Kicsit elviccelve a történetet, a boszorkányos Hellcat és a drag versenyautónak is használható SRT Demon démoni változata után, lassan nehéz lesz keresztelőt találni, ami a Dodge-nál a Charger és a Challenger modelleket illeti. Most előbbi játssza újra a főszerepet, pontosabban annak csak Hellephant nevű erőforrása, ami viszont önmagában is sok fejfájást okozhat a tuning iparában érdekelteknek.
A koncepció autó névadását nem bonyolították túl, hiszen a Super Charger elnevezés a legjobb indulattal is kissé közhelyes, ellenben a tartalom valóban önmagáért beszél. A tucatnyi márkát egyesítő olasz-amerikai Fiat Chrysler Automobiles (FCA) sok mindenbe próbál manapság kapaszkodni, és ha már olyan sportos nevekkel van körbebástyázva, mint a Dodge, a Viper és az Alfa Romeo, joggal merül fel a kérdés, miért ne lehetne gyárilag is kielégíteni a tuningra szomjazók igényét?
A Dodge Charger R/T örök klasszikus, a nagy tepsi kupé ott szerepelt a Ford Mustang GT Fastback mellett a Bullitt mozifilm világhírűvé lett autós üldözésében, de a tévésorozatbeli Duke fivérek narancssárga, Lee tábornok nevű repülő szörnye is sok veteránrajongó bakancslistáján szerepel.
A 426 köbhüvelykes, azaz 7.0 literes HEMI (hemiszférikus, más szóval félgömb égésterű) V8-as igazi amerikai kultúrmotor, erős és dübörgő, tartalékai pedig szinte kimeríthetetlenek. Na, ebből gondolták az FCA-nál, hogy lehetne ezzel valamit kezdeni, és az aktuális SEMA kiállításon akár még egy nagyobbat is villantani. A kiötlött koncepció viszont itt most egyedi módon a Hellephant néven jegyzett motort jelenti. A felspécizett, akár 1000 lóerős és 1280 Nm forgatónyomatékú, a Hellcat hatfokozatú kézi, T-6060 váltójával szerelt kompresszoros erőforrás önmagában is megvásárolható és több, köztük akár már veterán korú Dodge típusba is beépíthető.
Azonban, hogy a tálalás mégiscsak színvonalas legyen – elvégre minden idők legerősebb utcai Dodge motorjáról van szó -, építettek a V8-as Hellephant köré egy komplett autót is, mintegy a Charger 21. százai interpretációjaként. És bizony az így világra jött Dodge Super Charger nagyon ütős lett!
A tengelytávot az 1968-as eredetihez képest cirka 5 centivel megnövelték, elöl rövidebbre vették a túlnyúlást és minden felesleges dolgot eltüntettek. Nincsenek esőcsatornák, sem kilincsek, az ajtók pedig teli üvegesek lettek, azaz a kis háromszögablakok szintén eltűntek.
Az új elemeket, a lökhárítókat, a gépháztetőt, könnyű és tartós üvegszálas műanyagból formázták, a formai ötleteket a mai Charger és Challenger típusokról kölcsönözték, de persze akadnak más zseniális újdonságok is. Többek között ilyen a négy kipufogó, amely nem alul, hanem a kerek hátsó lámpákat helyettesítve erősíti tovább a Hellephant V8-as morgását. A csővégek az Alfa Romeo Stelvio szabadidőjármű alkatrészei, körülöttük pedig LED-ek világítanak.
A De Grigio szürke metálfestés remekül illik a kupéhoz, ahogyan a hatalmas felnik is, a 20 és 21 colos bronzszínű Devil papucsok pedig természetesen egyedi darabok. A fékeket az olasz Brembótól vették, már csak azért is, mert a tanulmányautó működőképes és a Hellephant által hadrendbe állítható 1000 lovat nem lehet félvállról venni. A tökéletes látvány érdekében elöl 89, hátul 63 mm-rel ültették lejjebb a kasztnit.
A bukócsővel megerősített utastérben a Viper sportkocsi Sabelt biztonsági öves ülései találhatók, így a remek tartás nem kérdéses, de a jó fogású és már bevált kormányt szintén a viperából emelték át. A műszerek a gyári tuning műhely, a Mopar órái, a kárpitozás fekete bőr és Alcantara, a díszvarrás mindenhol piros. Hátsó ülések nincsenek, az ide tett hálón maximum a bukósisak tárolható. A Super Charger Concept 1968 valószínűleg egyedi példány marad, de a Hellephant V8-asból üzletet csinált az FCA, és az egyik kedvenc erőforrás lett a tuning piacon.