Suzuki Vitara 1.4 GL+ 2WD

Már több mint harminc éve köztünk van, de mostanáig, a negyedik generációig inkább csak hobbi terepjáróként tartották számon a Suzuki Vitarát, amellyel a választható összkerékhajtás miatt terepre is bátrabban kalandozhatunk. A jelenlegi modellt 2015-ben vezették be, és formavilágát már a kompakt szabadidő-autók iránti megnövekedett igényekhez igazították. Ezzel a lépéssel aztán telibe is találtak a japánok.

A Suzuki Vitara már évek óta hozza a hagyományos, csinos és jól eladható formát. A több króm pedig csak előnyére vált.

Persze az itthoni sikerhez az is jócskán hozzájárulhatott, hogy a magyar piac első számú kedvence Esztergomban készül, amit ezért ugyanúgy a magunkénak érezhetünk, mint anno a már nem itt készülő Suzuki Swiftet. A magyar gyárban ugyanis az ő helyét vette át a Vitara, amelyet a közelmúltban a siker ellenére is kívül-belül felfrissítettek.

Bár a hűtőrács az új függőleges króm elemekkel olyan mintha fogszabályzót kapott volna, ez kimondottan jól áll neki. Az alsó rész szintén krómozott díszítőelemekkel gazdagodott, hátul pedig újak a lámpatestek és LED-es diódák világítanak bennük. Kéttónusú fényezéssel már eddig is lehetett rendelni, de a Suzuki Vitara színek mostantól új árnyalatokkal is gazdagodtak, így nyugodtan válogathatunk kedvünkre.

A belső csiszolás szintén jól sikerült, s ha kinyitjuk az ajtókat nemcsak feljavított minőségű utastérrel találkozunk, hanem új biztonsági technológiákkal is bővült a Suzuki Vitara felszereltsége. A műszerfal felső részét kellemesebb tapintású gumisabb anyagra cserélték, illetve a műszercsoportot is áttervezték, a fordulatszám- és a sebességmérő közé egy új, 4.2 colos, multiinformációs, színes LCD kijelzőt tettek. Nem világszenzáció ugyan, de mégis jó, hogy a középső kartámasz csúsztatható és már a bal kar is pihentethető az ajtó könyöklőjén.

A nálunk járt Suzuki Vitara 1.4 GL+ 2WD igazán józan választás lehet sokunknak, mert egy méretes, jó formájú, takarékos autót kapunk jó áron.

 

Persze vannak a szem számára láthatatlan újdonságok is. A radaros DSB rendszer sokkal hatékonyabb vezetést támogató szenzorokkal egészült ki, amely már lézerrel és kamerával felszerelve segíti elkerülni a baleseteket. Az adaptív tempomat mellett olyan biztonsági megoldásokkal is bővült a Suzuki Vitara felszereltség, mint a holttérfigyelő vagy éppen a sávtartást segítő rendszer. A kormánykerék négy irányban állítható, s ha már helyet foglaltunk, akkor meg kell említeni, hogy bár az ülések kényelmesek, de a nylon alapú bevonat miatt nyáron hamar belesülhet az ember.

A márka egy ideje már nyugdíjazta dízelmotorjait, így csak egyfajta benzinessel vásárolhatjuk ezt a modellt is. De ez nem baj, mert a Suzuki Vitara 1.4 GL+ 2WD teszt során próbált modell 140 lóerős és 220 Nm nyomatékú BoosterJet-je nagyon is passzol ehhez a kocsihoz. Meglepően virgonc, s egyáltalán nem púder a gyári duma, hogy a turbófeltöltéses benzinmotor bőséges nyomatéka mindig elegendő lendületet tud adni. Indulás előtt nem is várná az ember, hogy ennyire jól gyorsuljon ez az új turbós motor. – Mi több, a maga 5.6 literes átlagával igazi örömfokozó habocska a tortán a Vitara fogyasztása is.

A nálunk járt Suzuki Vitara 1.4 GL+ 2WD valóban egy józan választás, mert hát egy kompakt méretű, de családi autónak is beillő, jó formájú, takarékos és mozgékony kocsit kapunk már 5.6 millió forintért, amivel majdhogynem verhetetlen a Vitara ára. Szóval, nem véletlenül lett itthon a közönség kedvence.