DS7 Crossback 2.0 BlueHDi 180 Automatic Prestige

Pár éve Franciaországban úgy gondolhatták, ha már övéké a divat fővárosa és csúcskategóriás luxusmárkáik vannak, az mégsem járja, hogy az autóiparban csak tömegcikkeket kínáljanak. Így hát 2014-ben megalkották a DS márkát, ami akkor még javában a Citroenre épült. A névválasztás logikus lépésnek tűnt, hiszen tíz évvel a második világháború után született meg a franciák ikonikus modellje, az 1955-ös Párizsi Autószalonon bemutatott Citroen DS 19. Az akkor futurisztikusnak tűnő műalkotás óriási nemzetközi sikert aratott, a francia avantgárd és elegancia szimbóluma lett az autóiparban.

Valószínűleg ez a dicső múlt vezethette a PSA-konszernt, hogy az új prémiumbrandjét ismét erre a névre keresztelje. A 2015-ös Genfi Autószalonon, az első DS születésének hatvanadik évfordulóját ünnepelve mutatták be a franciák a márka vadonatúj logóját és ekkor leplezték le a megújult DS5 modellt is. Az idő múlt, aztán megszületett az első teljesen önálló típus, a DS7 Crossback, amire az emberek többsége ma is csak néz bambán, s tippelget magában, hogy ez vajon mi lehet, de persze a kocsi orrán lévő emblémát jól megnézve sem lesznek okosabbak.

A nálunk járt DS7 Crossback 2.0 BlueHDi Opera kívül belül formás autó, már-már a prémium szintet közelíti, viszont az ára is közel 18 millió.

A nálunk járt DS7 Crossback 2.0 BlueHDi Opera kívül belül formás autó, már-már a prémium szintet közelíti, amit viszont az ára is jól mutat.

A forma olyan audis, de azt látják, hogy ez mégsem az. Hát, akkor mi? – Ez bizony egy olyan autó, amivel még jó sokáig ki lehet tűnni a többi közül, és jó sokáig jó sokan nem fogják még azonnal felismerni, no meg persze a DS nagy elterjedését az sem fogja segíteni, hogy a prémiumautók ligájában versenyez, tehát drága kocsi. Ezzel együtt nagyon sokaknak tetszett, és ez nem is véletlen, mert a nálunk járt DS7 Crossback 2.0 BlueHDi tényleg nagyon jól néz ki. Ebben a színben a sok krómmal sugárzik belőle a csillogás, ugyanakkor mégis ízléses és visszafogott, s ha azt nézzük, akkor tökéletesen passzol a párizsi Champs-Élysées ragyogásához, eleganciájához.

Az DS7 Crossback interior pedig egy fokkal még komolyabb szint, mint a külső. Bár nem mindegyik típus utastere ilyen, de ez az Opera felszereltségű nappa bőrkárpitozás telitalálat, gyorsan báli eleganciába csöppenti az utazót. Egyből megfogja az embert, hogy mennyire szépek ezek a fonott mintájú ülések, s kényelemben is első osztályúak. Az első kettő például motoros-memóriás, fűtött-szellőztetett, kihúzható combtámaszos, masszázs-motorokkal szerelt fotel, de a hátsó sor motorosan állítható támlaszögű üléseiben is nagyon lakályos az utazás.

A DS7 Crossback már valóban az a minőség, amit egy prémiumautótól elvárhatunk. Már a beszállásnál megüti az ember orrát a finom bőrillat. Ez persze az idő múlásával biztosan kopik majd, de most még sokat tesz hozzá a kellemes közérzethez, és ráadásul nemcsak az üléseket borították ezzel a finom anyaggal, hanem a műszerfalat és az ajtóbelsőket is. A DS7 Crossback interior nyújtotta jól eső érzést pedig csak tovább fokozza a remek hangszigetelés, merthogy az ajtózárással a zajok is kint maradnak, s máris a csend birodalmába üldögélünk.

Az DS7 Crossback interior egy fokkal még komolyabb, mint a külső. Az Opera felszereltségű nappa bőrkárpitozás telitalálat.

Az DS7 Crossback interior egy fokkal még komolyabb, mint a külső. A nappa bőrkárpitozás pedig telitalálat.

 

A digitális műszeregységek tekintetében ugyanaz a multimédiás rendszer fut rajta, mint az összes többi PSA-csoportos modellben, és ahogy azokban, úgy az érintőképernyő sajnos ebben sem mindig fogadja el elsőre a parancsot. Bár merre nézünk, bármerre nyúlunk, a franciák különcsége jól tetten érhető a DS7 Crossback utastér esetében. A csomagtér tágas, 555 literes, s az ajtó elektromosan nyílik-záródik.

A motorválaszték a PSA-palettáról már ismert, nálunk a DS7 Crossback 2.0 BlueHDi, vagyis az erősebb dízel járt, és a 182 lovas erőforrás a maga 400 Nm nyomatékával rendesen meg tudja lendíteni ezt a nagy, 1500 kilós testet. Szintén más francia modellekből ismerős már a nyolcfokozatú Aisin automata váltó. A szerkezet nagyon kellemesen, selymesen kapcsolgat, tényleg élvezetessé teszi a vezetést, az egyetlen apró bibi vele, hogy ha gyorsan odalépünk a gázra, akkor csak némi fáziskéséssel reagál.

Nagyban növeli az esti biztonságos közlekedést a Night Vision kamerarendszer, amely jelzi és megmutatja a kijelzőn, ha az út szélén gyalogol vagy kerékpározik valaki, esetleg állatok mennek a sötétben. És, hogy mennyire a prémiumszint felé kacsintgat a DS, azt jól mutatja ennek a berendezésnek a több százezer forintos ára, ami például a Peugeot 508-ba valamiért olcsóbban elérhető. Pedig ugyanaz a két cucc. Mindenesetre megéri az árát, mert életet menthet. A DS7 Crossback fogyasztás ugyanakkor a maga 8 literes szintjével maximum átlagosnak mondható egy dízelmotor esetében, még akkor is, ha ez azért egy nagy divatterepjáró, automata váltóval.

A francia alkotók úgy vélik, a DS az autógyártás haute couture márkája, vagyis exkluzív, egyedi gyártású, gyakran időigényes kézimunkával készülő divatcikk. Ez persze kicsit sántít, hiszen a Peugeot 5008 alapjaiból építkezik, és minőségben is a francia népautó és a német prémiumok között van. Az alapmodell éppen csak 11 millió forint alatt indul, ám a tesztelt DS7 Crossback 2.0 BlueHDi Opera közel 18 milliós ára már jóval meghaladja ezt, ami viszont sok. Aki ennyit költ autóra, az legtöbbször már jól látható presztízst is akar a pénzéért. A DS persze jó úton halad hogy elérje ezt a szintet, de komoly konkurenciákkal kell megküzdenie.

DS7 Crossback 2.0 BlueHDi műszaki adatok
Motor: 1997 cm3
Teljesítmény: 182 LE, 400 Nm
Végsebesség: 215 km/h
Gyorsulás 0-100 km/óra: 9,4 s

DS7 Crossback 2.0 BlueHDi fogyasztás: 8,2 l/100 km
DS7 Crossback ár: 10 990 000 Ft

DS 7 Crossback 2.0 BlueHDi 180 Automatic Prestige tesztautó ára: 17 680 000 Ft

DS 7 Crossback 2.0 BlueHDi vélemények
Külső: 4
Belső: 5
Ár/érték: 3

Előny/hátrány
+ Jó forma, kellemes belső, menetkomfort, nagy helykínálat
– Pár logikátlan kezelőszerv, magas ár