Mazda 6 Sedan 2.2 Takumi Plus CD184

2019 ismét a Mazda 6 Sedan éve lehet. A modell harmadik generációja már másodszor újult meg 2012 óta, ami ugyan nem példátlan az autóiparban, de azért ritka. A japánok sikermodellje azonban olyannyira jól összeállt már elsőre is, hogy talán bűn lett volna még nyugdíjazni. A változtatás nem lett drámai a Mazda 6 2017-es formavilágához képest, érezni, hogy csak finom ecsetvonásokat használtak a tervezők, még úgy is, hogy a lökhárító elől és hátul egyaránt teljesen újra lett alkotva.

Azonnal szembetűnik, hogy eltűnt elölről a ködfényszóró, – pontosabban megvan az, csak a lámpába integrálták –, de feltűnő újdonság a hatalmas, háromdimenziósan bordázott hűtőmaszk is, amelynek a megnőtt krómkerete immáron benyúlik a fényszórók alá. Az alsó rész lapítottabb, elnyújtottabb lett, ahogy a lámpák is, valamint alulra jutott egy-egy krómcsík. Oldalról a legkevésbé feltűnő a beavatkozás, talán annyi, hogy a Mazda 6 Sedan legújabb kiadásán jobban dudorodnak a sárvédők. A fenekéről a fekete műanyagbetét tűnt el, vastagabb a krómozott díszítés, és egy kevésbé domborodik a csomagtartó. Apróság még, de az összhatáson mégis változtat, hogy kijjebb kerültek a kipufogók. Mindent egybevetve, ahogy az már csak lenni szokott, megint frissebb, csinosabb lett a Mazda 6 Sedan, úgy, hogy külsőre továbbra is megmaradt a jól ismert eleganciája és egyedisége.

A Mazda 6 Sedan vonalait olyannyira eltalálták annak idején, hogy a karakterén nem is nagyon változtatnak már évek óta. Persze, nem is nagyon kell, hiszen kiváló arányokkal rendelkezik.

A Mazda 6 Sedan vonalait olyannyira eltalálták annak idején, hogy a karakterén nem is nagyon változtatnak már évek óta. Persze, nem is nagyon kell, hiszen kiváló arányokkal rendelkezik.

Úgy tűnik, a belső átalakításával viszont már több időt töltöttek a mérnökök. A műszerfalat teljesen áttervezték, szerencsére nem a régit renoválták. Ennek köszönhetően úgy érezzük, mintha nem is egy frissített, hanem egy új autóban ülnénk. Eddig sem volt rossz a sorozat utastere, ám a Mazda 6 teszt során próbált modellbe most még minőségibb anyagok kerültek. Olyannyira, hogy a komfortérzet erősen kapargatja már a prémiumszintet. Ugyan van pár keményebb műanyag, de ezek sem bántóak, nem sorjásak, nem zörögnek menet közben. Az utastér egész formavilága ugyanolyan légies, mint a külső.

Nagyon mutatósak és nagyban növelték a Mazda 6 Sedan teszt alatt nálunk járt autó eleganciáját a fémhatású matt króm kiegészítők, ahogy az alcantara bőrbetétek is. Szintén dekoratívabbá teszik az utasteret a zongoralakk felületek, de az is tény, hogy roppant kényes és porérzékeny a felszínük, valamint könnyen karcolódnak. Az új klímakonzol szebb lett, bár a LED-ek a régiek maradtak, ami persze nem akkora baj. A 8 colos multimédia kijelzője jól követhető, a baj vele leginkább az, hogy a rendszere maradt a régi, ami ennek a kocsinak talán a legelavultabb pontja. Sajnos, a Mazda 6 navigáció esetében nagyon látszik, hogy nem mai darab.

