Na, milyen a francia Opel? – kérdezte egy hozzáértő úr az új Opel Crossland X teszt alanyának láttán. – Hát, nem olyan, mint a német.  Nem rossz, de kicsit vegyes még az érzés.

Érdekes a házasság első kis gyümölcse, hiszen PSA padlólemezre épül, a Peugeot 2008-cal megegyező a motorkínálata, a Meriva utódjának szánják, miközben az Opel Crossland X méretek a Mokka X-éhez állnak leginkább közel. -És bár utóbbi 7 centivel hosszabb és 4-gyel magasabb, az újdonság viszont 4-gyel szélesebb, a tengelytávja pedig majdnem 5 centivel hosszabb.

Az Opel Crossland X teszt alatt nálunk járt autó a márka első modellje, amelyet már a PSA-val közösen fejlesztettek, és bár nem rossz, egy Mokka azért jobb.

Az Opel Crossland X teszt alatt nálunk járt autó a márka első modellje, amelyet már a PSA-val közösen fejlesztettek, és bár nem rossz, egy Mokka azért jobb.

Szóval körülbelül két egyforma méretű autó került most az Opel kínálatába, egy fiatal és egy korosabb. Ezek ismeretében joggal mondhatjuk, hogy szegény Mokka, az idő már nem neki dolgozik. A német márka új közepes crossovere, a Crossland X olyan, mint egy feltörekvő munkatárs, aki fúrja az év dolgozóját, és tudja, a jövő vele van. Pedig formailag a Mokka jobban néz ki, arányosabb és szebb is. És hogy mennyire jól sikerült volt ez a kocsi azt mi sem mutatja tisztábban, hogy az Opel Crossland X orrát nagyon hasonlóra tervezték az egy frissítésen már átesett Mokkáéra.

Ugyanakkor a PSA-val közösen fejlesztett újdonság hátulról nézve már egészen más képet mutat, keskenyebbnek tűnik, kis gömböc formájú, és a rövid far miatt nem is mutat olyan jól, mint a Mokka. A feneke valahogy nem sikerült, és az összképen nem javít a lebegő tető sem, melyet egy krómcsíkkal próbáltak erősíteni.

Belül már egyértelműen felfedezhető, hogy a tervezésbe a Peugeot szakemberei is beszálltak. Az ajtók borítása, kapcsolói, nyitói egy az egyben a francia márkától kerültek az Opel Crossland X teszt során nálunk járt modellbe. Elsőre furán hatnak egy Opelben a francia eredetű bajuszkapcsolók, a tükörállító gombja, az ablakemelők, vagy éppen a PSA gyártású kocsikulcs Opel logóval. De tetszik vagy sem, most már a franciák diktálnak Rüsselsheimben. Erről szól a kapitalista világ, olcsóbb bekerülés és minél nagyobb profit, s ezt bizony csak így lehet elérni.

Belül már egyértelműen felfedezhető, hogy a tervezésbe a Peugeot szakemberei is beszálltak. Az ajtók borítása, kapcsolói, nyitói egy az egyben a francia márkától kerültek az Opel Crossland X teszt során nálunk járt modellbe.

Belül már egyértelműen felfedezhető, hogy a tervezésbe a Peugeot szakemberei is beszálltak. Az ajtók borítása, kapcsolói, nyitói egy az egyben a francia márkától kerültek az Opel Crossland X teszt során nálunk járt modellbe.

Persze, azért a belső tér a kategóriától elvárt minőséget bőven hozza, és a komfortérzetünket is tovább növeli a bőrös kormány, a puha, gumis műszerfal, a króm betétek. Az összhang még alapvetően opeles, de a központi kijelző már szintén a franciáktól származik, amelyen ha akarjuk, a gyári navigáció helyett futhat a telefonunk navigációs rendszere is. És ha már a Meriva utódjának szánták az Opel Crossland X-et, akkor illik is olyan sokoldalúnak lennie belül.

