A suzukisokat nem zavarja különösebben, hogy méreteket ugranak a modelljeikkel ugyanazon a néven. A még nálunk gyártott előző Ignis közepes családi autónak indult, újabban pedig már kiskocsi. Volt már ehhez nagyon hasonló a Suzuki kínálatában. Ráadásul nemcsak a paraméterek, hanem a stílus miatt is ésszerűbb lett volna Wagon R+-nak elnevezni az új Ignist. A japánok azonban nem így gondolkodnak, napjainkban a Vitara és az SX4 is más ligában szerepel már.
A cég azt állítja, hogy a Suzuki Ignis 1.2 Dualjet egyfajta mini SUV, egészen pontosan ultrakompakt városi terepjáró. Hogy ezt mire alapozzák, nehéz megfejteni, mert ez egy szimpla, hagyományos kisautó. Persze a vevők mostanság harapnak az ilyen típusú kocsikra, így hát talán a keresletet, és az érdeklődést akarják ezzel felturbózni. Végül is mindegy, a lényeg, hogy nagyon sántít a történet, mert nem sok köze van az SUV-k világához.
Bárhonnan is nézzük ezt a formát és a méretet, ez bizony olybá tűnik, mintha egy régebbi Wagon R+ hátuljára ráült volna Süsü, aztán úgy maradt a kocsi feneke. Elölről bájos, aranyos arcot mutat a lámpái miatt, ám a többi…
Valahogy nagyon nem találták el ezt a designt, akár oldalról, akár hátulról mustráljuk ezt az autót, és minket, magyarokat pedig leginkább a Maruti 800-asra emlékeztet. Igaz, az indiai népautó szintén egy Suzukiból született annak idején.
Már az első beszálláskor több minden szemet szúr. Például, hogy mennyire nincs matéria ebben a kocsiban. Persze a Suzuki Ignis 1.2 Dualjet egy kisautó, mindössze 810 kilós, ám az ajtó zárásakor bántóan hallható lemezhang arra enged következtetni, hogy nem túl masszív darab. Kifejezetten ízléses ugyanakkor a két színre alapozott belső. A műszerfal és az ajtók alsóbb része bézs vagy inkább vajszínű árnyalatot kapott, ami sokat dob a komfortérzetünkön. Nem nagy kunszt ez, mégis minden beüléskor ad némi vidámságot.
Ám kell is ez a plusz, mert a többi anyaghasználat felettébb olcsó hatású. Amúgy az elrendezés, az ergonómia teljesen megfelelő, minden egyszerű és kézre esik. Semmit sem bonyolítottak túl, ahogy azt a Suzukitól már megszokhattuk.
Helyet foglalva a Suzuki Ignis 1.2 Dualjet GL változatában az a sofőr érzése, mintha valami sámlin vagy puffon ülne. Kicsit furcsa elsőre, de mint sok mindent, ezt is meg lehet szokni.
Kívülről nem is gondolnánk, hogy mekkora a tér belül. És nemcsak elöl széles és légies, hanem hátul is rendben van a láb- és fejtér. A térérzet jeles. Némi csalódottságot az okoz, hogy a második sorban ülőknek nem jutott kapaszkodó. Ezzel autónkét legalább 2 eurót megtakarított a Suzuki. Százezres eladásoknál az már nem kevés, mégis szánalmas ez a spórolás.
Ugyanakkor már az alapmodellben van Bluetooth-kihangosító, kormányról irányítható CD-s rádió, USB-csatlakozó vagy légkondicionáló. A csomagoknak 260 liternyi hely van, ami nem sok, de ebben a kategóriában ez az átlagos, ez nem egy utazóautó. Műszaki szempontból a Suzuki Ignis 1.2 Dualjet nem kényezteti el a vevőket. Az újdonság csupán ezzel az egyetlen motorral kapható, és bár a maga 90 lóerejével nem ígér sokat, de városban elegendő egy ekkora autóba.
Autópályán persze más a helyzet. Már elsőre feltűnő, hogy hangos, és hogy mennyire szélérzékeny, ami elsősorban a virsli gumik és a kis önsúly miatt van. Nagyon érezni, hogy nincs benne anyag.
Szolgál azért kellemes megleptessél is. Általában a gyári adatokat az étvággyal kapcsolatban illik fenntartásokkal kezelni, mert azok a valósággal leginkább csak köszönőviszonyban vannak. Ez a Suzuki Ignis 1.2 Dualjet fogyasztás esetében is így van, ám pont ellenkezőleg, mint az megszokott.
A kiadványok szerint vegyes használat során 4,6 litert eszik, de a valóságban nálunk ez ennél kedvezőbb volt. A 4,3 liter kifejezetten baráti és meglepő is, de mindenki szereti az ilyen kellemes meglepetést. Ez az adat a hibridek takarékosságával vetekszik.
A már nem Esztergomban készülő Ignis azért elsősorban városi jármű, s az ellenfeleit is ezek között kell keresni. Ebben az osztályban még nagyon számít, hogy mennyit kóstál az autó, és e tekintetben elég cudarul áll tesztalanyunk. A Suzuki Ignis ár az alapváltozat esetében 3,755 millió forint, ami sok ezért az autóért.
De azért nézzük meg, mennyibe is kerülnek a konkurensek. Nos, az új Citroen C3 2,99 millióról indul, az eggyel nagyobb méretű C4 Cactus 3,84 millió. A magyar piac legnépszerűbb modelljei közül az Opel Corsa 3,5, a Renault Clio 3 millió forint. A francia márka legaranyosabb darabja, a Twingo alapváltozata 2,64 millió forint, a népszerű crossover, a Renault Captur pedig 3,89 millió. A nem épp olcsóságáról híres Volkswagen legkisebb típusa, az Up! 3 047 280 forintért már megvehető. A terepesített Fiat Panda City Cross (négykerék-meghajtás, Cross 4×4 design, ELD elektronikus differenciálzár, szövet-műbőr belső) pedig 3,94 millió. És végezetül jöjjön az igazi gyomros: a Dacia Duster, ami jóval nagyobb, 2,9 forintról indul, s a kis alap Ignisünk árától kevesebbért, 3,7 millióért már 1,5-ös dízelmotorral is megvehetjük a román sikermodellt.
Szóval, ha racionálisan nézzük a Suzuki Ignis 1.2 Dualjet kilátásait, azok nem túl jók. Ám egy Suzuki más kategória kishazánkban, már a neve hallatán is megvesszük.
Suzuki Ignis műszaki adatok
Motor: 1242 cm3
Teljesítmény: 90 LE, 120 Nm
Végsebesség: 170 km/h
Gyorsulás 0-100 km/óra: 12,2 s
Suzuki Ignis fogyasztás: 4,3 l/100 km
Suzuki Ignis ár: 3 755 000 Ft
Suzuki Ignis 1.2 Dualjet GL tesztautó ára: 3 850 000 Ft
Suzuki Ignis vélemények
Külső: 2
Belső: 3
Ár/érték: 2
Előny/hátrány
+ Remek fogyasztás, két színű belső, utastér mérete
– Szélérzékeny, dobozhang, hátsó kapaszkodók hiánya, magas csomagtérküszöb, borsos ár