Toyota Prius 1.8 Plug‑in Hybrid e‑CVT

A 2019-es év nagy hazai Toyota újdonságai, a Corolla, a RAV-4, a Camry hibridhajtással is érkeznek. Ezek tömegmodellek, amelyekből valószínűleg sokkal több fog fogyni, mint tesztalanyunkból, a Prius plug-in változatából. Persze ez abszolút érthető is, hiszen egy drága kocsiról van szó, ami viszont ettől függetlenül nagyon jó kis autó.

A konnektoros Prius már szabad szemmel is jól láthatóan eltér a sima verziótól, a formáját tekintve elölről és oldalról konszolidáltabb, kevésbé attraktív. Ritkán fordul elő, hogy egy kocsinak látványosabbra sikerül a feneke, mint az orra, de a nálunk járt Toyota Prius 1.8 Plug‑in Hybrid a kevesek egyike, ugyanis a hátsója vadul jövőszerű lett, mintha csak a Tanegasima Űrközpontban tervezett valamilyen űrjárműről másolták volna. Ennyire sci-fis vonalakat, lámpákat ritkán láthatunk az autóiparban, általában nem engednek ekkora szabadságot a tervezőknek.

Nem a legszebb vonalvezetésű a Toyota Prius 1.8 Plug‑in Hybrid, de kell a jó légellenállás és a hely az akkumulátornak, ami ebben az esetben felülírja divatot.

Nem a legszebb vonalvezetésű a Toyota Prius 1.8 Plug‑in Hybrid, de kell a jó légellenállás és a hely az akkumulátornak, ami ebben az esetben felülírja divatot.

Nem a legszebb vonalvezetésű kocsi, de ebben a kategóriában valahogy mind hozza ezt a formát, így nem üt el különösebben a konkurenciától. Persze ennek azért meg van az oka, mivel a külső rajzolásánál a legfontosabb a lehető legalacsonyabb légellenállási mutató elérése, ami a Toyota Prius 1.8 Plug‑in Hybrid esetében 0.25 Cw. Szóval, a szélcsatornában kapott adatok itt is fontosabbak voltak a lehengerlő dizájnnál.

Az utastér esetében ugyanakkor már nem kapta el annyira a gépszíj a tervezőket. A műszerfal, a kapcsolók ugyanazok, mint a sima Priusban, az egy-két plusz gomb mindössze az elektromos hajtás miatt van, igaz, a belső tér vitathatatlanul igen kulturált és minőségi. A fedélzeti multimédia-rendszer viszont kissé idejemúltnak tűnt, és cseppet sem hajaz annyira az űrtechnikára, mint a Toyota hybrid külseje. Ami még érdekes, hogy az új kiadás csak négyszemélyes, pedig az elődje még ötüléses volt. Ennek oka, hogy ebben lényegesen több az akku, hiszen a Toyota Prius hatótáv majdnem a duplájára nőtt.

A helyhiány persze a csomagtartó méretére is kihat, csupán 190 liternyi cucc fér el benne, viszi a helyet a töltőkábelek tárolására a csomagtartó végében kialakított kis hasadék. -De hát valamit valamiért, mert a mezei Priusszal ellentétben itt megkapjuk azt a lehetőséget, hogy mi döntsük el, hogyan szeretnénk közlekedni: benzines, hibrid vagy egy elektromos autó üzemmódjában. Az akkumulátorok okozta súlytöbblet a plug-in Prius gyorsulásán egy másodperccet ront, de még így sem rossz a sprint. A kocsi alapvetően normálisan vezethető, EV-módban pedig átlagon felüli gázreakciókkal.

Ez a Toyota első olyan hibridje, amelyben kettős elektromotoros hajtási rendszer működik. A technikai részletekbe most ne merüljünk el, de az beszédes, hogy a Toyota Prius fogyasztás 1.2 liter, és 28 g/km a CO2-kibocsátása. Ezek persze gyári adatok, de ha szorozzuk kettővel, még akkor is parádés értékek ezek. Hibridként használva mi városban 3,5-4 liter körüli értéket mértünk. Szóval, lehettünk volna ügyesebbek is, de még így sem volt egy környezetpusztító autó. Ami a teljesítményt illeti, az 1.8 literes benzinmotor 98 lovas, a villany 72, de a kettőnek együtt, a köztes áttételek miatt csupán 136 lóerőnyi a csúcsteljesítménye. Villanymotorral a kocsi végsebessége 135 km/óra.