Meglehetősen ritka, sőt egyenesen unikum, hogy egy sima modellfrissítésnél még az ülésekhez is hozzányúljanak. A japán csapat most ezt is megtette, az ülőfelületek vastagabb párnázásúak és szélesebbek lettek, mi több, az első fotelek háromfokozatú szellőztetéssel is rendelhetők, aminek áldását persze nyáron értékelhetjük igazán. A Mazda 6 Sedan hátsó padja is komfortosabb lett, a lehajtható kartámaszba pedig két USB csatlakozó és a háromfokozatú ülésfűtés kapcsolója is bekerült. Persze különösebb baj eddig sem volt a kényelemmel ebben a sorozatban, de most talán még főúribb lett a komfort. Rendkívül jó fogású az új kormány, a jobb felszereltségű kivitelekben pedig a sofőr új órákat, új műszercsoportot nézegethet, amelyekben digitális kijelző is van.

A Mazda 6 Sedan utastér minőségben és kényelemben szintén túlmutat már a kategóriáján, vagy legalábbis, igencsak kacérkodik a határok megszegésével.

A Mazda 6 Sedan utastér minőségben és kényelemben szintén túlmutat már a kategóriáján, vagy legalábbis, igencsak kacérkodik a határok megszegésével.

 

Dízelmotorok terén ugyanakkor a japán gyártó korábban sem tartozott a legnagyobbak közé. Most a 2,2 literes erőforrást kicsit átdolgozták, erősebbé tették, a nyomaték 420 helyett 445 Nm lett, és már alacsonyabb fordulatszámtól elérhető. A Mazda 6 motor 184 lóereje azonban így sem túl acélos erő egy ekkora autóhoz. Nem megy rosszul, de nem is lehengerlő a gyorsulása. A vegyesben számolt 7 liter körüli Mazda 6 fogyasztás is inkább csak átlagos.

Az viszont feltűnő, hogy mennyire csendesen jár. Az új hangszigetelés valóban remekül sikerült, és a beépített Bose hifi is kiválóan élvezhető a csend birodalmában. Az AdBlue adalékkal teljesíti az új környezetvédelmi normákat is ez a motor, és vezetni szintén nagyon kényelmes. Az aktív sávtartó, a táblafelismerő vagy a holttér-figyelő már nem újdonság, ugyanakkor az adaptív tempomat már álló helyzetből is működik. Ez röviden annyit teszt, hogy ha az automataváltós modellünkbe beállítunk egy sebességet, akkor ő azt megjegyzi, s ha a lámpától elindulunk, akkor visszagyorsít a megadott tempóra.

Nem is vitás, a Mazda 6 Sedan még mindig gyönyörű. Nem az a tipikusan felsővezetős cégautó, bár bizonyára sokan elfogadnák annak is. Az új, kellemes, csöndes és minőségi belsőnek is köszönhetően pedig tényleg csak egy aprócska lépésre van a prémiumszinttől, így hát ne csodálkozzunk, hogy a Mazda 6 Sedan ára is abban a kategóriában van, ugyanakkor nem drágább, mint egy VW Passat. Véleményünk szerint ez a szépség idén is rendületlenül folytathatja sikertörténetét, mert egy valóban remek autóról van szó.

Mazda 6 Sedan 2.2 műszaki adatok
Motor: 2191 cm3
Teljesítmény: 184 LE, 445 Nm
Végsebesség: 227 km/h
Gyorsulás 0-100 km/óra: 9,0 s

Mazda 6 Sedan 2.2 fogyasztás: 7,1 l/100 km
Mazda 6 Sedan 2.2 ár: 8 039 900 Ft

Mazda 6 Sedan 2.2 Takumi Plus CD184 tesztautó ára: 11 299 900 Ft

Mazda 6 Sedan 2.2 vélemények
Külső: 5
Belső: 5
Ár/érték: 4

Előny/hátrány
+ Jó forma, kellemes belső, nagy helykínálat, méretes csomagtér
– Elavult navigáció, csak hatfokozatú az automataváltó