Elméletileg haladunk egy környezettudatosabb világ felé, ami talán napjaink autóipari fejlesztéseiben követhető nyomon leginkább.

Az újonnan piacra kerülő modelleknek egyre több szabályozásnak kell megfelelniük, mi pedig nem tehetünk mást, mint bízunk, hogy mindez hozzá fog járulni egy szebb világhoz is, és nem csak a vásárlók pénztárcájára lesz hatással. De legyen bárhogy is, az autógyártóknak lépniük kell, ahogy teszi azt idén nyártól a népszerű japán márka is.

A kissé puritánnak tűnő utastér hozza a Honda Jazz hybrid változatánál is tetten érhető.

A kissé puritánnak tűnő utastér hozza a Honda Jazz hybrid változatánál is tetten érhető.

Ennek megfelelően a megújuló Honda Jazz hybrid változatban kerül már csak az európai piacokra. Az olyan korábbi erények, mint a kiváló méret és remélhetőleg a már jól ismert megbízhatóság is megmaradnak, csak a motorválaszték szűkül valamelyest.

Az új, e:HEV névre keresztelt hybrid hajtáslánc alapját két nagy teljesítményű villanymotor adja majd, illetve ehhez kapcsolódik egy 1.5-ös DOHC vezérlésű, benzines i-VTECH erőforrás. A fejlesztéseknek köszönhetően a Honda Jazz hybrid 2020-as kiadása az alapmodell esetében mintegy 9.4 másodperces gyorsulást és 175 km/órás végsebességet tud produkálni.

Ugyanakkor, hogy a szemünket is kényeztessék, a jól megszokott jazz-es külső mellett az idei verzió elérhető lesz már egy némileg terepesebb kiállású karosszériával is. A Jazz Crosstar névre hallgató változat azonos kialakítású utastér mellett, de megemelt hasmagassággal, új hűtőmaszkkal, tetősínekkel lehet majd a miénk. A Honda Jazz hybrid fogyasztása 4.5-4.8 liter körül alakul a kivitel függvényében, de az árakról egyelőre még nincsenek pontos információk.