A franciák 2004-ben mutatták be az általuk fejlesztett Dacia Logant, és a román gyártású fapados autó gyorsan jó üzlet lett a legtöbb fejlődő piacon. Az, hogy 13 év sok vagy kevés, természetesen nézőpont kérdése. Az emberiség történetében nem számottevő, ám a rohanó autósvilágban már meglehetősen sok.
Nos, ennyi idő kellett ahhoz a Renault-nak, hogy egy apró, ám mégis bosszantó részletet kijavítson. Az újkori Daciákba ugyanis valamiért az index végére tették a dudát, ami most, a Dacia Logan facelift során végre átkerült a kormány közepébe, oda, ahol minden normális felhasználó kereste. Apróság volt, de menet közben szörnyű tudott lenni, mert mindenki a kormányt nyomva jelezne a másiknak. Persze változtattak mást is a Logan-en. A modellfrissítés során a tervezők a külsőn a szokásos köröket futották. Új a hűtőmaszk, amelynek a krómcsíkja a már LED-es menetfénnyel ellátott lámpákban folytatódik. Karakteresebb lett az első lökhárító, kapott a Dacia Logan 2017-ben új alufelniket és 15 colos dísztárcsákat, besötétítették a B-oszlopot, valamint átrajzolták hátul a fényszórókat.
Hozzányúltak az utastérhez is. A középkonzol nagy része és az ajtóbehúzók karbonszerű borítást kaptak. A duda átoperálásával együtt megújult a kormány is, formásabb, jobb fogású a négyküllős volán. Valamelyest ezzel is javult a komfortérzet, bár az olcsó, kemény műanyagok megmaradtak. És sajnos az ajtózárásnak is olyan lemezhangja van, mintha egy Zsukban ülnénk.
Persze tudjuk, ez egy fapados autó, és az ára is ehhez van igazítva. Az azonban nem az anyagiak, hanem inkább egy kis odafigyelés kérdése, hogy hova tervezzük az ablakemelő gombjait. A Dacia Logan-ekben eddig a középkonzolon trónoltak a kapcsolók, és más márkáknál említésre sem lenne méltó, hogy az ablakemelők végre a sofőr bal oldalára, az ajtókárpitra kerültek. A facelift során végre ez is kipipálva.
Amiben eddig is nagyon jó volt a Dacia Logan MCV, abban viszont nem változott. Továbbra is hatalmas, 573 literes, támladöntéssel pedig 1518 literesre bővíthető a Dacia Logan kombi csomagtartója. A másik ütőkártya az 1.5 dCi dízelmotor, amely már-már hihetetlenül takarékos. Még városban sem több a Dacia Logan fogyasztás 5 liternél, bár ebbe a remek eredménybe az Eco-gomb is besegít. Odafigyel a gázadásokra, nem engedi kitaposni a motort, kiírja a kijelzőn, mikor váltsunk, valamint gazdaságosabban működteti a légkondit.
Vitathatatlanul hasznos volt a Dacia Logan facelift, bár az is igaz, volt pár banális hibája, amit már eleve rosszul terveztek. A frissítésekkel valamelyest karakteresebb lett a piac egyik legolcsóbb kombija. A jól felszerelt, navigációval is ellátott dízel Dacia Logan MCV ára 3 605 000 Forint, amivel nehéz versenyre kelni, még a legolcsóbbak között is.