A ténylegesen forgalomba kerülő kiadásról természetesen még vajmi kevés konkrétummal szolgáltak, de annyit már lehet tudni, hogy a mérnökök minél több megoldást próbálnak majd átmenteni a Peugeot 508 PSE tanulmányából.
Az akkor bemutatott koncepció hamar felhívta magára a figyelmet technikai újításaival és rendkívül erős hajtásláncával. A futóművet leültették, a nyomtávokat kiszélesítették, a kormányművet direktebb visszajelzésre és pontos reakciókra hangolták.
A 20 colos keréktárcsákon Michelin Pilot Sport 4S sportabroncsok feszültek, a lassításról pedig 380 mm-es első féktárcsák és négydugattyús nyergek gondoskodtak. A Peugeot 508 Peugeot Sport Engineered (PSE) meghajtásáról egy 1.6-os 200 lovas benzines, és két, az első illetve hátsó tengelyen elhelyezett 110 és 200 lóerős elektromotor gondoskodott.
A hybrid rendszert akkor mintegy 400 lóerő összteljesítmény leadására lőtték be, amiből a hírek szerint 360-at az utcai verziónál is megtartanak majd. Hogy a 4.2-es 0-100-as gyorsulásból és 250 km/órás végsebességből mi marad, az persze még a jövő talánya.
Ami viszont már biztos, hogy a Peugeot 508 PSE egyben előfutára lesz az egyre inkább zöldülő oroszlános márka új típusjelzéssel ellátott csúcskiadásinak is, amiket a jövőben a korábbi ikonikus GTI betűket felváltva már PSE jelöléssel fognak illetni. A jelenleg piacon lévő Peugeot 508-asokhoz hasonlón a hybrid csúcsváltozat szintén elérhető lesz majd kombi változatban.