A Ford Performance bemutatta a RS Focus modellhez összeállított új, Opciós Csomag névre hallgató fejlesztését, amelynek mechanikus, és részlegesen önzáró differenciálműve még jobb tapadást kínál a pályákra. A technika mérsékli a kisebb tapadású kerékhez eljutó forgatónyomatékot, és inkább a jobban tapadó abroncshoz irányítja a vonóerőt, így ellensúlyozva a kerekek kipörgését.
Mindez nagyban segíti a gyorsulást és a stabilitást, ami által még hatásosabban kiaknázható a 350 lóerős, 2,3 literes EcoBoost motor ereje. A berendezés tökéletes összhangban működik a RS Focus alapáron kínált egyéb technológiáival, a Ford Performance Összkerékhajtással, vagy éppen a Dinamikus Nyomatékvektor Szabályozással. Immár a RS Focus -nál is jelen vannak a változtatható üzemmódok, köztük az iparágban elsőnek számító Drift üzemmód és az optimális rajtot biztosító Startvezérlés. Az autó egyébként 4,7 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órás sebességre.
A RS Focus csomag a külső-belső megjelenésre is nagy hangsúlyt fektetett. Többek között elérhetők benne a jellegzetes Nitrous Blue külső fényezéshez illő Recaro kagylóülések exkluzív bőrbetétekkel, a tompa fényű 19 colos kovácsolt könnyűfém keréktárcsa RS középelemmel, vagy éppen a matt fekete tető és külső tükörházak. A spojiler oldalsó felületeit a kék RS emblémák díszítik.