Honda CR-V Hybrid 2.0 i-MMD AWD Executive
Több japán márkához hasonlóan a Honda sem fog árulni már dízelmotoros autót Európában, így marad a benzines vagy a hybrid választása. A Honda CR-V Hybrid ára azonban majdnem 2 millióval többről indul, vagyis jól meg kell fontolni megéri-e a drágább, ám gazdaságosabb technikát választani. Ha figyelmen kívül hagyjuk a bennünk lappangó vad környezetvédőt, s csak racionálisan, a matek alapján gondolkodunk, akkor hosszas számításokat kell végezni azért, hogy megtudjuk, érdemes-e a Honda CR-V Hybrid teszt során nálunk járt modell mellett dönteni.
Egyértelmű választ mi sem tudunk adni, hisz mindenkinél más és más a prioritás, meg a pénztárca vastagsága is. Azt viszont bizton állíthatjuk, hogy nagyon jó autó a már korábban próbált 4×4-es Honda CR-V 1.5-ös benzinese, de jó autót kap a pénzéért az is, aki a hybridet választja. Formailag a kettő majdhogynem ugyanaz, csupán pár kis felirat, valamint az elbújtatott kipufogóvég jelzi, hogy itt másról van szó.
Külsőre nagyon hajaz az elődjére, nem rossz, de azért rendesen belesimul a mai távol-keleti nagy SUV-k világába, semmi meglepő megoldás nincs rajta. Mondhatjuk, hogy tutira mentek ezzel a külsővel, az ötödik generációs CR-V divatos, trendkövető, kellemes látvány. Az utastér is tipikusan hondás, az összeszerelés, a minőség első osztályú, ahogy azt az évtizedek alatt megszokhattuk a márkától. Az pedig már a külső alapján sejthető, hogy nagyon jó a helykínálat, kényelmesek az ülések is.
A japán cég már egy ideje digitális kijelzőket használ, és ami régebben még futurisztikusnak hatott, ma már teljesen elfogadott a drágább autókban. A Honda CR-V Hybrid belső kialakításában az egyetlen különbség a hagyományoshoz képest, hogy az automata váltó fokozatait nem karral kapcsoljuk, hanem gombokkal. Ennek miértjét viszont ne kérdezzék.
Maga a kocsi akkora, hogy a benzinest 5+2 ülésesben is árulják, de nem úgy ezt, ugyanis a Honda CR-V Hybrid 7 személyes kiadásban nem létezik. Ennek pusztán annyi az oka, hogy az akksik elfoglalják a helyet a csomagtartó aljában, így oda már nem férnek pótszékek. Öt üléssel a 497 literes raktér viszont használható méretű.
Vezetni egyébként épp oly jó és kényelmes a hybridet, mint a sima változatot, és csak ebben a modellben dolgozik az a kétliteres szívó benzinmotor, aminek alapból kisebb, 145 lóerős a teljesítménye. Az ideális hajtási módot az i-MMD, vagyis az intelligens hibrid-rendszer a vezető bevonása nélkül, önállóan választja ki, de a működését kapcsolhatjuk az EV, az Eco, vagy éppen a Sport móddal is. Egyébként jó kis technika, elég harmonikusan és okosan működik, tehát rábízhatjuk az üzemelést.
Városban 5-6 liter közötti a Honda CR-V Hybrid fogyasztása, autópályán pár literrel magasabb. Ez azért elég jó egy 2.0 literes, 4×4-es, automata SUV-től. Az összkerék rendszere többtárcsás kuplunggal kapcsolja a hátsó kerekeket a hajtáshoz, s ha a helyzet úgy hozza, akár automatikusan is. A 4×4-es verzió egyébként 410 ezer forinttal drágább, mint az elsőkerék-hajtású változat. A Honda CR-V Hybrid AWD ára valamivel több, mint a nagy rivális, a Toyota RAV-4 Hybrid 4×4-é, ugyanakkor a több mint 14 millió forintos vételár abszolút arányban van az általa nyújtott szolgáltatással.