Az Alfa, megújulásának következő állomásaként a Stelvio-val belépett már a legnépszerűbb SUV piacra is. Persze bolond lett volna nem így tenni, hiszen napjaink egyik legsikeresebb játszótere ez a szegmens. Az Alfa Romeo Stelvio-t az olasz autógyártás szívében, a márka Modenában működő műszaki központjában fejlesztették ki, és a közelmúltban teljesen felújított Cassino-i üzemben, egy kifejezetten az új generációs Alfa modelleknek fenntartott üzemrészben gyártják. Ugyanitt készül a megújult Giulia is, amely 2015-ben sportos vezethetőségével és technológiai megoldásaival új életet próbált lehelni a márka történelmébe.
Az Alfa Romeo Stelvio arányai az új vonalvezetés jegyében a Giuliához hasonlóan erőt és dinamizmust sugallnak, kompakt méretéről pedig 468 centiméteres hosszúsága, 165 centiméteres magassága és 216 centiméteres szélessége gondoskodik. Az Alfa Stelvio SUV stílusa a kiváló minőségű felületkidolgozásban is megnyilvánul, amelynek köszönhetően a karosszéria formái erőteljesek és harmonikusak. Utastere erősen döntött hátsó részben ér véget, amelyet az optimális aerodinamikai teljesítményről gondoskodó, elegáns légterelő tesz teljessé.
A Los Angelesben bemutatott Quadrifoglio kivitel a modell energikus személyiségét szénszálas betéttel díszített, fényezett oldalsó küszöbbel hangsúlyozza még jobban ki. Az első és hátsó lökhárítókkal, valamint az erőteljes sárvédőívekkel ez a változat inkább hasonlít egy sportos limuzinra, mintsem egy hagyományos SUV-ra.
Letisztultság és elegancia fogad minket az Alfa Romeo Stelvio belső térkialakításánál is. A kezelőszerveket a kisméretű kormányra helyezték, az átlósan futó padlóalagutat, a finoman hullámos műszerfalat és az üléseket mind a vezető köré szabták, akár egy egyedi készítésű elegáns öltönyt. Ezt az érzést erősíti a minőségi kivitelezés és kiváló anyaghasználat is, a szénszálas kompozitok, a fa és az első osztályú textilanyagok, amelyek látványra és érzetre is egyaránt kellemes felületet nyújtanak.
Az Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio változata is megkapta a Ferrari műszaki és technológiai szakértelme által megalkotott hathengeres BiTurbo benzinmotort, mely teljes egészében alumínium szerkezetű, így tartva alacsonyan a jármű tömegét, különösen az első tengelyen. Ugyanakkor miközben a motorteljesítmény és a forgatónyomaték értéke kiemelkedő, az 510 lóerős 2.9 V6 BiTurbo benzinmotor meglepően takarékos is, köszönhetően az elektronikusan szabályozott hengerlekapcsolásos rendszernek. Végezetül a nyolcfokozatú automata ZF sebességváltó egyedi kalibrálást kapott, így verseny üzemmódban mindössze 150 milliszekundum alatt képes végrehajtani a váltásokat. Az Alfa Romeo összes új generációs motorjához hasonlóan a Stelvio Quadrifoglio 2.9 V6 BiTurbo blokkja is jellegzetes Alfa Romeo motorhangzást biztosít.
A csúcskategória szelídebb megoldásait kedvelők számára pedig, kizárólag az Alfa Stelvio Quadrifoglio kivitelének esetében, a nyolcfokozatú automata váltóval szerelt 280 lóerős 2,0 literes turbómotorral is elérhető lesz az új modell.
A szintén alumínium szerkezetű, négyhengeres erőforrás legnagyobb teljesítménye 280 lóerő 5250/perc fordulatszámon, maximális forgatónyomatéka pedig 400 Nm 2250/percnél. Az Alfa Romeo Stelvio menetdinamikai jellemzői a vezető és az útviszonyok igényei szerint lesznek állíthatók az új Alfa DNA PRO rendszernek köszönhetően. Ennek segítségével négyféle üzemmód közül választhatunk majd: dinamikus, normál, takarékos (környezettudatos beállítás), valamint versenymód.
Az Alfa Romeo Stelvio innovatív összkerékhajtási rendszere a nyomatékmegosztást valós időben szabályozó Q4 technológiával készült, így kiemelkedő teljesítményt és biztonságot kínál. A technológia egy sor paraméter folyamatos ellenőrzésével optimalizálja a nyomatékmegosztást a két tengely között az autó pillanatnyi viselkedésétől, illetve az egyes kerekeknél rendelkezésre álló tapadástól függően. A technológia képes előre felismerni a tapadásvesztést a hossz- és keresztirányú gyorsulásra, a kormányszögre és a függőleges tengely körüli elfordulásra vonatkozó adatok elemzése alapján.
Normál körülmények között a Stelvio Quadrifoglio Q4 hátsókerék-hajtású autóként viselkedik, azaz a hajtóerő 100 százaléka a hátsó tengelyre jut. Ugyanakkor, amint valamelyik kerék megközelíti tapadási határát, a rendszer a rendelkezésre álló hajtóerő akár 50 százalékát képes az első tengelyre átcsoportosítani egy erre szolgáló osztómű segítségével. A nyomaték villámgyors átcsoportosítása érdekében a rendszer maximum 2,5 % mértékben engedélyezi a tengelyek közötti fordulatszám különbségét, ami a tapadás és az ívmeneti iránytartás terén egyaránt kategóriaelső kezelhetőséget eredményez. Az Alfa Romeo Stelvio ára 15 690 000 Ft a hazai piacon jelenleg elérhető First Edition változat esetében.