Skoda Superb Sportline 2.0 TDI 4×4 DSG

Mintha csak valamelyik autószalonról kigördült tanulmányautó lenne, olyannyira feltűnő volt ebben a színben a Skoda Superb Sporline teszt alatt nálunk járt modell. Pedig szó sincs újdonságról, hiszen már több mint öt éve annak, hogy a cseh márka Genfben Vision C néven megmutatta az akkor legújabb Superb koncepcióját.

Bárhonnan is bűvöljük, a nálunk járt Skoda Superb Sportline színe rögtön belénk ég.

Bárhonnan is bűvöljük, a nálunk járt Skoda Superb Sportline színe rögtön belénk ég.

A dizájn olyannyira jól sikerült, hogy az egy évvel később megjelenő szériamodellen szinte alig változtattak, és bár már itt a típus frissítése, még most is nagyon ütős. Az is hihetetlen, hogy mennyire sokat tud hozzáadni vagy elvenni egy autó megjelenéséhez a színe.

A hivatalos gyári Skoda Superb színek alapján a próbált autó dragonskin metál festést kapott, és mi ugyan nem találkoztunk még sárkánnyal, de akár el is hisszük, hogy ilyen árnyalatú a sárkánybőr. Akárhogyan is legyen, ennek az autónak a megjelenéséhez rengeteget adott hozzá a színek eme kombinációja. Gondoljunk csak bele, feketében vagy ezüstben mennyire átlagos ma már egy Superb, sárkánybőr metálban viszont ragyog és kirí az utca képéből, majdhogynem fény a szürkületben.

Pedig alapból ez egy konzervatív, elegáns limuzin. A Skoda Superb Sportline teszt alanya viszont cseppet sem volt hétköznapi, ráadásul nem is nagyon akadtak olyan vélemények, hogy ne volna jó ebben a rikító aranysárga színben. Az összképhez persze hozzátettek még a felszereltséggel járó apró kiegészítők és a 19 colos felni is.

A Superb utastér kidolgozása szintén példás, akár felsőbb kategóriákban is befutó lehetne.

A Superb utastér kidolgozása szintén példás, akár felsőbb kategóriákban is befutó lehetne.

 

Az utastér szintén nem okozott csalódást, minden olyan extrát tartalmaz, ami manapság elvárható egy ilyen autótól. A minőség itt is csak egy fokkal van a Volkswagené alatt, és ha minisztereknek, államtitkároknak megfelel, akkor mi sem hőböröghetünk, ha egy ilyenbe kell beleraknunk a hátsónkat. És nem is tesszük, mert a Skoda Superb Sportline 2.0 TDI teszt során nyúzásra került autó tényleg nagyon jó. Méltó az olyan régi nagy elődökhöz, mint amilyen például a Skoda Superb OHV 1948-as kiadása is volt a maga idejében.

Az érintőképernyős fedélzeti rendszer szép, korszerű, éles képű, s teljesen világos felépítésű. Nem kell hozzá értelmező kéziszótárt bújni. Az ergonómia példás, de ami igazán lehengerlő, az a hatalmas helykínálat. Főúrian, akár keresztbe tett lábbal is üldögélhetünk hátul, és akkor még ott van mögöttünk az alaphelyzetben 625 literes csomagtartó.

A Skoda Superb Sportline 2.0 TDI motorja egy már jó bevált technika, a 190 lóerős erőforrás nagyon jól húz, 7.6 másodperc alatt százon van. Remek szerkezet, ahogy a Haldex rendszerű összkerékhajtás és a 7 sebességes, duplakuplungos DSG automata szintén. Bár utóbbi talán kicsit öregurasan lassú, de a 7 liter körüli fogyasztás ezt gyorsan feledteti is velünk.

Ideális céges és állami autó, s taxinak is tökéletes volna, csak utóbbinak drága nálunk. A Skoda Superb Sportline ára ugyanis 16 518 930 forint, ami azért elég sok pénz. Pláne, ha kicsit jobban körül nézünk, s megpillantjuk a kirakatban, hogy ennyiért, pontosabban 16.7 millióért az Audi A6 2.0 TDI quattro S tronic Design modellt is hazavihetjük. Szóval, bármennyire is sok embernek tetszett a Skoda Superb színe, az ár hallatán azért némileg csökkent iránta a rajongás.