Friedrichshafen, a Boden-tó északi partján elterülő, alig 60 ezer lakosú német város a legtöbb embernek a Zeppelin léghajókkal és a járműiparban is tevékeny ZF vállalattal kapcsolatban ugrik be, de itt található az a kis műhely is, amely elsősorban olasz típusokhoz dolgoz ki igényes átalakítási programokat. Az 1997-ben alapított Pogea Racing most az Alfa Romeo 4C tuning egy újabb változatát álmodta meg, méghozzá komoly szakértelemmel.
A teljes csomag aerodinamikai kiegészítőket, kerék- és futómű-tuningot, teljesítménynövelést és exkluzív utasteret foglal magában. Az Alfa tuning során a ceruza természetesen vastagon fog, hiszen a vevő mindenből a legjobbat kapja. A számla végösszege szereléssel és fényezéssel együtt nettó 50 100 euró, ami nálunk áfával cirka 20,3 millió forint körül mocorog. Figyelembe véve, hogy az Alfa Romeo 4C ár egy szalonból rendelt autó esetében 21,3 millió, a kettő együtt már igencsak tetemes összeg. Gyakorlatilag megduplázódik az autó ára és olyan ligába kerül, ahol már nagyon nagy nevek vannak, sok száz lóerővel – Porsche Cayman 718, Nissan GT-R, BMW M3/M4, Mercedes-AMG C 63 és társaik. De vajon megugorja a magasra tett lécet a Pogea Zeus névre keresztelt projekt?
A kis Alfa gyárilag is izgalmas, feltűnő jelenség, de a Pogea tudja milyen olajat kell önteni a tűzre, hogy mindenkiben fellobbanjon a láng. Az Alfa Romeo 4C tuning vadonatúj első kötényt, splittert, levegőnyílásokkal ellátott küszöböket, DF35 hátsó légterelőt és egy Scoop nevű egyedi motorburkolatot hozott magával, melyben természetesen minden elem könnyű szénszál-erősítésű műanyagból készült. Ezek kérhetők fényezve, vagy igény szerint nyersen, lakkozott felületvédelemmel.
A gyári felfüggesztés java része ment a kukába, helyükre a specialista KW mérnökeivel tervezett állítható futóművek kerültek, sokkal rövidebb és keményebb rugókkal. Az átdolgozott kis Alfa Romeo sportautó a Pogea V23 szettel jelentős 50 mm-rel ül alacsonyabban, mint az eredeti változat, így legalább ennyivel alacsonyabb a súlypontja is, ami kanyarban már rengeteget számít.
Hatékonyabbak a fékek, az ORBI5 alufelnik elöl 8,5×18, hátul 9,5×19 col méretűek, amikre ragadós Michelin Pilot Sport 4S gumikat húznak, 225/40 ZR18 és 265/35 ZR19 méretekben. A négyhengeres, 1,75 literes, turbós benzinmotor alapból 240 lóerős, de itt is mélyreható módosítások történtek az Alfa Romeo 4C tuning során. A hengerűrtartalom ugyan változatlan maradt, ám a Monster sportkipufogóval, a módosított szívósorral, befecskendezéssel és motorvezérléssel, valamint az új turbóval elszaladtak a lovak. A teljesítmény 6100/percnél 351 lóerőre, a maximális forgatónyomaték pedig 2800/percnél 458 Nm-re nőtt. A hajtást a hátsó kerekek kapják, az erő ide kerámiatárcsás kuplungon jut el, hatfokozatú, elektromechanikus robotválton keresztül.
A tuningolt Alfa Romeo nem csak erősebb, de számottevően könnyebb is lett, mivel az új elemekkel több mint egy mázsát sikerült lefaragni a saját tömegből, így hifi nélkül mindössze 904 kilót nyom. Az Alpine fejegységes zenegép opció, a belsőhöz pedig a Porsche, a Lamborghini és a Bentley modellekhez használt nappa és hasított bőröket lehet választani. Mivel hátra nagyon rossz a kilátás, a tolatásban kamera segít. A 4C-ből lett egyedi sportgép 3,4 másodperc alatt gyorsul állásból 100 km/h-ra, de a rugalmasságát sem érheti panasz, mert 100-nál odalépve, az Alfa Romeo 4C teszt során 8,1 másodperc múlva már 200-on állt a mutató. A végsebesség 304 km/h, ezzel egyrészt átlépi a bűvös háromszázas határt, másrészt felveszi a kesztyűt a fentebb már említett konkurensekkel is.
A bemutatóautót spéci Kenny Blue világoskékre fényezték, ami egyébként a Pogea 2006-ban bevezetett saját keverésű árnyalata. A Pogea Zeus bárki számára rendelhető, akinek van donorként használható 4C kupéja, továbbá, ha a sorszáma nem a 11. A kis műhely ugyanis ebben az Alfa Romeo 4C tuning programban mindössze csak tíz autót épít, amiből háromra már van élő rendelése.