Érdekes autó a Renault Megane RS változata, mert hiába van több hasonló tulajdonsággal felvértezett versenytársa, valahogy mégis nagyobb az őt körülölelő nimbusz. Természetesen a mostani kiadás is több újdonsággal szolgál majd, melyek közül a legizgalmasabb talán a kategóriában elsőként elérhető négykerék-kormányzás lesz.

Az új Renault Megane RS 4CONTROL technológiája gyorsabb tempónál a kerekek egy irányba fordulásával fokozza a tapadást.

Az új Renault Megane RS 4CONTROL technológiája gyorsabb tempónál a kerekek egy irányba fordulásával fokozza a tapadást.

A 4CONTROL névre hallgató technológia alacsony haladásnál közvetlenebbé teszi a kormányzást, gyorsabb tempónál pedig a kerekek egy irányba fordulásával fokozza a tapadást, ezzel is csökkentve az alulkormányzottságot. Tovább segítik a Renault Megane RS stabil úttartását a 18 és 19 colos felnik, illetve, hogy az autó hátul 60, elől pedig negyven milliméterrel lett szélesebb az alapváltozathoz képest, ami persze a sportos külsőn szintén dobott egy nagyot.

Egyes hírek szerint új fejlesztésű a motor is, de itt azért valószínűbb az a verzió, hogy az Alpine A110-ben már megismert 1.8-as turbós benzines 280 lóerőre felpaprikázott változatát pakolták bele. Az erőt egyébként egy hatfokozatú kézi, vagy a duplakuplungos EDC automata juttathatja el a kerekekhez.

A 2018-as Renault Megane RS valóban tolja ránk kívül-belül a dinamizmust.

A 2018-as Renault Megane RS valóban tolja ránk kívül-belül a dinamizmust.

Bár ebben a műfajban nem elsődleges, de a Renault Megane RS fogyasztás állítólag kihozható 7 liter körül, igaz, az ehhez szükséges vezetési stílus viszont nehezen összeegyeztethető az autó többi tulajdonságával. További adrenalin termeléshez egyébként 2018 végére már itt a Trophy verzió is, 300 lóerővel és 400 Nm-es nyomatékkal.