Nyugat-Európában ritkaság számba megy, de már nálunk sem jellemző, hogy az alapváltozatot választják a vásárlók. Pedig vannak márkák, amelyek már az induló árért egészen elfogadható és cseppet sem fapados autót kínálnak. Az egyik ilyen a Renault Mégane. A franciák bestsellere már alapból sem spórol az extrákkal.
A Mégane Life kívülről sem tűnik szegényesnek, jól sikerült forma. A Renault kombi orra teljes mértékben megegyezik az ötajtós változatéval, és ennek is a leglátványosabb eleme a fényszórók alsó nyúlványa, amely vékonyan belemar a lökhárító plexijébe. Ide került a LED-es nappali menetfény.
Amúgy a Mégane elől és hátul is egyaránt erősen hajaz a Talismanra. A majdnem végighúzódó piros lámpa nem új megoldás, az amerikaiak már a 80-as években alkottak hasonlót, ám ezen a kocsin valahogy sokkal jobban mutat. Az új Mégane alakja valóban megnyerő formára sikeredett.
Nem nagy felelőtlenség megjósolni, hogy akár csak elődje, ez is népszerű lesz a magyar taxisok körében. Ennek oka pedig nem más, mint a jó és gazdaságos motor, a kellemes forma, a nagy tér, a kényelmes belső, a jó felszereltség, a tágas csomagtér, s ami még igazán fontos, a megfizethető ár.
Az új Renault Mégane Grandtour 1.5 dci ugyanis mindezekkel bír, s ez a személyszállító kisiparosoknak lényeges. Az utastér ízléses, egyedi a design, és az anyagok minősége is elég jó, a műszerfal alját leszámítva. Az illesztések olyanok, mintha egy alaposan megalkotott német autó lenne.
A műszerfal egyszerű és jól áttekinthető, bár a jobban felszerelt modelleknél azért ez már jóval másabb és bonyolultabb. Az egyetlen lényeges hibája, hogy a szellőztetésnél a hőfokot nem lehet pontosan tudni, szabályozni, csak digitális piktogramokból sejthetjük nagyjából, hogy hűtünk vagy fűtünk.
A Renault Mégane teszt során kipróbált alapváltozat egyáltalán nem szegényes, sőt. Pár éve még komoly pénzeket kértek azokért az extrákért, amelyek ebbe a kocsiba már szériában benne vannak. Mint például a tempomat sebességkorlátozó- és rögzítő funkcióval, az ESC menetstabilizátor, a vészfékasszisztens, a LED-es nappali menetfény és a LED-es 3D hátsó lámpák, a Bluetooth telefon-kihangosító, a manuális klíma, a központi zár, a keréknyomás-ellenőrző rendszer.
A sofőr kényelmét szolgálja az állítható szervokormány, a magasságban mozgatható vezetőülés vagy az emelkedőn elindulást segítő szerkezet. Elektromos ablakemelő csak az elöl ülőknek jár, a hátsó utasoknak tekerni kell az ablakot. Ez a taxizáshoz is ésszerű megoldás. Az USB-csatlakozó sem hiányzik az autóból, a hifi pedig a kormányról is kényelmesen kezelhető. Szóval jól felszerelt autó az új Renault Mégane alapból is. Felmerül a kérdés az emberben, tulajdonképpen minek ennél több? Persze sok finom, kényeztető extra létezik még, de a mindennapokra ez is épp elég.
A taxizáshoz elengedhetetlen a nagy belső tér, és ebben elég jó a 4,626 méteres Renault kombi. A Mégane Grandtourban a helykínálat hátul is pazar, csupán a lábfej fér be alig az első ülés alá, annak legalsó állásában. A hátsó ülés két személyre formázott, de rövidebb utakon hárman is simán elférhetnek, s fejtér is van bőven.
Lényeges kérdés még a csomagtartó mérete, nos, ez itt alaphelyzetben 521 literes, míg a hátsó ülések ledöntésével 1504 literesre növelhető. Szóval ez sem kicsi, s jól is használható. A poggyásztérben oldalt, a kerékdobok mögött kisebb pakolóhelyeket és akasztót találunk, valamint 12 voltos csatlakozót, a padlóban pedig rögzítőgyűrűket. A csomagtérroló egyszerűen kezelhető, egy mozdulattal behúzható, és ha kell, gyorsan visszacsúszik, ha lenyomjuk a hátulját.
A legésszerűbb választás az alapmodellhez az 1,5-ös dízelmotor. A 90 lóerős dCi erőforrás első hallásra kevésnek tűnhet, de nem az, jó a nyomatéka, és telt házzal, csomagokkal sem érezzük úgy, mintha ólomlábakon közlekednénk. Már 1700-as fordulattól mocorgós és élénk a motor, onnan egyenletes nyomatékleadású a 4800-as leszabályzásig.
Az Eco gomb megnyomásával valamelyest csökken a teljesítmény, de cserébe gazdaságosabban működik a légkondicionáló és kisebb az étvágy. Ugyanakkor e nélkül is gazdaságos a Renault Mégane Grandtour 1.5 dCi fogyasztás, az autó még városban sem eszik 6 liternél többet, a vegyes fogyasztás pedig 5,1 liter volt nálunk az autóteszt alatt. Nagy utazóknak, a családosoknak kifejezetten megérheti ezt a motort választani.
A kocsi rugózási kényeleme példás, kellemesen simítja a jellegzetes magyar úthibákat a felfüggesztés, miközben a stabilitása megmarad a kanyarokban is.
Mindent összevetve már a Renault Mégane kombi alapváltozata is egy nagyon jó autó. A 200 ezer forintos felár pedig abszolút megéri az ötajtós változathoz képest, tényleg többet nyújt, s nemcsak 27 centivel. Sikergyanús modell, kimondottan jó áron.
Renault Mégane Grandtour 1.5 dci műszaki adatok
Motor: 1461 cm3
Teljesítmény: 90 LE, 220 Nm
Végsebesség: 174 km/h
Gyorsulás 0-100 km/óra: 14,1 s
Renault Mégane Grandtour 1.5 dci fogyasztás: 5,1 l/100 km
Renault Mégane Grandtour 1.5 dci ár: 4 999 000 Ft
Renault Mégane Grandtour Life 1.5 dCi 90 tesztautó ára: 5 559 000 Ft
Renault Mégane Grandtour 1.5 dci vélemények
Külső: 4
Belső: 4
Ár/érték: 5
Előny/hátrány
+ Kényelmes futómű, remek ár/érték arány, korrekt ár, jó motor, tágas utastér, nagy csomagtér
– Nincs hőfokjelző a klímához, olcsó hatású az ülések műbőr kárpitrésze, plasztikus kormányzás