A BMW M8 GTE története még 2016 év elején kezdődött, mikor a gyár mérnökei egy minden korábbinál hatékonyabb, valóban kirobbanó erejű GTE versenyautó megépítésére kaptak megbízást.

A tervezés elején több mint 1 000 különböző formában, felépítésben, elrendezésben és koncepcióban álmodták papírra a vadonatúj technika erőforrását és hajtásláncát, mígnem 2017 elején végre megszületett a prémiumgyártó motorsport-részlegének valaha készült leghatékonyabb motorja, melynek maximális teljesítménye az eltérő versenyszabályzatok értelmében 500 és több mint 600 lóerő között állítható.

A BMW M8 GTE a bajor gyártó eddigi legbrutálisabb és egyben leghatékonyabb versenygépe lett.

A BMW M8 GTE a bajor gyártó eddigi legbrutálisabb és egyben leghatékonyabb versenygépe lett.

BMW M8 GTE alapjának egy olyan megbízható, nagyteljesítményű és sorozatgyártásban is kínált aggregátot kellett választaniuk, amely az eltérő motorsport-osztályok rendkívül magas szintű elvárásainak is megfelel. A befutó a BMW S63T4 kódnév alatt kifejlesztett V8-as, BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó benzinmotor lett, amely eredetileg az új BMW M5 motorházteteje alá készült.

A BMW M8 GTE öntvényből készült blokkja és hengerfeje a versenyszabályzatok értelmében mindennemű módosítás nélkül, a sorozatgyártásban is kínált benzinmotorból érkezett, miközben a hengerűrtartalmát 4.4 literről 4.0 literre kellett csökkenteni. Az új hajtáslánc a versenyautó prototípusában 2017. július 1-jén mutatkozott be, idén már részt vett a Daytona-i 24 óráson, és persze az új BMW M8 GTE Le Mans-ra is készül már.