Bár az új Opel Grandland X már a PSA padlólemezére épült, mégis sikerült megtartania a német márka típusjegyeit. Az autó ügyes ötvözete a két cég házasságának, sok-sok extrával felszerelve már az alapváltozat esetében is.
A belépő modellel jár nekünk a LED-es nappali menetfény és hátsó lámpa, a jelzőlámpa-felismerő, a kamera alapú sávasszisztens, az intelligens sebességszabályzó, emelkedőn való elindulási segéd, részecske- és szagszűrős klímaberendezés, sokféleképpen beállítható komfortülések, 40:60 arányban lefektethető hátsó üléstámlák, vagy éppen a Bluetooth-kihangosítós Radio R 4.0. Szerencsére az tisztán látszik, hogy az új Opel Grandland X továbbra is képviseli a gyár korábbi filozófiáját, miszerint magasabb felszereltségi szintet tesz elérhetővé már relatíve elérhetőbb árakon is.
Ahogy arról már korábban beszámoltunk, a modell összkerékhajtást ugyan nem kap, ellenben felvértezték az opcióként elérhető IntelliGrip kipörgésgátlóval, amely gyakorlatilag gondoskodik számunkra minden menethelyzetben a lehető legjobb útfogásról.
Ennek segítségével az új Opel Grandland X vezetése közben öt mód közül választhatunk, és a rendszer ezekhez igazítja az első kerekek nyomatékelosztását, a túlforgás mértékét, az automatikus váltómű kapcsolási pontjait és a gázpedál jelleggörbéjét. A technika segítségével kiváló tapadást kapunk sárban, hóban, vagy éppen a vizes útfelületeken is. A fentieken túl persze még számtalan a vezetést segítő- és biztonsági rendszert érhetünk el, melyeknek köszönhetően az autó már most megkapta az Euro NCAP ötcsillagos biztonsági minősítését is.
Az újdonság az Opel SUV családjában a maga 4477 mm-es hosszúságával, 1844 mm-es szélességével és 1636 mm-es magasságával a legnagyobbnak számít. Az új Opel Grandland X méretek belül is tágas tér kialakítását tették lehetővé a tervezők számára, így nagyobb testalkattal is kényelmesen elférünk, akár elől, akár hátul ülünk.
A belső tértől az Opelnél jól megszokott, letisztult, és minőségi tartalmat kapjuk. A kárpitozott felületek precízen kidolgozottak és kellemes tapintásúak, de kényelmünket tovább fokozzák az AGR minősítéssel rendelkező opcionális ülések és a fűthető kormánykerék is. A Peugeot 3008-aséval érthető módon azonos 2675 milliméteres tengelytávja nem csak a tágas tér érzetét erősíti bennünk, de a bőröndöknek is bőven elég hely kialakítását biztosította. A csomagtartó alaphelyzetben 514 literes, ami az üléseket lehajtva 1652 literig bővíthető, illetve a felszereltségi szinttől függően az ajtaja láblendítéssel nyitható illetve zárható.
Az új Opel Grandland X piacra kerülésekor egyelőre kétféle motor közül választhatunk, melyek már szintén a PSA repertoárjából származnak. Mindkettő hatfokozatú sebességváltóval vagy optimalizált súrlódású hatfokozatú automatával kombinálható, és szériában tartalmazzák a Start/Stop rendszert.
Az 1.2-es aluminimum építésű turbós benzines 130 lóerővel, 230 Nm maximális nyomatékkal lesz kapható, a hivatalos adatok szerint csekély 5.5 literes vegyes fogyasztással. A dízel kiadás pedig megkapja a Peugeot már jól ismert 1.6-os motorváltozatát 120 lóerővel 300 Nm maximális nyomatékkal és 4.6 liter körüli kombinált fogyasztással. A későbbiekben várható, hogy mind a benzines, mind a gázolajos paletta kibővül majd erősebb hajtóművekkel is, illetve egy nyolcfokozatú automata váltó szintén gazdagítani fogja a kínálatot.
Az új Opel Grandland X ár a benzines esetében 6.500.000, a dízelnél pedig 7.000.000 forintról indul a Selection felszereltségi szinten, amiket azért a folyamatosan felbukkanó kedvezményekkel elég komolyan tovább csinosíthatunk.