Mercedes-Benz CLS 450 4M Coupé

Érdekes sajtóutat szervezett a közelmúltban a Pappas Auto és Salzburg tartomány turisztikai hivatala, a SalzburgerLand Tourismus. Budapestről indulva öt különböző gépkocsit, az Alfa Romeo Stelviot, a Jeep Grand Cherokeet, a Kia Optima SW Plug-in Hybridet, a Mercedes-Benz CLS-t és az új Mercedes-Benz A-osztályt próbálhattuk ki Ausztria mesevárosában, és annak tartományában.

A mindent igény kielégítő Mercedes-Benz CLS 450 4M Coupé

A mindent igény kielégítő Mercedes-Benz CLS 450 4M Coupé

Igazából a német prémiummárka két új modellje volt most az érdekes a sorban. A 3,0 literes, 367 lóerős motorral szerelt CLS 450 4M Coupé maga a tömény luxus, akár olyan extrafinomságokkal, mint a kanyarban a sofőr testét ellenkező irányba megtámasztó oldaltámasszal.

A stuttgartiak kissé kacifántosan ezt aktív multikontúrülésnek hívják, amik a szellőztetés és fűtés biztosításával elöl és hátul is klimatizáltak, de persze ezen kívül még temérdek más kényelmi és biztonsági berendezéssel is teletömték a kupés limuzint. A belső kialakítás kiemelkedő és azonnal magával ragadó, a műszerfal pedig már önmagában egy technikai- és vizuális műalkotás. Persze egy 32 millió forintos autónak kell is valami olyat nyújtania, amiért megéri az árát. Az új Mercedes CLS pedig ennek méltán eleget tesz, nem nehéz beleszeretni.

 

Az új Mercedes-Benz A-osztály

A magyar utakon viszont sokkal sűrűbb látvány lesz a negyedik generációs új Mercedes-Benz A-osztály, ami természetesen inkább lehet tömegmodell, mint a CLS. No és a szívünkhöz is közelebb áll ez az újdonság, hiszen ettől az évtől Kecskeméten gyártják, így már érzelmileg is hozzánk tartozik.

Kipróbáltuk hazánk új büszkeségét - új Mercedes-Benz A-osztály

Kipróbáltuk hazánk új büszkeségét – új Mercedes-Benz A-osztály

Sajnos annak ellenére, hogy hazai modellről van szó, a magyar importőr elég cudarul van eleresztve az A-osztály tesztautóival, így felettébb örültünk a Pappas Auto kínálta lehetőségnek. Első nekifutásra a Budapesttől Salzburgig tartó úton több mint 500 kilométeren próbálhattuk a kocsit, ami nagyon meggyőzően viselkedett.

Formailag meglehetősen másképp fest az új Mercedes-Benz A-osztály mint az elődje, agresszívebb, morcosabb és egyben komolyabb is a karaktere. Amúgy az orra, az egyedi nappali menetfénnyel ellátott LED fényszórói, a hűtőrácsa és maszkja nagyon hasonló a CLS-éhez, mintha csak onnan emelték volna át. A hűtőrács mögött és a rendszámtábla alatt elhelyezett zsalurendszer a hűtési teljesítményigény függvényében nyitja ki az állítható lamellákat. Méretre klasszikus Golf-osztályú, kényelmesen elfér benne négy felnőtt, elöl és hátul egyaránt megfelelő a helykínálata.

A forma persze vagy elnyeri az ember tetszését, vagy nem. A belső kialakítás és a minőség azonban követendő példaként szolgálhat a kategóriájában, és biztosan sokakat meggyőz. Az új Mercedes-Benz A-osztály belsőépítészei nagyon eltalálták a designt, az avantgárd és a modern keveredését.

A németek anno még az S-osztállyal kezdték ezt az akkor teljesen új stílust, melyben elhagyták a műszercsoport szokványos kialakítását és a középkonzol tetején levő kijelzőt. Helyettük kaptunk két szélesvásznú képernyőt. Nagyjából úgy képzeljék el az egészet, mintha táblagépeket szereltek volna a műszerfalra. Semmi klasszikus óra vagy mérő.

A tűéles képet adó, személyre szabható digitális kijelző több konfigurációban is választható: egybe vagy kettéosztva 7 colos (17,78 centiméteres képátlójú) és ugyanígy a 10,25 colos (26 cm) képernyővel. A működését a kormánykeréken elhelyezett gombokkal vagy a két ülés közötti touchpad segítségével irányíthatjuk. Az ilyen színvonalat biztosító high-tech kijelző eddig csak a felsőbb kategóriákban, a nagyobb luxusmodelleknél volt látható, a jó összképet pedig csak tovább fokozzák még a régi Merciket idéző, turbinaoptikájú szellőzőrostélyok.

Az új Mercedes-Benz A-osztály belsőterének jó összképet tovább fokozzák a régi Merciket idéző szellőzőrostélyok is.

Az új Mercedes A-osztály üléskomfortja szintén kényeztető. Az ülésfűtésen kívül első ízben rendelhető a modellsorozatba az ülésszellőztetés és a masszázsfunkció, de a stuttgartiak kompakt autójába egyébként már három különböző első fotel is választható.

Az alap szériaülés mellett komfortüléssel, valamint a felszereltségi kivitelekkel kombinálható sportos változattal lehet a miénk. Persze vannak olyan új extrák is, amelyeket nem látunk, mint például a leparkoláskor a hátulról érkező kerékpárosra figyelmeztető rendszer. Ez megakadályozza, hogy a biciklisre nyissák az ajtót az autóból éppen kiszálló utasok. A berendezés a gyújtás lekapcsolása után is aktív marad három percig.

