A Honda Civic Type R többszörös díjnyertes 2.0 VTEC TURBO motorjának optimalizálásával a csúcsteljesítményt 320 lóerőre, a legnagyobb forgatónyomatékot pedig 400 Nm-re növelték a cég mérnökei.
Emellett a motorvezérlés átprogramozásának köszönhetően gyorsabbak lettek a gázreakciók és még könnyebben vezethetővé vált az autó. Nem mellesleg fordulatszám-igazító elektronikát kapott a váltó, ami a visszaváltások előtt ideális fordulatra pörgeti az erőforrást.
A tovább fejlesztett üzemmódok keretében a sport és a pályaorientált +R üzemmód mellett immáron Comfort fokozatot is választhat Civic Type R 2017-es változatának vezetője. A rendszer az adaptív lengéscsillapítók működését, a kormányellenállást, a váltó kapcsolási érzetét és a gázreakciókat is szabályozza.
A új Civic Type R még összetettebb és kifinomultabb aerodinamikai csomaggal büszkélkedhet, mint a kifutó generáció. Padlólemez-borítása egyenletesebb, első légterelője és hátsó szárnya még hatékonyabb lett, a tető hátsó éle pedig ideálissá teszi a légörvényeket. Az agresszív megjelenésű karosszéria a felhajtó- és leszorítóerő tökéletes egyensúlyát nyújtja, biztos útfekvést garantálva nagy sebességnél is. Az új modellről begyűjtött élményeinkről Honda Civic Type R tesztünkben olvashattok bővebben.