Az AC Schnitzer amolyan mini birodalom. 1987-ben alapította Willi Kohl és Herbert Schnitzer, a jól csengő brand pedig ma már a Kohl Group egyik alappillére. Elsősorban autó és motorkerékpár tuning alkatrészek széles körű gyártásával, forgalmazásával, beépítésével foglalkozik, de Aachenben, a vállalat központi irodaházában luxus butikot és menő éttermet is visz a két a vállalkozó.

Mindezeket koronázza meg a külön lábon álló motorsport üzletág, amellyel elsősorban túraautós területen értek, s érnek el komoly sikereket. A fő vonal természetesen a BMW AC Schnitzer, de ahogy változott az anyagyár portfóliója, azt lekövette a tuningcsapat is, így korábban a Land- és Range Roverekkel, ma pedig a Minikkel szintúgy foglalkoznak. – És akkor itt el is kanyarodhatunk a legújabb huncutságuk, a Toyota GR Supra tuningja felé.

Vajon szentségtörést követett el a BMW a Toyota GR Supra tuning házon belüli magvalósításával? A leadott megrendelések azt mutatják, nem…

Vajon szentségtörést követett el a BMW a Toyota GR Supra tuning házon belüli magvalósításával? A leadott megrendelések azt mutatják, nem…

A japánok régóta ígérgették az új Suprát, tanulmányt is mutattak ezzel kapcsolatban, de kiszámolták, ha mindent saját maguk fejlesztenek az utolsó csavarig – amire egyébként képesek -, akkor éveket veszítenek és lecsenghet a közönség vásárlókedve. Ekkor kerültek képbe a BMW, amely éppen a Z4 lecserélésére készült. A Toyota jelezte, szívesen beszállna a projektbe, de utána vinné a padlólemezt a komplett hajtáslánccal együtt.

Felméréseik szerint a Supra rajongók ugyanis soros hathengeres turbómotorra vágytak, pont olyanra, ami a Z4-ben dohog, így ezzel nagyon sok időt, és persze költséget takaríthattak meg. Röviden: az új A90-es Toyota GR Supra donorja a BMW Z4 cabrio, de a japánok saját, (nyitott helyett zárt) karosszériát és felfüggesztést terveztek, valamint tucatnyi ponton módosítottak a konstrukción. Ám a mechanikai alapok mégiscsak ugyanazok, ezért az AC Schnitzer számára ismerős terepen zajlott a Toyota GR Supra tuning.

Gyári állapotában 340 lóerőt és 500 Nm-t mozgósít a 3.0 literes, egy turbóval megfújt soros hathengeres, amit bár alapból sem a lepkék hordtak össze, de még bőven akadt benne tartalék. A technikusok első körben új vezérlőszoftvert írtak a motorhoz, s ezzel a teljesítmény 400 lóerőre, a forgatónyomaték 600 Nm-re ugrott. Az eleve szépen szóló kipufogót a cég saját hátsó dobjával vértezték fel, amihez többféle végződés választható.

A Toyota GR Supra tuning során természetesen a karosszériát is kezelésbe vették, az első lökhárító aljára karbon szplitter, a gépháztetőre két extra levegőnyílás került, hátra pedig stabil alutartóra rögzített, a hátsó tengelynél nagyobb leszorító erőt adó versenyautós légterelőt szereltek. Az elemeket a műhely a hatásos kontraszt miatt natúr szénszálas felülettel ajánlja, kívánságra azonban bármilyen színűre lefényezi.

A GR Supra már alapból is sportos külsővel rendelkezik, de a Schnitzer műhelyének ezt sikerült ízlésesen még tovább fokozni.

A GR Supra már alapból is sportos külsővel rendelkezik, de a Schnitzer műhelyének ezt sikerült ízlésesen még tovább fokozni.

A Supra már eleve kanyarvadász, de ezek a képességei is javultak a Schnitzer saját fejlesztésű RS felfüggesztésével. Az állítható szett vadonatúj rugókat, lengéscsillapítókat és 25 mm-es ültetést tartalmaz – akinek viszont ez így egyszerre sok lenne, választhat szimplán új rugókat is 15 mm-es ültetéssel. Az AC1 alufelnik 20 colosak, alapból antracit színben, de elérhető a kétszínű Bicolor felület, később pedig friss mintázatok is jönnek.

A Schnitzer rengeteg belső kiegészítőt kínál mind a BMW-khez mind a Minikhez, s mostantól a Supra is felkerült a térképére. A Toyota GR Supra tuning bemutató autójánál – jó ízléssel – ugyanakkor nem vitték túlzásba az átalakítást.

A coupé alumínium pedálokat és lábtartót kapott, továbbá lecserélték a kormány mögötti váltófüleket, valamint az iDrive tekerőgombját – igen, ez nem tévedés, mert a Toyota átvette a BMW infotainment rendszerét is, ahogy a kapcsolók, úgy a gombok ugyancsak a Z4-ből valók, egyedül a digitális műszeregység más – szerencsére. A bajorok ugyanis valamiért nem mutatnak érdeklődést a virtuális műszerekben rejlő lehetőségek iránt és unalmas, egyforma grafikával dobják piacra a modelljeiket.

Ahogy a BMW modelleknél, a Toyotánál is vannak olcsóbb, szerényebb teljesítményű Suprák, de Európában egyelőre csak a legerősebb kivitelt árulják. Ha viszont ebben változás jönne, az AC Schnitzer minden bizonnyal kezelésbe veszi már azokat is.