The Future Is Everyone’s vagyis a A jövő mindenkié hirdeti az Opel új szlogenje. És valóban. Nem mindegy mit hagyunk magunk után, mennyire pusztítjuk el visszafordíthatatlanul környezetünket. Napjaink egyre inkább értékvesztett világában minden kezdeményezés, legyen az bármely apró is globális szinten, hosszabb távon hozzájárul egy fenntarthatóbb világ kialakulásához. Az autógyártóknak pedig kiemelten fontos szerepük van ebben, és bár a folyamat sokkal lassabb, mint az szükséges volna, szerencsére egyre több cég, egyre több modellel kapcsolódik az alternatív üzemanyaggal meghajtott gépjárművek világához.
A nemrég bemutatott Opel Astra CNG változata is elsősorban a környezettudatosabb vevőket célozza meg. A gyártó legsikeresebb modelljének gázos kiadása pedig jó választás lehet, ha az elektromos autóknál vagy hibrideknél olcsóbb, de a benzineseknél vagy dízeleknél mégis zöldebb, és persze nem utolsósorban gazdaságosabb üzemeltetésű autót szeretnénk vásárolni.
Az ötajtós, 1.4 literes turbómotorral szerelt Opel Astra CNG ár a magyarországi piacra még nincs publikálva, de német források alapján a szedán 23.020, míg a Sport Tourer, azaz a kombi változat 24.120 euróról indul. Ez gyors átváltással mintegy 7 millió körüli itthoni árakat feltételez majd. A 110 lóerős erőforrás alapját az Astra és a Mokka X teljesen alumínium blokkja adja, melyet a mérnökök kimondottan biometánra, sűrített földgázra vagy ezek keverékére optimalizáltak. A motor egyébként 2000-3600 közötti fordulatszám-tartományban 200 newtonméteres teljesítmény leadására képes, az erőátvitelről pedig egy hatfokozatú sebességváltó gondoskodik. A modell a gyári tesztek során mintegy 10.9 másodperces gyorsulást, és 200 km/óra végsebességet ért el.
Az Opel Astra CNG fogyasztása városban 5.7, országúton 3.3, vegyes használat esetén pedig 4.2 kilogramm körül alakul 100 kilométeren. Ezzel a gázüzemű autó egy kilométerre eső szén-dioxid kibocsátása csupán 113-116 gramm körüli szinteken van, de biometán tankolása esetén akár nulla közeli értékre is csökkenhet.
A gáz tárolására a tervezők két darab, összesen 19 kilogramm és 117.5 liter tárolókapacitású, szénszál erősítésű kompozit palackot helyeztek el a járműben, melyet egy 13.7 literes benzintartály egészít ki a feltétlen célba érkezés biztosításának érdekében. Az Opel Astra CNG hatótávja tiszta gázüzem esetén, mintegy 450 kilométer.
Az autó nyújtotta minőség pedig marad a megszokott, hiszen az Opel Astra CNG felszereltségek tekintetében tudja majd mindazon opcionális technikai és kényelmi lehetőségeket, mint az összes többi Astra modell.
2016-ban egyébként 55 százalékkal nőtt a CNG gáz értékesítése Magyarországon. Ezzel már több mint 12 millió köbméter bio- és földgázt használtunk fel üzemanyag formájában, és mintegy 6000 tonna szén-dioxid légkörbe jutását sikerült elkerülnünk. Ugyanakkor tény és való, hogy míg Nyugat-Európában komoly adókedvezményekkel segítik a zöldülés folyamatát, itthon bőven van még mit pótolni, akár a központi intézkedések, de akár az infrastruktúra megfelelő kialakításának terén is.