Tíz éve már, hogy a Renault bemutatta a Dacia első, KGST-korszak utáni modelljét. A Logant olcsó fapados autóként kínálta, és bár nem sikerült – ahogy előzetesen tervezték – ötezer euró alá vinni az árát, azért jól fogyott. És most itt a második generációja, amely még mindig az egyik legolcsóbb kocsi Magyarországon, igaz, az egyik legpuritánabb is.

Azt kijelenthetjük, nem a forma miatt mondanak esetenként nemet erre a modellre hazánkban. Persze a designt nem Pitesti-ben álmodták meg, hanem az anyacégnél a Renault mérnökei. Bár a Dacia Logan vélemények mindig megoszlóak, a külsőre mégsem lehet különösebb panasz. Jók az első és hátsó lámpák, a csomagtartó vasalt éle, talán csak a fara tűnik furcsának a rövidsége miatt. De tény, ez az autó nem akar többnek mutatkozni, mint ami. Igaz, nem is nagyon tudna. A modern kocsikhoz viszonyítva még ma is nagy a lemaradása, de ez tudatos. Pontosabban így tudnak keresni rajta a franciák.

Az új Dacia Logan igazán pofás autó lett, és sokat fejlődött is elődjéhez képest, bár a fapados komfortérzet nem sokat változott.

Az új Dacia Logan igazán pofás autó lett, és sokat fejlődött is elődjéhez képest, bár a fapados komfortérzet nem sokat változott.

Ne legyen kéltségünk, a Dacia Logan 2 jól átgondolt koncepció alapján készült. A megalkotásánál a racionalizmus volt a legfőbb követendő szempont. A formája abszolút fogyasztható, emiatt nem riaszt el egyetlen vevőt sem.

Négyen, de akár öten is kényelmesen elférnek benne. A csomagtartója pedig hatalmas, az 510 liternyi helyre rengeteg mindent bezsúfolhat az ember. De valahogy mégis az egyik legolcsóbbnak kell lennie, és ez a spórolás az utastérben érhető a legjobban tetten. A Dacia Logan esetében az anyagminőség továbbra is a leggyengébb a hazánkban kapható autók között.

A Renault 1,5-ös dCi dízelénél nem találunk jobb választást ebbe a kocsiba sem. Ami a Dacia Logan fogyasztás mértékét illeti, a gyári adatok hozzák a valóságot, és ennél az autónál valóban hihetünk az elsőre hihetetlennek tűnő számoknak is.

A Renault 1,5-ös dCi dízelénél nem találunk jobb választást ebbe a kocsiba sem. Ami a Dacia Logan fogyasztás mértékét illeti, a gyári adatok hozzák a valóságot, és ennél az autónál valóban hihetünk az elsőre hihetetlennek tűnő számoknak is.

Elődjéhez képest persze sokat finomodott és fejlődött belül, de még mindig elég fapados. A komfortérzetet csökkentik a rövid ülőlapok és az ordító kemény műanyagtenger. Ugyanakkor, ha akarunk, akkor rendelhetünk manuális klímát vagy százezres felárért már érintőképernyős navis hifit is.

Ha valamiben nagyon jók a román-franciák, akkor az a Daciák futóműve. Persze keleti szomszédunk útjainál tökéletesebb terepet találni sem lehetett volna a fejlesztés során a Dacia Logan teszt elvégzéséhez. Az biztos, erre nem sajnálták a pénzt, rossz utakra hangolták a futóművet, és talán ezért is lett roppant komfortos, robusztus és strapabírónak ígérkező. De ezen felül az autóban mégis a motor visz mindent.

A Renault 1,5-ös dCi dízelénél nem találunk jobb választást ebbe a kocsiba sem. Ami a Dacia Logan fogyasztás mértékét illeti, a gyári adatok hozzák a valóságot, és ennél az autónál valóban hihetünk az elsőre hihetetlennek tűnő számoknak is. Az autóteszt alatt nálunk leginkább városi használatnál volt mérve, és 4,6 litert evett a dízel Logan 100 kilométeren. Ezt azért nehéz überelni. És akkor ott van még a motorban rejlő erő. Persze nem versenyautó, de meg tud lódulni tisztességesen. Igaz ugyan, hogy a magasabb fordulatszám-tartományban már alig nő az ereje, csak a fogyasztás emelkedik.

Már a legolcsóbb új Logan esetében is széria a menetstabilizáló, az ABS, a 4 légzsák és a szervokormány is. Aztán jó sok mindennel bővíthetjük még az extralistát. A fapadosságot a komfort- és minőségérzetre tessenek érteni, és igaz, hogy a Dacia Logan ár pontosan ehhez a minőséghez lett igazítva. A 2 milliós indulójával a piac legolcsóbbja, de a fullos dízel is alig több mint 3 millió forint. Ezzel nehéz versenyezni, az 1,2-es, ötajtós alap Suzuki Swift indul ennyiről. Szóval, igazán racionális választás.