A 27 évvel ezelőtt született EURO1 környezetvédelmi normarendszer szigorodása drasztikus: a károsanyagok autónkénti kibocsátása az EURO1-hez képest a gázoknak már csak 20%-át engedi a levegőbe, a koromszemcse mérete pedig az EURO1 értéknek már csak 3,5%-a lehet. Utóbbi sok súlyos légúti megbetegedés előfordulásáért felel, így az egyik legjobban csökkentendő tényező. Az autógyáraknak kényszerűen fejleszteniük kellett, ha továbbra is el akarták adni járműveiket, így hát megszületett a Diesel Particulate Filter, azaz a dízel részecskeszűrő, ami először az EURO5 normában volt kötelező felszerelés.

A Diesel Particulate Filter, azaz a dízel részecskeszűrő.

Jó autót választott? A gázolaj egyik dízel autóban sem képes a tökéletes égésre. Az apró üzemanyag cseppeknek csak a külső héja ég el. A belső mag elégetlen koromszemcseként távozik a kipufogón keresztül. Ezt a kormot fogja fel a DPF, de hogyan működik?

Előzze meg a DPF tisztítást!

Előzze meg a DPF tisztítást!

A DPF szűr és ürít
Így szűr:
A korommal teli kipufogógáz útját állja egy szűrő, mely néhány ezer kilométer alatt megtelik.

Így ürít:
A DPF 550-600° C hőmérsékleten elégeti a kormot, ezáltal a szűrő kitisztul és újra koromgyűjtésbe kezd. A folyamatot egy visszajelző lámpa jelzi a műszerfalon.

Így okoz problémát:
Városi használat során autónk DPF szűrője 250-400°C-ra melegszik. A DPF így nem ürít, hanem egyre csak tömődik.

Dúskálhatunk a megoldások között
Öntisztulás
Autópálya, vagy főút 25-30 percen keresztül, hogy a 2-3000 körüli fordulat átmelegítse a szűrőt és elinduljon az égetés.

Szakszerű DPF tisztítás, amíg nincs nagy baj
A szakszerviz a leállt motor computerén bekapcsolja a kényszerített égetést. Sok esetben még segít.

Szakszerű javítás kompromisszumokkal, ha nagy a baj
A szétszerelést és a nagynyomású alkatrészmosó berendezés vegyszeres kezelését a szűrő olykor nem éli túl, vagy megváltozik a szűrő képessége.

Szakszerű javítás spórolósan, ha nagy a baj
A szűrő cseréje. Viszonylag olcsó, de ahhoz képest drága, hogy a gyártók ellenzik.

Szakszerű javítás, ha nagy a baj és már nincs más megoldás
A teljes DPF rendszer cseréje gyártói ajánlás szerint. Megdöbbentően drága.

Szakszerűtlen módszer, ha nagy a baj és még nagyobbat szeretnénk
A DPF kiiktatása a vizsgán nem megy át és szinte semmit nem old meg.

Szakszerű DPF tisztítás kényelmes, előrelátó autósoknak
Üzemanyaghoz tölthető DPF tisztító adalékok, melyek képesek a korom gyulladáspontját 150-200 Celsius fokra csökkenteni, ahol a városi közlekedés alkalmával is megtörténik a kikormolás. Az adalékok erősebb koncentrátumai az eltömődött szűrőket is képesek regenerálni.

Mennyibe kerülnek ezek a módszerek?
Keresse fel honlapunkat az olajwebshop.hu címen, és írja be webshop keresőnkbe: DPF

 

A DPF tisztítás sokféle eljárással végbevihető, kezdve az adalék hozzáadásától, az igencsak költséges, komplett rendszercseréig.

A DPF tisztítás sokféle eljárással végbevihető, kezdve az adalék hozzáadásától, az igencsak költséges, komplett rendszercseréig.