Az 1990-ben bemutatott Lexus LS 400, az addig sosem tapasztalt kényelmet párosítva a teljesítménnyel és a máig jellegzetes zajtalan és sima működéssel, robbanásszerűen tört be a piacra. Ráadásul a Lexus a kiváló autó mellé olyan szolgáltatásokat biztosított, ami páratlan ügyfél-elégedettséget teremtett számára. A siker napjainkig töretlen, mi több a népszerűség, és így az eladások is évről-évre növekszenek a fizetőképes vásárlók körében.

A Lexus LS 2017-ben piacra kerülő változata immár az ötödik generáció lesz a sorban, és érezhetően, minden részében törekszik a hagyományt tovább vinni. Az eredeti LS sikerének titka az volt, hogy tervezői nem csupán valamivel többet kínáltak annál, amit az akkori közismert prémium modellek nyújtottak, hanem megpróbáltak előre felkészülni a luxusautó-vásárlók minden elvárására. A Lexus LS 2017-es változatának tágas utastere és egyedülálló technológiái most ugyanilyen kellemes meglepetéseket tartogatnak a vevők számára.

Jól példázza ezt a külső és belső kidolgozás, vagy csak egy példát kiragadva, az új tervezésű, 28 irányú motoros állítással, fűtés-, hűtés- és masszázsfunkcióval is megrendelhető ülések. A lábtér nagyobb, mint a korábbi Lexus LS-modellekben volt, és a hátsó szélső ülésekhez rendelhető luxuscsomagban olyan tételek szerepelnek, mint a Shiatsu masszázs vagy éppen a kihajtható lábtartó. Az organikus formavilágú műszerfalon egységes magasságban, logikus csoportokra osztva helyezkednek el a kijelzők, ami a magas fokú ergonómiai megoldások által lehetővé teszik, hogy a vezető gyakorlatilag a testhelyzete változtatása nélkül kezelhesse az autó rendszereit.

A Lexus LS 2017-es változatának tágas utastere és egyedülálló technológiái ismét kellemes meglepetéseket tartogatnak a vevők számára.

A Lexus LS 2017-es változatának tágas utastere és egyedülálló technológiái ismét kellemes meglepetéseket tartogatnak a vevők számára.

Elődjével összehasonlítva az új LS 15 mm-rel alacsonyabb, motorházteteje és csomagtartófedele pedig 30 illetve 41 mm-rel mélyebben húzódik. Új a padlólemez is, ami az LC 500 kupéban mutatkozott be, most pedig egy hosszabb tengelytávolsággal a Lexus LS 2017-ben napvilágot látott modelljében is megjelenik. Az alacsonyabb tömegközéppontú és jobb súlyelosztású autó csak nyújtott tengelytávolságú változatban, alacsony és széles karosszériával készül, ami még sportosabb külsőt biztosít neki.

A Lexus LS 2017-re tovább tökéletesítette eddig is nagyszerű felfüggesztését, amire jó példa, hogy a multilink futóműben kettős gömbcsuklókkal csatlakoznak az alsó és a felső lengőkarok, így jobban lekövethetők a legkisebb kormánymozdulatok és az apró útegyenetlenségek is. A rugózatlan tömeg csökkentéséhez – és ezzel párhuzamosan a tapadás és a kényelem növeléséhez – a mérnökök számos futóműalkatrészt alumíniumból készítettek.

Bár a motor hengereiből kettővel kevesebb lett, a tervezők szerint ez a teljesítményre nem gyakorol negatív hatást, és a korábbi V8-as tudását kínálja alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás mellett, miközben minimumra mérsékli a zajokat és a rezgéseket.  A vadonatúj, 3,5 literes V6-os motor teljesítménye egyébként 421 lóerő, forgatónyomatéka pedig 600 Nm, vagyis a vonóerő hasonló a most kifutó Lexus LS modell V8-as motorjáéhoz. A hosszú löket és az optimális furat/löket arány hozzájárul a gyors égéshez és a kettős turbótöltés hatékony működéséhez, így az új LS várhatóan 4,5 másodperc alatt gyorsul majd 100 km/órás sebességre.

A Lexus LS 2017-ben kapott elsőként 10 fokozatú automata sebességváltót, ami már szintén ismerős lehet az LC 500 kupéból.

A Lexus LS 2017-ben kapott elsőként 10 fokozatú automata sebességváltót, ami már szintén ismerős lehet az LC 500 kupéból.

A Lexus LS 2017-ben kapott elsőként 10 fokozatú automata sebességváltót, ami szintén ismerős lehet az LC 500 kupéból. Ez egy nyomatékátalakítós automata egység, amely annyira gyorsan kapcsol, hogy méltó vetélytársa a duplakuplungos szerkezeteknek. A tíz, egymáshoz közel elhelyezett fogaskerék széles fokozatkiosztása lehetővé teszi, hogy az autó minden közlekedési helyzetben optimális sebességfokozatban tudjon haladni. A fokozatok a kormány mögötti váltófülekkel is kapcsolhatók, bár a legtöbben alighanem a fejlett elektronikus vezérlőrendszert választják majd, amely előre felméri, hogy mire készül a vezető. A rendszer a gyorsítás, a fékezés és az oldalirányú gyorsulás folyamatos ellenőrzése alapján választja ki az ideális áttételt. Az alacsony sebességfokozatok egymáshoz közel elhelyezett fogaskerekei és a rövidebb kapcsolási idő miatt az autó dinamizmusa már a gyorsítás első pillanatától kezdve lendületes.

Látható, hogy a Lexus LS 2017-ben is próbálja a kornak megfelelő modern luxust, a kézműves minőségű kidolgozást, a teljesítményt és a biztonság csúcsát kínálni, a prémium szinten relatíve megfizethető áron. A Lexus LS 500 ára várhatóan 26.000.000 Forint körüli összegről indul.