Bár a közvetlenül a 2015-ös C5 Aircross tanulmányautó ihlette modell esetében a Cactus formaterve azért erősen érződik, egyedi dizájnmegoldásaival egy kimondottan karakteres autó lép majd be a SUV piacra. A 2,73 méteres tengelytávból adódóan mindkét üléssorban bőséges hely áll majd rendelkezésünkre. A vezetést élenjáró technológiák segítik, a kényelem pedig elsődleges szempont volt a tervezésnél.
A magas motorháztető, a tekintélyes szélesség, a rövid túlnyúlások, az erőteljes grafikai elemekkel tűzdelt, lendületes és természetes formák mind hozzájárulnak a kiegyensúlyozott összhatáshoz a Citroen C5 Aircross esetében. A kényelem jegyében fogant utastérben az erő és a tágasság érzése dominál. Nagy szerepe van ebben a vízszintes tagolású, robusztus műszerfalnak, mely ügyesen szélesíti a teret, a kagylószerű, nagy üléseknek, a széles és magas középkonzolnak, valamint a kényelem- és biztonságérzetet növelő, puha tapintású meleg anyagoknak.
Az új Citroen C5 Aircross kényelmével és helykínálatával kategóriáján belül valami teljesen újat próbál majd képviselni. Az új Citroen C5 Aircross SUV belső kialakítása szintén mutatósra sikerült. A panoráma napfénytető jóvoltából tágas és világos az utastér, az első ülések fűtés- és masszázsfunkcióval rendelkeznek, a kényelmes hátsó üléspad kivételesen nagy lábteret biztosít, és a speciális légtisztító rendszernek köszönhetően a levegőminőség is kiváló. A jól olvasható, 12,3 colos digitális TFT műszercsoporttal és 8 colos HD minőségű kapacitív érintőképernyővel felszerelt új C5 Aircross csúcstechnológiás vezetéssegítő rendszereket alkalmaz.
Sok más között megkapjuk benne az Active Safety Brake, aktív holttérfigyelő rendszer, Stop funkcióval rendelkező adaptív sebességszabályozó megoldásokat is. A Grip Control és lejtmenet-szabályozó funkciókkal is ellátott C5 Aircross terepen is biztonsággal mozog, és a Citroen modellek közül elsőként alkalmaz Plug-in Hybrid PHEV hajtásláncot.
A Citroen C5 Aircross a Citroen Advanced Comfort program szempontjából is mérföldkőnek számít, hiszen a világon elsőként alkalmazza a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott, a gyáriak által Progressive Hydraulic Cushions felfüggesztésnek elnevezett rendszert, amely a Citroen modellekre jellemző kiváló útfogást hivatott magasabb szintre emelni. Ez az új felfüggesztési rendszer hatékonyabban szűri az útegyenetlenségeket. A technológia csak szélsőségesebb kimozgások esetén lép működésbe és nyeli el a már kényelmetlenebb rugózó mozgások energiáját, simábbá és lényegesen komfortosabbá téve az utazást.
Ahogy várható volt, az C5 Aircross szintén megkapta az Év Autója címet nyert Peugeot 3008-nál is alkalmazott EMP2 padlólemezt, melynek nagyszerű adottságait tökéletesen ki is használja az intelligens felépítés és jó közérzet javára. A konkrét motorválasztéktól egyelőre még nem kaptunk bővebb információkat. A Sanghaji Autószalonon bemutatásra került új Citroen C5 Aircross 2017-es kínai forgalmazása októberben kezdődik, míg a modell európai debütálása csak később, 2018 második felében várható.