Persze a BMW 128ti-nek nem lesz könnyű felnőni a feladathoz, hiszen a több mint félévszázados csipkerózsika álom előtt olyan kiadások viselték a típusjelzést, mint az ikonikus BMW 2002 TI vagy éppen a 90-es évek végének egyik kedvence, a 323ti Compact.

Az újdonság az 1-es sorozat trónján ülő BMW M135i xDrive alá érkezik, de semmiképpen sem lebecsülendő teljesítménnyel. Az elsőkerék-meghajtású kompakt 80 kilogrammal könnyebb a csúcsmodellnél, és bár az összkerék elmaradt, rengeteg technikai megoldást átültettek bele, mint például a rendkívül feszes stabilizátorokat is.

BMW 128ti utastere szintén próbálja kifejezni a kis méregzsák dinamikáját.

BMW 128ti utastere szintén próbálja kifejezni a kis méregzsák dinamikáját.

Kétliteres motorblokkjaik szintén megegyeznek, de az M135 XDrive 306 lóerős teljesítményét kicsit visszafogták és így az új BMW 128ti mindössze 265 lovat kapott maga alá. Ez persze szintén nem elhanyagolható, főleg, ha valóban hozható mellette az ígért 7.0-7.5 literes fogyasztás is.

A németek méregzsákja a 100-as gyorsulást 6.1 másodperc alatt produkálja, és az erőátvitelt már alapfelszereltségként egy nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó biztosítja. A teljesítmény mellett persze a látványra is nagy hangsúlyt fektettek a tervezők. A 18 colos, kéttónusú könnyűfém keréktárcsák, a felár nélkül rendelhető Michelin Pilot Sport 4 gumiabroncsok, a különböző dekorelemek, karosszéria-kiegészítők mind-mind hűen kifejezik az autóban rejlő dinamikát.

Az új BMW 128ti ára 13.277.000 forintról indul, amit aztán kedvünk szerint csinosíthatunk még a szívünkhöz közelálló, és persze elengedhetetlen extrának vélt finomságokkal…