Az AC Schnitzer amolyan mini birodalom. 1987-ben alapította Willi Kohl és Herbert Schnitzer, a jól csengő brand pedig ma már a Kohl Group egyik alappillére. Elsősorban autó és motorkerékpár tuning alkatrészek széles körű gyártásával, forgalmazásával, beépítésével foglalkozik, de Aachenben, a vállalat központi irodaházában luxus butikot és menő éttermet is visz a két a vállalkozó.
Mindezeket koronázza meg a külön lábon álló motorsport üzletág, amellyel elsősorban túraautós területen értek el komoly sikereket. A fő vonal természetesen a BMW AC Schnitzer, de ahogy változott az anyagyár portfóliója, azt lekövette a tuningcsapat is, így a Land- és Range Roverekkel, valamint a Minikkel szintúgy foglalkoznak. – És akkor itt el is kanyarodhatunk egy másik huncutságuk, a Toyota GR Supra tuningja felé.
A japánok sokáig ígérgettek egy új Suprát, annak idején még tanulmányt is bemutattak ezzel kapcsolatban, de kiszámolták, ha mindent saját maguk fejlesztenek az utolsó csavarig – amire egyébként képesek is lettek volna -, akkor éveket veszítenek és lecsenghet a közönség vásárlókedve. Ekkor került képbe a BMW, amely akkor tájt éppen az aktuális Z4 lecserélésére készült. A Toyota jelezte, szívesen beszállna a projektbe, de utána vinné a padlólemezt a komplett hajtáslánccal együtt.
Felméréseik szerint a Supra rajongók ugyanis soros hathengeres turbómotorra vágytak, pont olyanra, ami a Z4-ben dohogott, így ezzel nagyon sok időt, és persze költséget takaríthattak meg. Röviden: az A90-es Toyota GR Supra donorja a BMW Z4 cabrio, de a japánok saját, (nyitott helyett zárt) karosszériát és felfüggesztést terveztek, valamint tucatnyi ponton módosítottak a konstrukción. Ám a mechanikai alapok mégiscsak ugyanazok, ezért az AC Schnitzer számára ismerős terepen zajlott a Toyota GR Supra tuning.
Gyári állapotában 340 lóerőt és 500 Nm-t mozgósít a 3.0 literes, egy turbóval megfújt soros hathengeres, amit bár alapból sem a lepkék hordtak össze, de még bőven akadt benne tartalék. A technikusok első körben új vezérlőszoftvert írtak a motorhoz, s ezzel a teljesítmény 400 lóerőre, a forgatónyomaték 600 Nm-re ugrott. Az eleve szépen szóló kipufogót a cég saját hátsó dobjával vértezték fel, amihez többféle végződés választható.
A Toyota GR Supra tuning során természetesen a karosszériát is kezelésbe vették, az első lökhárító aljára karbon szplitter, a gépháztetőre két extra levegőnyílás került, hátra pedig stabil alutartóra rögzített, a hátsó tengelynél nagyobb leszorító erőt adó versenyautós légterelőt szereltek. Az elemeket a műhely a hatásos kontraszt miatt natúr szénszálas felülettel ajánlja, kívánságra azonban bármilyen színűre lefényezi.
A Supra már eleve kanyarvadász, de ezek a képességei is javultak a Schnitzer saját fejlesztésű RS felfüggesztésével. Az állítható szett módosított rugókat, lengéscsillapítókat és 25 mm-es ültetést tartalmaz – akinek viszont ez így egyszerre sok lenne, választhat szimpla rugókat is 15 mm-es ültetéssel. Az AC1 alufelnik 20 colosak, alapból antracit színben, de elérhető a kétszínű Bicolor felület, és persze friss mintázatok is jöhetnek bármikor.
A Schnitzer rengeteg belső kiegészítőt kínál mind a BMW-ékhez mind a Minikhez, és persze mára a Supra is felkerült a térképére. A Toyota GR Supra tuning ezen esetében – jó ízléssel – ugyanakkor nem vitték túlzásba az átalakítást.
A coupé alumínium pedálokat és lábtartót kapott, továbbá lecserélték a kormány mögötti váltófüleket, valamint az iDrive tekerőgombját – igen, ez nem tévedés, mert a Toyota itt átvette a BMW infotainment rendszerét is, ahogy a kapcsolók, úgy a gombok ugyancsak a Z4-ből valók, egyedül a digitális műszeregység más – szerencsére. A bajorok ugyanis valamiért nem mutatnak érdeklődést a virtuális műszerekben rejlő lehetőségek iránt és unalmas, egyforma grafikával dobják piacra a modelljeiket.
Ahogy a BMW modelleknél úgy a Toyotánál is vannak olcsóbb, szerényebb teljesítményű Suprák, de az AC Schnitzer előbb-utóbb minden bizonnyal szívesen kezelésbe veszi bármelyiket.