Talán már kevesen emlékeznek rá, de a rendszerváltás után, a 90-es évek második felében volt hivatalos Aston Martin díler Magyarországon, ám a Valent British Motors csak pár évig, az ezredfordulóig forgalmazta az angol luxusmárkát. Majd sokáig Bécsig kellett menni, ha valaki ilyen patinás sportautót akart, és tudott is venni. Aztán hosszú szünet után 2019-ben bejelentették, hogy az Aston Martin a Gablini Csoporton keresztül megnyitja márkakereskedését Budapesten, ám a koronavírus-járvány miatt a 2020 elejére tervezett átadás az év végére csúszott.
Így hát, ha nem is titokban, de különösebb hírverés és ünnepség nélkül megnyílt az Aston Martin autószalon Budapest újpalotai részén, az M3-as autópálya mellett. Száz százalékosan még mindig nincs kész, de már nagyjából minden a helyén van és autókat is adtak el a bemutatóteremben. A hivatalos megnyitót a nyárra tervezik, a Forma–1-es Magyar Nagydíj idejére, amikor Sebastian Vettelék, az új F1-es Aston Martin Racing csapat pilótái fogják átvágni a szalagot.
Ahogy a világ összes Aston Martin márkakereskedésében, a budapestiben is a teljes modellpalettát (Vantage, DB11, DBS Superleggera, DBX) árulják. A legolcsóbb a Vantage, 150 ezer euróról indul, a DB11 és az új SUV, a DBX 200 ezer euróról, a legdrágább pedig a 725 lóerős DBS Superleggera, amelynek az alapára 300 ezer euró, tehát több mint 100 millió forint. A tavalyi csonka évben 8 darab új Aston Martin kelt el itthon, igaz, ebben már benne vannak a szalonban kiállított gyönyörűségek is. Az újpalotai bemutatóteremben természetesen a gyári standardnak megfelelő a teljes kialakítás, mintha csak egy elegáns, ötcsillagos luxusszállodában járnánk.
Az Aston Martin Budapest ügyvezető igazgatója, Csurgai A. Gábor elmondta, hogy idén már 15-20 luxusautó eladása a cél, s ebben nagy segítségre lehet a márka első szabadidő-autója, a DBX is, amelyre világszerte nagy a kereslet. Tavaly nálunk is ez és érdekes módon a DBS Superleggera volt a sláger. Ráadásul a modelleket bőven extrázva rendelték meg, vagyis a legdrágábbak fogytak a legjobban.
A variációk tárháza amúgy hatalmas, így hát minden Aston Martin a maga módján egyedi, mint egy Henry Poole öltöny, személyre szabott. A legtöbb férfi egy kicsit szeretne a titkos ügynök bőrébe bújni , s ehhez egy lépés, ha vesz egy ilyen remekművet. Mert bár a James Bond autók legszebbikének kikiáltott Aston Martin DB5 valószínűleg örökre megmarad a legikonikusabb darabnak, a presztízs vitathatatlanul tovább él a mai modellekben is. A 007-es ügynök cégautójáért most már nem kell sokat utazni, a vételár azonban komolyan megszűri a vevőkört.
Ugyanakkor a brit anyagcég, az Aston Martin Lagonda is zöldül. Hogy szentségtörés vagy sem, azt döntse el mindenki kedve szerint, de terve, hogy még az idei évben Lagonda márkanéven útjára indítja a világ első, elektromos luxusautókat gyártó vállalatát. Így hamarosan már ezek a kocsik is megjelennek hazánkban és megvásárolhatók lesznek az M3-as autópálya melletti kereskedésben. Egyébként a Gablini-csoport az idén egy másik neves brit sportkocsi márkát, a Lotust is bevezeti a magyar piacra. Ahhoz pedig nem kell nagy jóstehetségnek lenni, hogy kiolvassuk a felhők vonulási irányából és a hamuba vetett csontocskák állásából, kereslet erre is lesz…