Pályafutása igaz mese arról, hogyan teremtett egy kovács fia olyan birodalmat, ami már egy évszázada él és virágzik. Az ifjú August Horch 1868-ban látta meg a napvilágot. Apja őt is kovácsnak szánta, ám a kor szokásainak megfelelően a 16 éves fiú előbb elindult világot látni tapasztalatszerzés céljából.
Kelet felé vette az irányt, Konstantinápolyba vágyott, mert sokat hallott a városról. A közép-nyugat németországi Winningenből indulva Bécs volt az első állomása, ahol könyvkorrektorként tevékenykedett, egy honfitársa pedig a nyomdagépekkel is megismertette.
Később August Horch Pozsony és Budapest után Újvidékre került, itt először egy gőzmalomban dolgozott, majd egy nagyváradi híd építésében segédkezett, ahol megismerte a nehéz fizikai munka jellemformáló erejét. Az erdélyi városban kitanulta az órásmesterséget is, ám egy betegség ledöntötte a lábáról, így haza indult. Az útiköltségre valót azonban meg kellett keresnie, ezért az országot járva házalt, órákat javított.
Hamarosan össze is gyűlt a pénz a Budapestre szóló vonatjegyre, ahol aztán majd fél évet tartózkodott, de később újra kelet felé vágyott, így ismét nyakába vette a világot. A bolgár-szerb határvidéken talált ismét munkát, ahol egy vasútépítésen dolgozott. Itt azt lódította, hogy ért a műszaki rajzokhoz, ezért az ekkor még mindig csak 18 éves fiúra bízták a fémszerkezetű munkásszállások felállítását. August Horch egy pillanatig sem esett kétségbe, autodidakta módon hamar megfejtette a rajzokat és sikeresen elvégezte a feladatot.
Ekkor született meg benne az elhatározás, hogy mérnök akar lenni. Keletet elfelejtve hamarosan visszaindult hazájába, ahol jó eredménnyel elvégzett egy mérnökképző technikumot, majd 1890-ben Karl Benznél helyezkedett el, ahol elleste az autóépítés fortélyait. Alig egy évtized múlva saját műhelyt alapított, és August Horch Zwickau városában belekezdett az autók gyártásába.
Sínen is lett volna az élete, ám az autóversenyzés szerelmesévé vált, amit a tulajdonostársak nem igazán néztek jó szemmel, mondván hogy felesleges, drága hobbi, így kitették a cégből. Horchot azonban nem olyan fából faragták, hogy itt feladja, inkább új vállalatot alapított. Sokat töprengett, hogy nevezze el új cégét. Egy ismerős család fiacskája javasolta, hogy válassza nevének (horch=halgass) latin megfelelőjét, az Audi-t.
Előző cégtársainak nem lett igaza, azzal hogy Horch az Audikkal is tovább versenyzett, mi több, az 1910-es években sikert sikerre halmozott, felfigyelt rá egész Európa, így megismerte majd megszerette az általa életre hívott új autómárkát. Mai értelemben August Horch az AUDI AG alapítójának számít. Úttörő autóipari mérnök volt, aki megértette, hogyan érhető el figyelemre méltó technikai innováció az elszántság révén. Keményen dolgozott, hogy kövesse irányadó elveit – csak nagy, erőteljes és jó autókat építeni – más nem számít. Ma a németországi August Horch Múzeum őrzi tovább nevét és munkásságát.