Ahogy arról már korábban írtunk, az egyik legjobb választás a kisautók széles mezőnyében az új kiadás, amely mára túllépett önmagán, és kinőtte a korábbi Nissan Micra típushibákat. A Micra Tekna felszereltségi szintjén pedig már szinte minden megvan, ami ebben a kategóriában egyáltalán elvárható lehet. Szép, divatos, sportos külső, kellemes belső, megfelelő méretű utastér, sok kényelmi és biztonságtechnikai berendezés, ezeken felül pedig még 100-nál is több egyedi konfigurációval formálhatjuk az ízlésünknek megfelelőre a fizimiskáját.

A motorválasztékban van két kicsi benzines és a Nissan Micra 1.5 dCi, amelyet mi is kipróbáltunk, de többet vártunk.

A motorválasztékban van két kicsi benzines és a Nissan Micra 1.5 dCi, amelyet mi is kipróbáltunk, de többet vártunk.

És nincs ez másképpen a nálunk járt Nissan Micra 1.5 dCi változatával sem. Szóval egy príma kis divatautó lett, amelynek az egyediségével kitűnhetünk a szürke utcaképből. De inkább csak ezzel, mert a Micra dinamikájával bizony nem vagánykodhatunk.

A motorválasztékkal ugyanis nem kényezteti el a vevőit, hiszen a Nissan Micra típusok mindössze háromféle erőforrást biztosítanak számunkra. Az 1,0 literes alap csupán 71 lóerős, az erősebbik 898 köbcentis IG-T pedig 90 lovas, ahogy ez az egyetlen kis dízelünk is. Az 0.9 literes benzinest már próbáltuk korábban két felszereltségi szinten is, és sajnos erőtlennek bizonyult.

– No, majd a dízel, gondolhattuk. Pláne úgy, hogy a Renault komoly szakértője ennek a műfajnak, merthogy a Nissan Micra 1.5 dCi motorját a franciák konstruálták, és szállítják a japán testvérmárkának. A számok pedig szintén biztatón mutattak a papíron. A motor 90 lóerőt ad le 4500-as percenkénti fordulatszámon, míg a csúcsnyomaték 220 Newtonméter, ami szintén 4500-nál érkezik. Tehát nem tűnt rossznak első látásra.

Szép, divatos, nagyon kellemes autó lett a kis japán, de kicsit erőtlen, és nem volt ez másképpen a nálunk járt Nissan Micra 1.5 dCi változatával sem.

Szép, divatos, nagyon kellemes autó lett a kis japán, de kicsit erőtlen, és nem volt ez másképpen a nálunk járt Nissan Micra 1.5 dCi változatával sem.

A valóság azonban kiábrándító volt a Nissan Micra 1.5 dCi teszt során, mert nehezen kapja el a fonalat ez a motor, hiányzik belőle az erő, a dinamika, a lendület. Pedig a Renault dízeljei eddig nem okoztak csalódást más modellekben, ám mégis, a legkisebb dCi még ehhez a Micrához is kevés volt. Ha dinamikusan akarunk vele közlekedni, akkor komolyan oda kell lépni, vadul nyomni a gázt. Ám ekkor a Nissan Micra fogyasztás is komolyan megugrik, – így viszont mi értelme van takarékos dízelt venni?

Mert az vitathatatlan, még ha meglehetősen visszafogott mozgású is ez a kis dízel Micra, azért lehet spórolósan autózni vele, úgy, hogy a fogyasztása valóban elég kellemes, kíméletes legyen a pénztárcánkhoz. A gyári adatoknak ezúttal se higgyünk, mert a 3,8 literes vegyes használatnál megadott Nissan Micra fogyasztás nem produkálható. Igaz, a valóság nem sokkal több 4 liternél 100 kilométeren, és városi közegben sem éri el az 5 litert az átlag. Szóval nem rossz.

És hogy akkor melyik a legjobb választás a Nissan Micra változatok közül? Ezt nehéz megmondani, mert a dízel 700 ezer forinttal drágább, mint az 1,0 literes benzines, és uszkve 600 ezerrel a 900 köbcentisnél. Erő egyikben sincs, a benzineseknek nagy az étvágyuk, a gázolajossal ugyanakkor sokat kell menni, hogy visszajöjjön a felára. Kár ezért a lanyhaságért, mert egyébként az új Micra valóban nagyot lépett előre minden más tekintetben.