Nos, ebben a kis szabadidő-autóban szintén sínen tologathatók a második sor ülései, de ennek felára van, nagyjából úgy 100 ezer forint. A sík, alig formázott ülőlapok jól használhatók, kényelmesek, és még ha első látásra nem is tűnnek annak, hosszú útra is bátran vállalkozhatunk hátul. Egyedül talán a fejtér okozhat némi gondot a 185 centinél magasabbaknak. És elöl is ugyanez a helyzet, de ott még az ülőlap hosszúsága is állítható.

Mivel a hátsó üléssor tologatható, így értelemszerűen a csomagtartó mérete is módosítható, pontosabban 410 és 520 liter között változtatható. Ha családi utazásra indulunk kisgyermekkel, akkor nagyobb méretűként is használható, felnőttekkel már inkább csak a kisebb ideális, amennyiben kényelmesen szeretnénk elférni a második sorban. Persze, ha úgy hozza az élet, akkor az Opel Crossland X méretek akár 810 literes pakolható teret is biztosítanak számunkra az üléstámlák lehajtásával.

Ha úgy hozza az élet, akkor az Opel Crossland X méretek akár 810 literes pakolható teret is biztosítanak számunkra az üléstámlák lehajtásával.

Ha úgy hozza az élet, akkor az Opel Crossland X méretek akár 810 literes pakolható teret is biztosítanak számunkra az üléstámlák lehajtásával.

A PSA-val együttműködésben készülő autóhoz természetesen a franciák motorválasztékát kínálják, hiszen a korábbi hajtóművekért már külön fizetni kell a korábbi tulajdonos, General Motorsnak. És nem is oly mellesleg, ezzel a vevők is jobban járnak, ugyanis az PSA 1.6 HDi-is aggregátja az egyik legjobb dízelmotor a piacon. A 116 lóerő és 300 newtonméteres csúcsnyomaték igazából mindenhez elég, amire az átlagautósnak szüksége lehet. Tulajdonképpen semmibe sem tudunk belekötni. Minden tartományban van elég ereje, már elindulástól lendületes, cseppet sem hangos, és a 6 liter alatti Opel Crossland X fogyasztás is nagyon kellemes.

Az nem a motor hibája, hogy a váltó áttételezése kicsit furcsa. Városban a hatodik sebesség szinte használhatatlan, annyira keveset pörög, miközben autópályán pedig nagy hasznát vesszük, és a fogyasztásra is jó hatással van. Automata amúgy csak a turbós benzineshez van. Vezetni elég egyszerű a kis Opelt, bár a futóműve túlzottan feszes. Mondhatnánk már elsőre rázós az élmény, és az is megmutatkozik, hogy enyhén billegős a kasztni.

Amiben viszont mindenképpen jobb a német féltestvérénél, az az Opel Crossland X ára. Már az alapváltozat induló listaára is hétszázezer forinttal kevesebb, mint a Mokkáé, és ez a különbség a jobban felszerelt modelleknél is megfigyelhető. Bár a Peugeot 2008 a 120 lovas 1.6 HDi-vel még ennél is olcsóbban elérhető, de cserében gyengébb a komfortja. Az mindenképpen igaz, hogy Rüsselsheimből már jobb autó is gördült ki, de összességében kijelenhetjük, hogy az Opel Crossland X jó választás lehet az átlagos autózáshoz bárki számára.

Opel Crossland X műszaki adatok
Motor: 1560 cm3
Teljesítmény: 120 LE, 300 Nm
Végsebesség: 187 km/h
Gyorsulás 0-100 km/óra: 9,9 s

Opel Crossland X fogyasztás: 5,4 l/100 km

Opel Crossland X ár: 4 460 000 Ft
Opel Crossland X teszt 1.6 CDTi Innovation tesztautó ára: 6 855 000 Ft

Opel Crossland X vélemények
Külső: 3
Belső: 4
Ár/érték: 4

Előny/hátrány
+ LED-es fényszóró, a mérethez képest tágas, kényelmes autó, dinamikus és nagyon takarékos motor, opciós tologatható második üléssor
– Feszes futómű, gyengébb Peugeot-s műanyagok, karcos váltó