A Toyota Prius 1.8 Plug‑in Hybrid hátsója szintén vadul jövőszerű lett, de ennek ellenére, mégis könnyű megbarátkozni vele.

A Toyota Prius 1.8 Plug‑in Hybrid hátsója szintén vadul jövőszerű lett, de ennek ellenére, mégis könnyű megbarátkozni vele.

 

Ám nem is ez a lényeg, mert mindenkit az érdekel, hogy a Toyota Prius 1.8 Plug‑in Hybrid esetében mennyit tudunk megtenni tisztán elektromos módban. -Nos, teljes töltöttségi állapotban 60 kilométer körüli értékeket ír ki a komputer. Tesztautónk tetején a szokásos napfénytető helyett napelem található, amely rásegít az akkumulátor töltéséhez, és nagyjából plusz 5 kilométert ad hozzá a Prius hatótávhoz. Ugyanakkor nem biztos, hogy ez a kis többlet megéri az árát, mert a Solar csomag 1.1 millió forintba kerül a hibrid autó esetében, ami azért elég húzós ezért a szerény pluszért. A napcellás üvegtető egyébként álló helyzetben és menet közben is tölti a nagyfeszültségű és a 12 V‑os akkumulátort is.

A telepek teljes feltöltése gyorstöltőről alig 2 órát vesz igénybe, de még a hagyományos otthoni konnektorról is elég hozzá 3 óra. Budapesten már elég sok az ingyenes töltőállomás, így elég olcsón tudunk közlekedni a Toyota Prius 1.8 Plug‑in Hybriddel. Persze az ilyen e-autóknál illik azért némi fenntartással kezeli a hatótávra vonatkozó gyári adatokat, de a konnektoros Prius számítógépe tényleg nem hazudik. Normális vezetéssel valóban elmehetünk ennyit anélkül, hogy bekapcsolna a benzinmotor, vagyis a munkába járó városi ember napokat vagy akár heteket is eltölthet úgy, hogy egy gramm CO2-vel sem szennyezi a környezetét.

Ez jó dolog, ugyanakkor nem olcsó. A sima Priust már egy éve nem árulják hazánkban, de a hétszemélyes Prius+ 10,4 millióért megvehető, míg a Toyota Plug-in Hybrid 12.6 millióról indul. Összességében nehéz meghatározni, kinek lehet igazán jó ez a személygépkocsi. Ha csak a technikát nézzük, akkor ez a városlakó ember tökéletes autója is lehetne, családi autónak viszont kicsi. Egy hosszú hétvégére, kevés csomaggal még elmehetünk vele, ám egy adriai nyaraláshoz már nincs benne elég hely. Szóval, a Toyota Prius 1.8 Plug‑in Hybrid sok lehetőséget hordoz magában, és akár még a jómódú nagyvárosi autós szent tehene is lehet.

Toyota Prius 1.8 Plug‑in Hybrid  műszaki adatok
Motor: 1798 cm3
Teljesítmény: 136 LE, 142 Nm
Hibrid rendszer kombinált teljesítmény: 122 LE
Végsebesség: 180 km/h
Gyorsulás 0-100 km/óra: 11,8 s

Toyota Prius 1.8 Plug‑in Hybrid fogyasztás: 3,5 l/100 km
Toyota Prius 1.8 Plug‑in Hybrid ár: 12 600 000 Ft

Toyota Prius 1.8 Plug‑in Hybrid e‑CVT tesztautó ára: 13 960 000 Ft

Toyota Prius 1.8 Plug‑in Hybrid vélemények
Külső: 4
Belső: 4
Ár/érték: 3

Előny/hátrány
+ Tiszta üzemmód, kellemes belső, alacsony fogyasztás, nagyon csendes
– Négy személyes, kicsi csomagtér mérete