Ahogy az autóversenyzés jóformán egyidős az autó megjelenésével, nem meglepő, hogy az elektromos hajtású járművek is szinte azonnal felkerültek a tuning műhelyek étlapjaira. A jövő a villanymotoros autóé, az emissziómentes közlekedésé – halljuk és olvassuk nap mint nap a kötelező mantrát, persze, hogy az akkuk töltéséhez szükséges áramot miként állítjuk elő, illetve milyen módon juttatjuk el a konnektorokig, abba most ne menjünk bele.
Fogadjuk el, hogy világszerte és itthon is növekszik a tisztán villanymotorral hajtott autók száma. Magyarországon jelenleg anyagi kedvezmény, ingyenes parkolás jár bónuszként annak, aki zöld üzemre vált, és válthat is, mert a választék egyre szélesebb, mind vételárban, hatótávban, karosszériaméretben. Persze utóbbi jellemzők sokszor nincsenek egymással arányban, a prémiumgyártók árazó ceruzája elég vastagon fog, és az emblémát bizony meg kell fizetni. Nos, ugyanerre bazíroznak a tuning iparágban érdekelt vállalkozások is.
Az ízléstelen kreációiról híres, menő luxuskocsikra specializálódott Mansory Tuning elsősorban a méregdrága gagyit kedvelő vevőket szolgálja ki: arabokat, újgazdag kínaiakat, jellemzően olyan exhibicionista vásárlókat, akiknél a pénz mennyisége nem feltétlenül nőtt egyenes arányban az ízléssel.
Legyen szó bármelyik Tesla Model S tuning változatáról, a karosszériára szénszálas műanyagból sütött elemeket szerelnek fel, amely kívánság szerint lehet lakkozott (így látható marad a kevlár szövése), vagy színre fújt. Ilyen alkatrész az első lökhárító aljához illesztett szplitter, a ködfényszórók körüli betét, a két küszöbön végigfutó csík, a hátsó légterelő él, valamint a teljesen új hátsó lökhárító, amire a látványos, diffúzoros betét miatt volt szükség.
A felnik 9,5 col széles, 21 colos átmérőjű, egyrészes (monoblock) alupapucsok, míg a rájuk szerelt Michelin abroncsok mérete 265/30 ZR21. Ugyanakkor a Mansorytól szokatlan módon, a Tesla Model S tuning demo autójának külseje relatíve visszafogott. A fehér Tesla neonzöld csíkozással lett díszítve, amiből jutott a gépháztetőre és ajtókra, továbbá kontúrként a diffúzorra is.
A féknyergek szintén ezt a zöld színt kapták. Az utastérben a nagyon finom tapintású, a különleges cserzési eljárás miatt olívaillatot árasztó, szabadalmaztatott OLIVENLEDER bőrkárpit említhető unikumként. Dekorációként szénszálas műanyag köszön vissza a kormányról és a műszerfalról, egyediek a velúrszőnyegek, alumíniumból vannak a pedálok, valamint itt is beugrott a neonzöld csíkozás.
Az BMW i3-ra méltán büszke az anyacég. Az eleve elektromos autónak tervezett kis „bömös” váza karbonszálas műanyag, a forma és a belső kialakítás messze nem hétköznapi, ráadásul a 170 LE-s hajtáslánccal jól megy a könnyű, újabban már 300 km körüli reális hatótávot adó akkumulátorral, pluszban range extenderrel (kiegészítő egyhengeres benzinmotorral) is megvásárolható bajor gép.
A BMW i3 tuning a japán Studie és 3D Design munkája. A használt Fire Orange fényezést eredetileg az E92 M3 GTS és az észak-amerikai piacon árult E92 M3 Lime Rock Park Edition kivitelekhez keverték ki. Az egyrészes, 19 colos, fekete felnik MAK gyártmányok, a felfüggesztés rugói pedig 30 mm-rel rövidebbek. Igaz, Japánban eleve 2 centivel mélyebben ülnek a BMW i3-asok.
Új a frontrész, a kék veséket feketére fújták – így harciasabb a kiállás -, a BMW i3 tuning változatának emblémája köré pedig kék LED-es világító gyűrű került. A fekete villámok a gépháztetőn és az i3 oldalán az elektromos üzemre utalnak. Az utastérben túlcsordult a pohárban a narancslé, a teljes kárpit ilyen, a huzat bőr-alcantara kombináció, de a műszerfalra is kerültek szintén narancsszínre fújt elemek. Az első üléseket Recaro LX-F modellekre cserélték.
A hajtásláncon sem a Tesla Model S tuning, sem a BMWi3 tuning esetében nem változtattak, minden gyári, de a bajor gépbe beszerelt hanggenerátorral menetközben sorhatos, V8-as, V10-es és V12-es motorhang is előállítható.