Audi Q3 1.5 35 TFSI quattro S Tronic S Line

Bár egyre inkább a magunkénak érezzük az új Audi Q3-t, a győri összeszerelésen kívül sajnos nagyon kevés benne a hazai hozzáadott érték. Ettől függetlenül azonban kiváló minőségű járművet raknak össze az Audi Hungaria kisalföldi gyárában. No és felettébb tetszetőst is, hiszen az új Q3-as nagyon jól néz ki, arányos, stílusos és minden porcikájában audis.

Ezen a prémium kompakton hangsúlyosabb a márka mára klasszikussá vált krómkeretes hűtőmaszkja, s nagyon szépek a lámpák is. Az első generációs Q3 buborékformája helyett ennek már sokkal inkább terepjárós a karaktere, elhihetjük neki, hogy nem robban le ijedtében, ha földutat lát. Terepezéskor nyugodtan számíthatunk az új Audi Q3 quattro-, tehát az összkerékhajtására is.

Az új Audi Q3-nál már hangsúlyosabb a márka klasszikussá vált krómkeretes hűtőmaszkja, s nagyon jól sikerültek a lámpák is.

Az új Audi Q3-nál már hangsúlyosabb a márka klasszikussá vált krómkeretes hűtőmaszkja, s nagyon jól sikerültek a lámpák is.

Persze ezen az SUV-n is van egy-két hatásvadász dizájnelem, mint például a műanyag kamu légbeömlők a lökhárítókon, de fogadjuk el, ebben a kategóriában ez teljesen normális, a sportos szabadidőautós hangulat részei. Még ebben a BKV-buszos strandkorlát-kék színben is jól fest. Egyébként Ingolstadtban Turbókék az elnevezése ennek az árnyalatnak, míg pár kilométerrel délebbre, Münchenben már Misano kéknek hívják. Ugyanis a BMW-nél szintén rátaláltak mostanában erre a színre.

Az új Audi Q3 teszt során nálunk járt kivitel utastere karcolgatja a tökéletesség határát, és azt már az első beülésnél megérzi az ember, mit is jelent a prémiumszint a németeknél. Bár azt nem tudjuk, hogy mikor jön el az idő, amikor már hétköznapinak tűnik ez a színvonal, de a rövid, pár napos tesztidőszakunk alatt minden beszállás megnyitotta az örömcsakrákat bennünk. Jó volt belehuppanni, szinte sugárzott a belsőből az első osztályú minőség, a mérnökök tökéletességre való törekvése. Minden szép, a kidolgozottság nagyon precíz, a részletmegoldások stílusosak.

A sofőr előtti furfangos digitális műszerfal ugyan már több éves találmány, de még mindig király. Ráadásul a kijelző csak elektronikus lehet, nincs már analóg változat. A 10 colos központi LCD-kijelző nagyon könnyen használható, s természetesen gyönyörű, tűéles a grafikája. Az egyetlen hiányossága, hogy nem minden van a menüben magyarra fordítva. A navigációs rendszere intelligens, ami annyit jelent, hogy a korábbi útvonalak alapján felismeri a vezető preferenciáit és figyelembe veszi azt a tervezéskor.

Az utastér kidolgozása már igencsak közelít a prémium szinthez.

Az utastér kidolgozása már igencsak közelít a prémium szinthez.

Az egyébként is nagyon kellemes komfortérzetet tovább növeli a bőr és az Alcantara duettje, ami körbe veszi az utasokat. Az új Audi Q3 méretek szintén nagyon jól be lettek lőve. A hátsó ülések húzogatásával könnyedén csalhatunk a csomagtartó befogadóképességével, amely alaphelyzetben 530, de így akár 675 literes is lehet. Szóval, ebben a kocsiban mindenhol elegendő a hely. Ha racionálisan gondolkodunk, gyorsan rájövünk, ennél nagyobb személyautóra nem is lenne szüksége az emberiségnek, de mint tudjuk, az értelmes konzekvencia sokaknál nem működik, inkább a potencianövelés alapján választanak. Minél nagyobb, annál jobb.

