A gyártóhelyén, a schwechati olajfinomító területén mutatták be az új csúcs dieselt, és egy bécsi kirándulás során épp oly megkerülhetetlen látványosság a maga érdekességével a schwechati olajfinomító, mint a Stephansdom, a Schönbrunni kastély, a Hofburg, a fiákerek vagy a Práter.

Megállni persze nem szoktunk az osztrák főváros melletti létesítménynél, de mindig rácsodálkozunk a különleges építményre. Főleg este kivilágítva igazán látványos a rengeteg tartály, cső és kémény, akkor úgy néz ki, mint egy űrkikötő. És legalább annyira fontos is Ausztria és az osztrák ipar számára. Az OMV olajfinomítójából fél Közép-Európát ellátják, és nagyon ritkán fordul elő, hogy civileket beengednek. Velünk megesett, de persze sokkal többet nekünk sem mutattak, mint ami kívülről látszik.

A schwechati olajfinomítóban készülő OMV MaxxMotion Diesel kisebb gyújtási késedelemmel jár, és ennek megfelelően jobb égést és kisebb hengernyomást eredményez.

A schwechati olajfinomítóban készülő OMV MaxxMotion Diesel kisebb gyújtási késedelemmel jár, és ennek megfelelően jobb égést és kisebb hengernyomást eredményez.

A vendéglátás apropóját az új prémium minőségű OMV MaxxMotion Diesel üzemanyag bemutatása adta. Az OMV töltőállomások eddig is árultak olyan diesel üzemanyagot, amellyel extrém hidegben is üzemképes marad az autó, de az új változat a még extrémebb zimankónak is megpróbál ellenállni.

A tél beköszöntével a benzinkutak átállnak a szezonális üzemanyag árusítására, amelyek természetesen nem olyanok, mint nyári társai. A gázolaj a nagy hidegben képes megdermedni, pontosabban a paraffin kristályosodásba kezd, és ez károkat okozhat a motorban.

Az új OMV MaxxMotion Diesel –35 °C-ig bírja a hideget, vagyis a legkegyetlenebb télben sincs probléma a hidegindításkor. A sima dieselnél már –10 fok alatt megindul a kristályosodás, a legalacsonyabb hőmérséklet, ahol még szűrhető az üzemanyag az –20 fok. Előbbi hőmérséklet nálunk nagyon ritkán fordul elő, és az utóbbiak sem átlagosak, de a decemberi, januári csípős reggeleken simán előfordulhatnak a hegyekben, vagy akár a városban is.

Az égés minősége kihat a károsanyag-kibocsátásra, a motorzajra és a fogyasztásra is. Általában elmondható, hogy minél nagyobb a fagyási ellenállás, annál jobb és tisztább az égés, ami jobb teljesítményt és alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást eredményez. A diesel-motorok hidegben tapasztalható jellegzetes zaja csökkenthető a jó minőségű égéssel.

Ez a normál dieselénél nagyobb cetánszámmal és az üzemanyag különleges összetételével, a prémium bio-komponens alkalmazásával érhető el. A schwechati olajfinomítóban készülő OMV MaxxMotion Diesel kisebb gyújtási késedelemmel jár, és ennek megfelelően jobb égést és kisebb hengernyomást eredményez. A motor kiegyensúlyozottabban és kisebb vibrációval jár. A nagy teljesítményű adalékanyagok segítenek eltávolítani a lerakódásokat a motorban, és megakadályozzák az új lerakódások képződését.

Természetesen a prémium minőségű OMV MaxxMotion Diesel ára is a drágább kategóriába tartozik, de a magasabb árért cserébe, folyamatos használat esetén megnöveli számunkra a motor élettartamát és az évek során az autó nem veszít a teljesítményéből sem.