Tavaly megújult a 2014-es Év Autója, de csak úgy, hogy az átlagembernek ne tűnjön fel. Valójában kár is ezt farigcsálni, hiszen már elsőre is nagyon jól sikerült, s mi több, a Peugeot 308 kombi változatban is csinosan mutat. A változtatás semmi extrát nem tartalmaz, csak hozták a szokásost.
Új az első lökhárító a ködfényszórókkal, más rácsozatú a hűtőmaszk, amelybe már beköltözött felülről a márkalogó, sötétebbek a fényszórók, az elsőkben széria lett a LED-es menetfény, hátul a lámpatest belseje módosult, no és van pár új felni. A magasabb felszereltségekben már alapáron jár a panoráma napfénytető, amely viszont nem nyitható.
Odabent nem változtattak semmin, ugyanakkor még több lett a sofőrt segítő berendezés. Az új 8 fokozatú automata váltóval szerelt 308-as távolságtartó rendszere már képes a teljes megállásra is. Ez nem rossz, no és biztonságos. A Peugeot 308 kombi az egyik legszebb kompakt autó ezzel a karosszériaváltozattal, s úgy tűnik, az idő sem fog egyelőre rajta. De lássuk a csúcsmodellt! A Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi GT külsőre nem tér el radikálisan a többi változattól. Persze ez egyeseknek talán csalódás lehet, a vezetési élmény azonban kárpótolhat mindenkit, aki ezzel kacérkodik.
A kis GT-logókon kívül a piros Peugeot-felirat, a küszöbtoldat, a dögösebb lökhárító, a sötétített ablakok, no és a két látványos kipufogó az, ami megkülönbözteti a sportváltozatot a többi 308-tól. – És bár nem a GT sajátossága, de talán ebben a szép élénkkék fényezésben mutat a legjobban. A sok krómmal, bőrrel és piros varrással spékelt belső minősége csak egy kis lépésnyire van a prémiumosztálytól. Igazán kellemes, és kényelmes ebben az autóban utazni.
Az igazi élvezetet és élményt azonban a Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi GT 180 lóerős motorjának menetteljesítménye adja. A már említett, új fejlesztésű 8 fokozatú automata nagyon kulturáltan dolgozik, észrevétlenül kapcsolgat, s még induláskor sem gondolkodik vagy késlekedik lábunk parancsának végrehajtásával. A kimagasló 400 Nm-es nyomaték már Comfort üzemmódban is jól gyorsítja a Peugeot 308 kombiját, de az igazi tűzijátékot azonban a váltókar mögötti kapcsoló Sport fokozatba állításával élvezhetjük.
Ilyenkor pirosra vált a műszerfal világítása, a kijelzőn megjelenik a pillanatnyi teljesítmény, a nyomaték, a gyorsulási adatok, a turbónyomás, ezekkel is erősítve a sportos hatást. Ekkor a gázpedál is érzékenyebbé válik, ám a legnagyobb élmény mégis a hang. A hörgő motorzaj ugyan a hanggenerátorból a hangszórókon keresztül jön, de teljesen olyan élményt ad, mintha versenyautóban ülnénk. Apró trükk ez, ám hatalmas élmény. Sajnos a magyar úthibákra kíméletlenül felhívja a figyelmünket az autó, de ezt tudjuk be a feszesebb hangolású futóműnek és a 18 colos kerekeknek.
A nálunk járt Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi GT teszt áldozata nagyon jó, kellemes, élvezetes kocsi, ám a 10,44 milliós ára miatt valószínűleg nem lesz a magyar mindennapok autója. Egyébként a kategória-konkurensek csúcsmodelljei sem olcsóbbak, csak ezen kevésbé látszik, hogy mennyire meg tud vadulni, ha odalépünk neki.