Az új A-Merci a legújabb vezetői asszisztens rendszereket kapta meg, egyes funkciók pedig egyenesen az S-osztályból érkeztek, mint az aktív követési távolságtartó-, az aktív vészmegállás-, és az intuitív aktív sávváltás asszisztens, de a szériafelszereltség része lett például a kibővített fékasszisztens is. Okos kis szerkezet a Pre-Safe Plus, amely a mögöttes forgalom ráfutásos ütközésveszélyét csökkenti, mégpedig úgy, hogy a rendszer észleli, ha hátulról belénk jönnek, majd a kocsinkat megfékezi a baleset mérséklésének érdekében.

A salzburgi túrán kipróbált kis Mercedest az A-osztály egyetlen dízelmotorjával szerelték. A 180d 116 lóerős teljesítménye elsőre nem tűnhet megfelelőnek, ám ez a szám megtévesztő, mert elképesztően dinamikus, robbanékony és agilis ez a motor. No és roppant takarékos, a vegyes üzemanyagfogyasztás 4,9 liter volt.

Nagyon kellemesen, egyszerűen és kényelmesen vezethető az új A-Merci, és nemcsak autópályán vagy városban. A Hochkönig hegyei, sziklái olyanok, hogy szinte ráomlanak az emberre. Megnyerők, lélegzetelállítók és egyben megmutatják, mennyire kicsik vagyunk. Olyanok, mint a Kárpátok ormai, amit Petőfi Sándor is csodált, ámde nem szeretett, ahogy írta. A hegyvölgyeket nekünk nemcsak a képzetünk járta, és a szerpentineken nagyon jól meg lehetett tapasztalni azt is, mit is bírnak igazán ezek az autók. Az új kecskeméti Mercedes pedig remekül vizsgázott a kanyargós utakon. Akár csak Ausztriában, hazánkban is a Pappas Auto adja el a legtöbbet a német márkából, és a jövőben, ebben várhatóan nagyon komoly szerepet fog vállalni az új Mercedes-Benz A-osztály is.

 

-És, hogy merre is jártunk?

Úti tippek 4 és 2 kerékre Salzburg tartományba

Salzburg tartomány mindössze öt és fél óra autózással elérhető. Varázslatos világa minden korosztályt lenyűgöz. A hegyi szerpentinek terepénél jobbat nem is kívánhatnánk ahhoz, hogy kipróbálhassuk az alattunk gördülő lóerők igazi tudását. Ha pedig pihentetnénk a paripát, béreljünk kerékpárt és fedezzük fel a vidéket két keréken! Íme magazinunk exkluzív úti tippjei:

Salzburg óvárosa

Salzburg óvárosa

Salzburg városa:

–       Az autópályáról pár perc alatt elérhető a Pappas Holding központja, mely valódi kuriózum és igazi autócsodákat rejt. Minden érdeklődőt szívesen várnak.

–       Az óváros sűrűjében lakni feledhetetlen élmény. A Hotel Weisse Taube remek választás.

–       Salzburg városát kerékpárral is felfedezhetjük, melyeket a Mozartplatzon bérelhetünk. A várost átszelő Salzach folyó két partjának nevezetességei egész napos programot ígérnek.

–       Hangulatos vacsorahelyszínt keressünk! Az Augusinter Bräu sörkertjében a hagyományos sörfőzés világába csöppenünk.

–       A belvárostól alig 5 km-re található Hellbrunni kasélyt is két keréken érdemes megközelíteni. Nyári melegben a park vízi játéka frissítő élmény.

A Hellbrunni kastély

A Hellbrunni kastély

Hochkönig régió:

–       Hochkönig meseszép régiója a túrázás fellegvára. A Salzburgtól egy órányira található településeket – Maria Alm, Dienten és Mühlbach – gépkocsival kanyargós panorámaúton közelíthetjük meg.

–       A szállásadók színes választékkal várják a turistákat. A Hotel Almhof**** vendégszerető és ízléses szobáiból a Hochkönigre nyílik kilátás.

Hotel Almhof

Hotel Almhof

–       A szálloda étterme 1 Gault Millau szakácssipkával és 1 Falstaff villával a tartomány legelismertebb étterme.

–       Béreljünk downhill bringát Maria Alm-ban a Natrun hegy lábánál. A Flow-One 2 kilométeres pályáját sífelvonóval közelíthetjük meg. A flowtrail élmény garantált!

–       A nem mindennapi bemelegítés után a Királytúra (Königstour) vonalát is bejárhatjuk. E-bringával Hochkönig hegyi legelői és hüttéi néhány óra alatt felfedezhetők. A jól kiépített hálózatnak köszönhetően minden állomáson tölthetjük az e-akksikat.

–       A Bürglalm gyógynövényekben gazdag legelője tökéletes pihenőhely. A fogadóban fatányéron saját készítésű vegyestálat kóstolhatunk.

Jufenfalm

Jufenfalm

–       Akár gépkocsival is elautózhatunk a Jufenalmra, ahol tömör fa napozóágyakról vagy hintaszékből egy hegyi kápolna tövéből csodálhatjuk a naplementét. Innen pedig pár lépés séta a fogadó, mely tökéletes választás a búcsú-vacsorára.

További információk az alább weboldalakon érhetőek el:
www.weissetaube.at
www.hellbrunn.at
www.hochkoenig.at
http://www.almhof.co.at/
www.buerglalm.at
www.jufenalm.at

Fotó: Grúber Péter, Pappas Auto, Kiss B László