerben, a hibakódok is megszűntek. A problémakezelő DPF tisztítási technológia tehát elvégezte a munkát, és hatékonyan megtisztította a motort, így a jármű visszaszerezte régi menetdinamikáját kevesebb, mint egy óra alatt.
A külföldön már több mint 20 éve bizonyító gyors technológia, kitűnő üzleti lehetőség autószervizek számára és remek opció az autók, kamionok, építőgépek, mezőgazdasági nehézgépek, motorbiciklik, hajómotorok, stb. tulajdonosai számára. A Magyarországon még újnak számító technológia jelenleg csak az ország néhány pontján érhető el, de egyre több szervizpont csatlakozik hozzájuk, a hálózat folyamatosan fejlődik és további új tagokat vár!