Nem alapjaiban új autó, voltaképpen a 458 Italia mélyreható átdolgozása. A tervezők megtartották az arányokat, azaz a karosszéria hosszban (4568 mm) egy kompakt szedánhoz közelít, ugyanakkor az átlagnál sokkal szélesebb (1952 mm) és alacsonyabb (1213 mm).
A felnik 20 colosak. Amíg a frontrész a sportos Ferrari 458 Speciale kivitelt idézi, hátul pedig nagyobbak a lámpák és komolyabb a valódi diffúzor, addig az oldalnézetet hatalmas kivágások teszik feltűnővé. Mivel a Ferrari 488 GTB új turbómotorjának sokkal nagyobb a hűtési igénye, muszáj volt meglékelni a karosszéria héját, ahol extra mennyiségű levegő zúdulhat át a köztes hűtőkön.
A korábbi 4,5 literes, szívó erőforrást szintén 90 fokos V8-as, 3,9 literes, dupla turbós egység váltotta. A csökkentett hengerűrtartalom sokat segít például a kínaiaknak, ahol 4,0 liter felett olyan luxusadóval sújtják az autókat, ami már a gazdagoknak is szabad szemmel jól látható összeg – így a Ferrarin kívül egyre több gyártó gondol már erre.
A kisebb, de felpaprikázott nyolchengeres Ferrari 488 GTB sokkal erősebb. Ennek a teljesítménye 570-ről 670 lóerőre ugrott 8000 1/percnél, maximális forgatónyomatéka pedig 3000/ 1perc fordulatnál 760 Nm. Ez utóbbi olyan vad érték, hogy az olaszok ezt a maximumot csak hetedik (direkt) fokozatban, padlógázon merik 100 százalékban a hátsó futóműre ráengedni.
A nyomatéklavinát speciális szerkezet, a Variable Torque Management (VTM) tartja kordában, a már említett hétgangos, dupla kuplungos robotizált sebességváltó a kormány mögötti fix fülekkel kapcsolható. Az üresen 1370 kg-os Ferrari 488 GTB minden elektronikus kütyüt megkapott.
Kipörgésgátlója (F1-Trac) és elektronikus differenciálzárja (E-Diff) vegytiszta termék a Forma 1-ből, továbbá van olyan oldalirányú csúszásgátló elektronikája, amely kanyarban segít a vezetőnek, hogy ne csavarodjon fel az első fára – ebből a második generációs szoftvert kapta meg a Ferrari 488 GTB. Persze, a számok többet mondanak ezer szónál, 0-100 km/h-ra kereken 3,0, 0-200-ra 8,3 másodperc a gyorsulás, a vége meghaladja a 330 km/h-t. Kell ide tuning?
Baesweiler Kölntől nyugatra, a holland határ közelében fekszik, itt található a Wheelsandmore műhelye. Ahogy arról a név is árulkodik, a fiúknak elsősorban a felni a specialitásuk, de ha valaki többre vágyik négy szép papucsnál, rajtuk nem múlik. A Wheelsandmore tuning egyértelműen több mint felni.
Most egységesen 21 colos, háromrészes, ultrakönnyű, kovácsolt F.I.W.E. tárcsára húzták az elöl 245/30, hátul 345/25 méretű Hankook abroncsokat, amelyek mögött a Ferrari 488 GTB gyárilag széria karbon-kerámia kompozit fékjei dolgoznak. A négy felni jelen esetben matt fekete, de a műhely többféle felületet és gyakorlatilag bármilyen színt meg tud valósítani.
A demo autó nem piros, a szürke karosszéria látványát középen, hosszában fekete csíkozás dobja fel. Mivel a legtöbb 488 GTB tulajdonos panaszkodik, hogy a turbós technika miatt nem szól kellően durván a V8-as, a Wheelsandmore speciális, szeleppel vezérelt aktív kipufogó rendszert fejlesztett a modellhez, amivel úgy zeng a két vaskos csőben végződő rendszer, hogy beleremegnek a házfalak.
És ha már kinyitották a srácok a gépháztetőt, akkor a biztonság kedvéért elővarázsoltak némi plusz teljesítményt és nyomatékot is. Belepiszkáltak a motor vezérlésébe, optimalizálták a szívórendszert, le lett cserélve a levegőszűrő, így a tuningolt Ferrari 488 GTB már 730 lóerős, 850 Nm nyomatékkal megfejelve. Ez a szó valós és átvitt értelmében is brutálisan hangzik, és bár a menetteljesítmények nem hivatalosak, de a gyári adatok után el lehet képzelni, mit tud a settecento-trenta – ami annyit jelent olaszul, hogy 730…