A nálunk járt új Audi Q3 1.5 TFSI 150 lóerős erőforrása a legkisebb a kínálatban, és szintén győri gyártású. A négyhengeres turbós hajtómű a 7 fokozatú automata váltóval 9,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra. Alapmotor lévén, érthetően nem egy erőművész, de a városi mindennapokhoz maximálisan elegendő. Kényelmesen, korrekt módon elvisz minket bárhova, ám izgalmakat azért ne várjunk tőle. Persze nem reménytelen a helyzet, mert ha a Drive Select kapcsolóval Dynamic módra váltunk, pörgősebb lesz a motor karakterisztikája, a váltó gyorsabb, a kormányrásegítés pedig csökken. Ha valaki nagyobb élvezetre vágyik, az vegye inkább a 2.0 literes TFSI-t 190 vagy 230 lóerővel.

Az új Audi Q3 méretek nagyon jól be lettek lőve, a hátsó ülések mozgatásával bármikor tudunk elegendő helyet prezentálni.

Az új Audi Q3 méretek nagyon jól be lettek lőve, a hátsó ülések mozgatásával bármikor tudunk elegendő helyet prezentálni.

Az Audinál S Tronic néven futó hétfokozatú, duplakuplungos automata váltó kisebb tempónál hajlamos furcsán viselkedni, rángatni, kicsit dadogósan indulni, de összességében kényelmes szerkezet. A kellemes vezetési élményhez jócskán hozzátesz az új Audi Q3 pazar futóműve is, amely kiválóan szűri a kifogyhatatlan magyar úthibákat, és csillapítja a rendszerszerűen kiálló csatornafedeleket. Az utastér szigetelése annyira első osztályú, hogy a külső zajok helyett általában csak a motor finom működését halljuk.

Úgy tűnik, benzinmotorral sosem fognak olyan jó fogyasztási adatokat produkálni, mint egy dízellel. Ennek az autónak is az egyik gyenge pontja az étvágya. Az új Q3 fogyasztása még vegyesben is 8.6 liter volt nálunk, városban meg simán 10 liter fölötti, s ez valamivel több, mint amit vártunk, s ami a gyár által megadott érték. Szóval, nem ez az erőforrás a leggazdaságosabb választás. Viszont várhatóan már az idén bemutatják a – szintén győri gyártású – 12V-os lágy-hibrid rendszerű és a plug-in hybrid hajtású új Q3-asokat. Igaz, ezek drágábbak lesznek, mint a sima benzinesek. – Bár, ha jól belegondolunk, a nálunk járt, igaz jól felszerelt új Audi Q3 ára is meglehetősen borsos volt.

Akármennyire is kellemes darab, 16.6 millió forintért már egy Audi Q5 Sport 45 TFSI quattro S tronicot is kapunk. Persze az új győri édes ennél szerényebb felszereltséggel is remek családi autó lehet, és úgy azért már előrébb is rátalálhatunk az árlistában. Ugyanakkor az nyilvánvaló, hogy az új Audi Q3 prémium ára miatt sajnos sosem lesz nálunk népautó, bár ettől még jól fog esni, ha meglátunk egyet s felötlik bennünk a gondolat, hogy ezt is mi csináltuk. Legalább részben…

Audi Q3 1.5 TFSI műszaki adatok
Motor: 1498 cm3
Teljesítmény: 150 LE, 250 Nm
Végsebesség: 207 km/h
Gyorsulás 0-100 km/óra: 9,2 s

Audi Q3 1.5 TFSI fogyasztás: 8,6 l/100 km
Audi Q3 alapár: 9 648 100 Ft

Audi Q3 1.5 35 TFSI quattro S Tronic S Line tesztautó ára: 16 629 030 Ft

Audi Q3 1.5 TFSI vélemények
Külső: 5
Belső: 5
Ár/érték: 3

Előny/hátrány
+ Nyerő forma, kellemes és minőségi belső, tágas utastér, nagy csomagtartó, fejlett technikai berendezések
– Drága, magas fogyasztás