Modellfrissítésnek túlzás volna nevezni azt a csomagot, amin a Peugeot 2008 átesett. Három év után átsatírozták az orrát, és kicsit megsimogatták a fenekét, amitől valamivel komolyabbá, férfiasabbá vált, illetve választhatunk még pár elektronikai extrát is az opciós listáról.

Az Allure kivitelek esetében sokat emel optikailag és terepjárósabb külsőt ad a kocsinak a fekete kerékjárati ív, ami eddig nem volt a Peugeot 2008-hoz. A krómokból azonban visszavettek, és az ajtók élén lévő díszítések, illetve a jellegzetes tetőpúp már alapból feketék, csak a jobban felszerelt modellek csillognak.

Szóval nagy módosításokat nem hajtottak végre, de valamilyen szinten mégis megérthetjük a franciákat. A Peugeot 2008 a márka egyik legkelendőbb modellje, így hiba lett volna komolyabban hozzányúlni, s ezzel rizikózni a jól menő eladásokat. Nagyon fontos szegmensben, egy dicséretesen szereplő autó ez, és ennek tükrében talán érhető a szerény változtatás.

Nem túlzás azt állítani, hogy a Peugeot 2008 1.2 PureTech Allure valóban vonzó autó, jó áron.

Nem túlzás azt állítani, hogy a Peugeot 2008 1.2 PureTech Allure valóban vonzó autó, jó áron.

Megjelenése óta a városi SUV kategória Európában akkorát ütött, mint anno a Volkswagen az első, mára klasszikus Golffal, amellyel új osztályt teremtett. A crossoverek piaca ugyan telítődött mára, de egy jól sikerült modellel még mindig nagyot lehet aratni.

Jól fogy a Renault Captur, a Ford Kuga, a Nissan Juke, a Mazda CX-3, az Opel Mokka, vagy éppen új büszkeségünk, az esztergomi Suzuki Vitara. Műszaki szempontból ezek a modellek – a Vitarát leszámítva – kisautókból átvett alapjaikkal SUV-vá puffasztott kiskocsik.

Persze a vevő másképp látja ezt, ő egy férfias kis terepjárót választott, aminek komolyabb a megjelenése, mint a hasonló árú mezei autóknak. Az eladások szárnyalnak, a kedves vásárlók és az eladók pedig elégedettek – ilyen a jó üzlet, amikor mindenki mosolyog.

De miért is vesz ilyet az ember? Nos, sok előnye van. A divathullámon túl elég jó az ár/érték aránya, családbarát méretekkel rendelkezik, csomagtérben a kompaktok helykínálatát nyújtja, ráadásul terepjárós megjelenéssel, menő designnal, jó vezethetőséggel.

A külsőhöz hasonlóan, nagy változások az Peugeot 2008 1.2 PureTech Allure belső térében sem várnak minket.

A külsőhöz hasonlóan, nagy változások az Peugeot 2008 1.2 PureTech Allure belső térében sem várnak minket.

Az autóteszt során általunk kipróbált Allure felszereltségű változatban a műszerek halványan világító kék keretet kaptak, valamint a tetőkárpitba is került több kis csíkos türkiz hangulatvilágítás, amely úgy néz ki, mintha felhasogatta volna azt egy bezárt vadállat.

A műanyag kapaszkodó hiányát, a bonyolult rádióváltást és a macerásan kezelhető érintőképernyős rendszert leszámítva nagyjából minden rendben van a sportos új Peugeot 2008-ban. Az anyagminőség átlagos, vannak jobbak és rosszabbak is nála, de komoly panaszra nincs okunk. A magasabb üléspozíciónak, a könnyű ki és beszállásnak, a jó vezethetőségnek köszönhetően hamar otthon érezhetjük magunkat benne.

Bár a körülményesen kezelhető rádióváltás nem változott, ám haladva a korral, most már a központi érintőképernyőn letükrözhetjük a Mirror Link vagy Apple CarPlay funkcióval ellátott mobiljainkat, gyári applikációk segítenek parkolóhelyet keresni, vagy a közlekedést, a dugókat előjelezni.  Újdonság a tolatókamera és az automatikus parkolás az opciós listán, valamint az Active City Brake, ami 30 km/óra alatti sebességnél automatikus vészfékezésre képes.

A Peugeot 2008 SUV a motorválasztékot illetően adja a háromhengeres 1,2 literes benzines, valamint az 1.6 HDI dízel aggregátokat, mindkettőt három-három erősségi fokozattal. Nálunk a leggyengébb 82 lóerős változat járt az autóteszt alkalmával, ami alapjárat-közelben ugyan nyomatékos, de pörgetni kell, hogy haladjunk is. Nem gyors, és városban simán eszik 7 litert. A dízelmotoros igaz drágább, de ismerve a Peugeot HDI motorjainak kiváló paramétereit, mindenképpen jobb választás.

Komolyabb, férfiasabb lett az autó megjelenése, ami sokat számít a vásárlásnál, de legalább ennyire fontos tényező a nagyon barátságos szintre belőtt Peugeot 2008 ár is. Ebben pedig nagyon erős ez autó, amely már 4 180 000 Forinttól megvásárolható.

Csak példaként pár ellenfél: a klíma nélküli Nissan Juke 1,6 literes, 94 lóerős motorral 4,25 millióról indul. Az Opel Mokka most 4,4 millió, 115 lóerős 1,6-ossal, klímával. A nagy ellenfél, a hazai kedvenc, a Suzuki Vitara GL 1.6 pedig még ezeknél is drágább, 4 590 000 Ft az induló ára. Tehát nem túlzás azt állítani, hogy a Peugeot 2008 1.2 PureTech Allure valóban vonzó autó, jó áron.

Peugeot 2008 műszaki adatok
Motor: 1199 cm3
Teljesítmény: 82 LE, 118 Nm
Végsebesség: 169 km/h
Gyorsulás 0-100 km/óra: 13,5 s

Peugeot 2008 fogyasztás: 6,7 l/100 km
Peugeot 2008 ár: 4 180 000 Ft

Peugeot 2008 1.2 PureTech Allure tesztautó ára: 5 115 000 Ft

Peugeot 2008 vélemények
Külső: 4
Belső: 4
Ár/érték: 4

Előny/hátrány
+ Divatos forma, kellemes belső, jó ár/érték arány
– Gyenge motor, bonyolult rádióváltás, az érintőképernyős rendszer kezelése macerás, kapaszkodók hiánya